sobota, 28 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Renault

Nissan Leaf kontra Renault Zoe – który model okazał się lepszy?

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2020-12-26
w Renault, Wiadomości
Czas czytania 5 minut
337 10
3
Nissan Leaf, Renault Zoe
298
UDOSTĘPNIEŃ
992
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata

DS 4 1.6 E-Tense 225 KM. Tylko nie dla snobów! – polemika

Citroën Ami Produktem Roku wg magazynu „Exame Informática”

Niemiecki automobilklub ADAC porównał dwa modele będące pionierami napędu elektrycznego w Europie. W szranki stanęły Nissan Leaf z akumulatorem o pojemności 62 kWh oraz Renault Zoe z baterią o pojemności 52 kWh. Który okazał się lepszy?

Podczas gdy niektórzy producenci rozpoczęli swoją przygodę z samochodami elektrycznymi dopiero niedawno, Renault i Nissan mają już w tym zakresie wieloletnią tradycję. Pierwszy Leaf został zaprezentowany w 2010 roku. Zoe dołączyło do oferty producenta spod znaku rombu w roku 2013. Od momentu premiery w obu samochodach producenci wymienili akumulatory i poprawili zasięg, który aktualnie wynosi ponad 300 km.

Według ADAC nadwozia obu pojazdów są starannie wykonane, ale niewielką przewagę ma Renault. Podobna sytuacja ma miejsce we wnętrzu. Kabina japończyka jest solidnie wykończona, ale pod względem jakości, lepiej wypada model z Francji. Materiały są przyjemne w dotyku i robią lepsze wrażenie niż w Leafie.Renault Zoe, interior, wnętrze

Renault Zoe z większym zasięgiem

Mimo mniejszej baterii, starcie w kategorii „zasięg” wygrało Renault Zoe, które na jednym ładowaniu potrafi przejechać 335 km w porównaniu do 300 km zasięgu Leafa. Miejski model zużywa mniej energii. Nissan potrzebuje średnio 22,7 kWh energii elektrycznej na 100 kilometrów a Renault 19 kWh.

Maksymalna moc ładowania dla obu pojazdów wynosi 50 kW ze stacji ładowania prądem stałym. Prądem przemiennym napełnimy baterię Zoe mocą do 22 kW a Leafa maksymalnie mocą 6,6 kW. W związku z tym akumulator Zoe napełni się w 2,5 godziny, a z Leafem spędzimy przy gniazdku ponad dziewięć godzin.

W mieście, Zoe radzi sobie lepiej niż Leaf ponieważ jest krótszy i ma mniejszy promień skrętu (10,9 kontra 11,5 metra). Różnica klas jest wyraźnie widoczna, gdy porównamy wielkości bagażnika. Według pomiarów ADAC, do Nissana Leafa zmieścimy 390 litrów bagażu, czyli o 95 litrów więcej niż do Renault, co odpowiada dużej torbie podróżnej. Po złożeniu oparć tylnych foteli przestrzeń transportowa Leafa powiększa się do 1.295 litrów. W Zoe jest to maksymalnie 990 litrów. Renault przegrywa także przestrzenią na tylnej kanapie.

Według ADAC wyższym kierowcom trudno jest znaleźć optymalną pozycję w Nissanie Leaf, ponieważ nie można regulować kierownicy na odległość. Mimo iż japoński model jest większy, osoby o wzroście 1,85 m znajdą idealną pozycję u konkurencji. Gdy porównamy liczbę schowków, zwycięży Leaf.

Komfort

Nissan dosyć sztywno pokonuje nierówności podczas wolniejszej jazdy, ale wraz ze wzrostem prędkości podwozie daje lepsze prowadzenie. Siedzenia Leafa są wygodne i pasują do ciała, ale brakowało podparcia bocznego oraz regulacji wysokości w fotelu pasażera. W Renault Zoe regulacja wysokości nie jest dostępna nawet dla siedzenia kierowcy a zintegrowane zagłówki nie są dostosowane dla każdego wzrostu. Renault może nadrobić jednak kilka punktów dzięki wygodnie zestrojonemu zawieszeniu, które dobrze pochłania nierówności, choć przy szybkich zakrętach wyraźnie odczuwa się nachylenia pojazdu.

Przy niskich prędkościach zarówno Nissan, jak i Renault są przyjemnie ciche, co jest typowe dla samochodów elektrycznych. Przy wyższych prędkościach na pierwszy plan wysuwają się odgłosy powietrza. Oba samochody nie mają zbyt dobrze wytłumionych kabin. Przy stałej prędkości 130 km/h ADAC zmierzyło do 69,1 dB (w Nissanie) i 69,7 dB (w Renault) a to tylko zadowalające wartości.

Leaf jest szybszy

Dane techniczne już sugerują, że jeśli chodzi o przyspieszenie, 135-konny Zoe nie ma szans w porównaniu z 217-konnym Nissanem. Leaf przyspiesza od 0 do 100 km / h w 6,9 ​​sekundy, Renault potrzebuje do osiągnięcia tego celu 9,5 sekundy.

Bezpieczeństwo

Jeśli chodzi o bezpieczeństwo czynne, Nissan jest wyposażony we wszystkie systemy, które obecnie posiada producent i tym samym wypada lepiej niż Renault. Jeśli spojrzeć na bezpieczeństwo bierne, Leaf uzyskuje 93% w teście zderzeniowym Euro NCAP, natomiast Zoe 89%.

Minimalne zwycięstwo Leafa

Końcowe wyniki ADAC dowodzą, że oba modele to dobre i godne polecenia samochody elektryczne. Ostateczna różnica w punktacji nie jest wielka, wynosi 0,1 pkt na korzyść Leafa. Przestrzeń, mocniejszy silnik i większy poziom bezpieczeństwa przemawiają za Nissanem. Renault Zoe jest za to nieco mniejsze i zużywa mniej energii niż konkurent. Lepiej wypada również pod względem ceny.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Renault Zoe, Nissan LeafNissan Leaf, Renault Zoe
3 2 głosy
Ocena artykułu
Tagi: LeafNissanRenaultsamochody elektryczneZoe
Udostepnij119Tweet75Udostepnij21
Poprzedni

TOP 10 rzeczy, które lubię w Peugeot 508 II

Następny

Nowy Citroën Berlingo sfotografowany na ulicach Delhi

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny

Nowy Citroën Berlingo sfotografowany na ulicach Delhi

Zaskakujące wyniki testów bezpieczeństwa samochodów dostawczych Euro NCAP: Peugeot Expert ze srebrnym wyróżnieniem, Citroën Jumper z brązowym

Nowa Dacia Sandero 2021 - sześć wad konkurenta takich aut Toyota Yaris, Skoda Fabia i Kia Rio

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
3 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Anonimowo - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • FSO - Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata
  • mmm - Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata
  • Krzysztof Gregorczyk - Jest oficjalne stanowisko grupy Renault w sprawie sprzedaży marki Dacia
  • Arek - Używane: Citroën C5 czy Ford Mondeo? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 21/2022
  • Witia - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Witia - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Dealer X - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Chip - Stellantis rozpocznie przebudowę sieci dealerskiej w przyszłym roku. Do 5% prowizji za sprzedaż auta
  • Maciej - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata
  • DS 4 1.6 E-Tense 225 KM. Tylko nie dla snobów! – polemika
  • Citroën Ami Produktem Roku wg magazynu „Exame Informática”
  • Alfa Romeo wprowadza Giulię i Stelvio w wersji Estrema na rynek brytyjski. W jakich cenach?
  • Jakie nowości Grupy Renault na Paris Motor Show 2022?
  • DS Automobiles, Peugeot i Jeep. Tylko trzy marki Stellantis na Paryskim Salonie Samochodowym 2022
  • Peugeot wprowadza 3008 GT Black Tone oraz 5008 GT Black Tone
  • Gosia Rdest po 2. turze Alpine Elf Europa Cup
  • Citroën AMI dla Akademii Policyjnej. Tak, tej którą pamiętacie z lat 80-tych
  • Jest oficjalne stanowisko grupy Renault w sprawie sprzedaży marki Dacia


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
3
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.