W dniu otwarcia Grand Prix Holandii Formuły 1™, dyrektorzy generalni i kluczowi rzecznicy Alpine, HYVIA, Plug i Renault Group omówią swoje wspólne zaangażowanie w zrównoważoną mobilność wodorową podczas konferencji „Tankowanie przyszłości wodorem”, która odbędzie się 25 sierpnia w Zandvoort.
Alpine opracowuje bezemisyjne rozwiązania w zakresie mobilności. Wodór jest jedną z dróg eksplorowanych przez markę poprzez jej koncepcyjny samochód Alpenglow. Napędzany wodorem silnik spalinowy, odpowiedni dla samochodów sportowych i wyścigowych, łączy w sobie kluczowe cechy Alpine: lekkość, aerodynamikę i design.
HYVIA z siedzibą we Francji, spółka joint venture Grupy Renault i Plug, wdrażają unikalny i kompleksowy ekosystem H2 dla profesjonalistów, obejmujący lekkie pojazdy użytkowe napędzane ogniwami paliwowymi, stacje tankowania wodoru, produkcję wodoru bez emisji dwutlenku węgla oraz usługi finansowania i obsługi floty. Pierwszy zatwierdzony wodorowy samochód dostawczy jest już w drodze: Renault Master Van H2-TECH.
Plug, który jest zaangażowany w H2 od 20 lat, jest światowym liderem w zakresie gotowych rozwiązań wodorowych ogniw paliwowych. Od 10 lat poszerza swoją wiedzę w zakresie produkcji, magazynowania i dystrybucji ekologicznego wodoru w Europie. Plug jest partnerem BWT Alpine F1 Team™ od trzech lat.
Grupa Renault inwestuje w wodór jako uzupełnienie swojej oferty elektrycznej, początkowo w celu zaspokojenia intensywnych potrzeb profesjonalistów poprzez HYVIA. Holandia, zawsze w czołówce bezemisyjnej mobilności, przekształci około 30 miast w strefy niskoemisyjne w 2024 r.
„W Alpine wyścigi, a w szczególności Formuła 1, są prawdziwymi laboratoriami rozwoju technologii jutra. Alpenglow pozwala nam badać różne możliwości oparte na wodorowym silniku spalinowym, który doskonale nadaje się do zastosowań sportowych. Wodór będzie prawdopodobnie niezbędnym nośnikiem energii dla przyszłej mobilności. Alpine musi być w czołówce tych badań, ponieważ wodór może być istotnym krokiem w dekarbonizacji następnych generacji Formuły 1 i samochodów wytrzymałościowych” – wyjaśnia Bruno Famin, dyrektor Alpine Motorsports.
„Od momentu wprowadzenia na rynek w czerwcu 2021 r. HYVIA odcisnęła już swój ślad na rynku lekkich pojazdów użytkowych napędzanych wodorem dzięki technologii ogniw paliwowych. Naszą ambicją jest osiągnięcie 30% udziału w tym segmencie w Europie do 2030 roku. Po uzyskaniu europejskiej homologacji typu na początku 2023 r. Renault Master Van H2-TECH był testowany w Holandii, Francji, Hiszpanii, a ostatnio także w Niemczech. Holandia jest ważnym rynkiem dla HYVIA. Właśnie podpisaliśmy zamówienia z głównymi holenderskimi graczami: GP Groot, Warmtebouw i Pot Verhuizingen. Aby kontynuować nasze zaangażowanie w Alpine, we wrześniu dostarczymy Renault Master Van H2-TECH zespołom w Viry-Châtillon na ich potrzeby logistyczne, co zilustrowaliśmy podróżą drogową F1 Grand Prix, którą odbyliśmy w tym tygodniu z Francji do Holandii”, wyjaśnia David Holderbach, dyrektor generalny HYVIA.
„Plug od kilku lat buduje kompletny ekosystem zielonego wodoru, integrując cały łańcuch wartości produkcji, magazynowania i dostaw. Wnieśliśmy znaczący wkład w dekarbonizację, wdrażając ponad 60.000 systemów ogniw paliwowych i ponad 185 stacji ładowania, więcej niż ktokolwiek inny na świecie. Dziś naszą ambicją jest rozszerzenie naszego know-how na świat transportu w celu opracowania rozwiązań mobilnych zasilanych wodorem. W Europie, wraz z naszym partnerem Grupą Renault, wspieramy wdrażanie pojazdów napędzanych wodorem za pomocą HYVIA, wnosząc naszą najnowocześniejszą technologię ogniw paliwowych i produkcję zielonego wodoru przy użyciu elektrolizy z membraną protonowymienną (PEM). Jesteśmy dumni ze współpracy z BWT Alpine F1 Team™ przez ostatnie trzy lata i z niecierpliwością czekamy na pojawienie się wodoru w Formule 1″, powiedział Andy Marsh, CEO Plug.
„Jako pionier w dziedzinie nowych źródeł energii i europejski lider w dziedzinie elektrycznych pojazdów użytkowych, Grupa Renault dąży do osiągnięcia celu, jakim jest posiadanie najbardziej ekologicznej mieszanki na rynku do 2030 roku. Obecnie wodór ma szczególne znaczenie dla intensywnego użytkowania przez profesjonalistów i uzupełnia energię elektryczną, oferując zrównoważone, dostosowane i inteligentne rozwiązania bez kompromisów. Lekkie samochody dostawcze HYVIA napędzane wodorem są traktowane priorytetowo w sieci dystrybucji Renault Pro+”, wyjaśnia Heinz-Jürgen Löw, starszy wiceprezes Renault.
„Od kilku lat Holandia jest liderem w dziedzinie mobilności bezemisyjnej. Do 2024 roku około trzydziestu miast stanie się strefami niskoemisyjnymi. Grupa Renault jest jednym z liderów tego szybko zmieniającego się holenderskiego rynku. Naszym celem jest wpisanie się w ten trend poprzez oferowanie niskoemisyjnych pojazdów, aby zaspokoić silny popyt, zwłaszcza ze strony profesjonalistów. Dzięki pierwszym podpisanym zamówieniom i naszym czterem strategicznym partnerom HYVIA w zakresie serwisu, napraw i konserwacji, Bochane Groep, Stam Autobedrijven, Terwolde i Van Mossel, utorowaliśmy drogę do rozszerzenia tego trendu o lekkie samochody dostawcze napędzane wodorem”, wyjaśnia Anouk Poelmann, dyrektor generalny Renault Group Netherlands.
Najnowsze komentarze