Lancia modernizuje salony sprzedaży. Już 40 dealerów we Włoszech przyjęło nową tożsamość wizualną. Na tym oczywiście nie koniec, modernizacja cały czas postępuje. Do końca roku przemianę przejdzie 100 salonów.
„Renesans Lancii postępuje szybko, również dzięki wiedzy i zaangażowaniu naszej sieci dealerskiej. Czterdziestu włoskich dealerów przyjęło już nową tożsamość korporacyjną Lancii. Sieć obejmuje już 13 regionów kraju i będzie się rozwijać w nadchodzących miesiącach. We wrześniu będziemy mieli we Włoszech 50 przeprojektowanych salonów. Do końca 2023 roku ta liczba zwiększy się do 100, a przemiana zostanie zakończona w całej sieci dealerskiej do kwietnia 2024 roku” – powiedział Luca Napolitano, dyrektor generalny marki Lancia.
Sześć miesięcy po otwarciu flagowego sklepu w Mediolanie w północnych Włoszech, nowa identyfikacja wizualna salonów marki Lancia jest już obecna w całym kraju. Zmiany obejmują zarówno wygląd zewnętrzny, jak i wnętrze i dotyczą logotypów, napisów, kolorów, zdjęć oraz innych elementów graficznych. Włosi przekonują, że nowa tożsamość korporacyjna odzwierciedla cztery filary leżące u podstaw dziesięcioletniego planu strategicznego marki: jakość, elektryfikacja gamy modelowej, zrównoważony rozwój i innowacyjny model dystrybucji, który oferuje klientom pierwszorzędne doświadczenia zakupowe.
Zobacz także: Nowa Lancia Ypsilon nie będzie produkowana we Włoszech. Znamy lokalizację fabryki
Salon we włoskim stylu
Lancia zwraca uwagę na detale wyposażenia, które tworzą klimat typowy dla włoskich domów. Nowe salony zaprojektowane w całości we włoskim stylu mają być eleganckie i przytulne, aby klienci czuli się komfortowo. Atmosferę wysokiej jakości materiałów oraz grę światła i cienia dodatkowo wzmacniają meble włoskiej luksusowej marki Cassina.
Centralna część salonu jest zarezerwowana dla samochodów, które są skąpane w naturalnym świetle wpadającym przez duże okna. W tej atmosferze klient może odkrywać świat Lancii. Zgodnie z rodzinną atmosferą ekspert pomaga klientowi w konfiguracji wymarzonego pojazdu. Uzupełnieniem showroomu są strefy dedykowane dostawom nowych pojazdów oraz części i akcesoriów.
Kanał komunikacji „Casa Lancia”
Aby zoptymalizować obsługę klienta, Lancia uruchomiła miesiąc temu kanał komunikacji „Casa Lancia”, który umożliwia 240 dotychczasowym sprzedawcom bezpośrednią interakcję z dyrektorem generalnym marki. Kolejnym celem kanału komunikacji jest podkreślenie roli sprzedawcy jako podstawowego kontaktu z klientem, aby kupujący otrzymał wysokiej jakości doświadczenie marki, zarówno w punkcie sprzedaży detalicznej, jak i online.
Zobacz także: Stellantis traci francuski rynek. Wyraźny spadek udziałów, także w Polsce
Salony samochodowe, w których wdrożono już nowy wizerunek, noszą nazwę „Casa Lancia”. Wprowadzenie nowej identyfikacji wizualnej poza Włochami rozpocznie się w pierwszym kwartale 2024 roku. Proces zakończy się w połowie roku. Następnie w 70 głównych miastach europejskich, uruchomionych zostanie 70 dealerów. Poza Włochami nacisk zostanie jednak położony na sprzedaż internetową.
Salony już prawie gotowe, ale wciąż czekamy na to co pojawi się w środku, czyli samochody. W przyszłym roku ma zadebiutować nowa odsłona Lancii Ypsilon. Kolejne dwa modele dołączą odpowiednio w 2026 i 2028 roku.
Najnowsze komentarze