Rumuńska firma wchodząca w skład Grupy Renault zdobyła 836 punktów na 1000 możliwych, zaś model Logan uplasował się na drugiej pozycji w kategorii samochodów małych.
Badanie JD Power opiera się na czterech głównych fundamentach:
– atrakcyjność samochodu (wykonanie, design, komfort);
– jakość i niezawodność;
– koszty utrzymania (koszty serwisu, ubezpieczenia, wartość rezydualna);
– jakość obsługi posprzedażnej.
Aktualne badanie przeprowadzono w okresie styczeń-marzec 2010 roku i powstało w oparciu o bezpośrednie rozmowy z 16.330 klientami posiadającymi swój pojazd od co najmniej dwóch lat. Oceniono modele 25 marek wszystkich segmentów rynkowych aut osobowych.
Rok temu Dacia zajęła w badaniu JD Power pierwsze miejsce. Wynik tegoroczny mieści się jak najbardziej w założeniach Planu Doskonałości Renault w zakresie jakości, którego zasady wdrożono w zakładzie w Mioveni. Delikatny spadek w rankingu spowodowany jest znaczącym zwiększeniem sprzedaży Dacii na rynku niemieckim – największym spośród wszystkich badanych marek!
Od chwili wprowadzenia Dacii do sprzedaży na rynku niemieckim, czyli od 2005 roku, rumuńska firma sprzedała w Niemczech 150 tys. pojazdów.
KG
zdjęcia: Dacia
Najnowsze komentarze