Wygląda na to, że sprzedaż marek Citroën, Fiat, Opel i Peugeot w Polsce nadal znajduje się na niskim poziomie. Najwięcej aut osobowych spośród koncernu Stellantis sprzedał Opel, który zarejestrował 389 szt, co daje mu 17 miejsce w zestawieniu popularności i wynik blisko trzy razy niższy niż Dacia. Peugeot zarejestrował 286 szt., Citroën 173 szt., Fiat 104 szt., Alfa Romeo 59 szt., DS Automobiles 19 szt.
Stellantis odnotowuje wzrosty, ale udział w rynku jest nadal bardzo niski. Prawdopodobnie w ostatniej dekadzie marca zobaczymy większe zmiany w rejestracjach.
Dacia liderem aut osobowych spośród marek grupy Renault i Stellantis
Dla porównania grupa Renault radzi sobie dużo lepiej. Dacia zarejestrowała 915 szt. nowych aut osobowych, Renault 710. W przypadku samochodów dostawczych liderem w Polsce pozostaje cały czas Renault, które zarejestrowało w ciągu 20 pierwszych dni marca aż 578 szt. nowych aut. Fiat znalazł się na miejscu 6-tym z wynikiem 195 szt., Peugeot na ósmym (97 szt.), Citroën na 10 miejscu (70 szt.).
Udział % wybranych marek w dniach 1-20 marca 2023 r. w Polsce
Marka |
Udział w rynku 20 dni marca 2023 |
Citroën |
0,69% |
Dacia |
3,63% |
Fiat |
0,41% |
Opel |
1,54% |
Peugeot |
1,13% |
Renault |
2,82% |
Co będzie się działo do końca miesiąca?
Stellantis uruchomił szereg narzędzi wsparcia sprzedaży do dealerów, co oznacza, że liczby te powinny do końca marca się zmienić. Dotychczasowe wyniki są jednak niskie na tle całego rynku, chociaż Citroën i Opel notują wzrosty w stosunku do zeszłego roku. Ten sukces nie ma jednak realnego przełożeni na udziały w rynku, które są niskie.
Dobry czas na zakupy
Oferty specjalne, którymi Stellantis zachęca dealerów powinny przekładać się na możliwość uzyskania przez klientów dobrych propozycji na zakup samochodu. Warto więc rozmawiać z wybranym salonem o ofertach i rabatach już teraz.
źródło danych: Samar
Najnowsze komentarze