Andre Citroën pozostawał w niezwykle bliskich stosunkach z członkami francuskiego rządu. Robił im drobne przysługi, polegające m.in. na tym, że wypożyczał im na niezwykle korzystnych warunkach samochody. Jednym z takim aut był Citroën C6, który trafił do Sekretarza stanu ds. Gospodarki Narodowej, Raymond Patenôtra.
Najwyraźniej informacja o tym, że Andre Citroën wypożycza niezwykle tanio ekskluzywne limuzyny, takie jak Citroën C6, członkom rządu, zatoczyła szerokie kręgi, bo sam Andre napisał do ministra z prośbą, by położył kres tego typu zjawiskom.
„Paryż, 27 lipca I932
Drogi Przyjacielu,
Pozwalam sobie zwrócić Twoją uwagę na przekazany mi raport, zgodnie z którym samochód C6, który wynająłem dla Ciebie (na bardzo szczególnych warunkach, które otrzymują tylko ministrowie), miał być używany przez członków Twojego gabinetu. O tę przysługę prosili mnie przy różnych okazjach ministrowie w sprawie dyrektorów lub członków ich gabinet i oczywiście musiałem odmówić, ponieważ moim zamiarem nie jest tworzenie takich sytuacji.
Czy byłbyś więc tak łaskaw, aby się zastanowić, czy nie mógłbyś położyć kresu temu stanowi rzeczy, korzystając z naszego samochodu jak najczęściej samodzielnie? Przepraszam, mój drogi przyjacielu, że zwróciłem ci uwagę na ten mały fakt.
Jak zawsze z pozdrowieniami,
oddany.
Andre Citroën”
Citroën C6 produkowany był w latach 1928-1932. Był to topowy model z sześciocylindrowym silnikiem o pojemności 2442 cm3. . Auto osiągało maksymalną prędkość 105 km / h. Nadwozie było w nich całkowicie stalowe. Citroëny C6 i mniejsze C4 cieszyły się opinią niezawodnego, odpornego auta, były bardzo popularne.
List można kupić na aukcji we Francji – największą wartości jest niewątpliwie podpis.
Najnowsze komentarze