Grupa PSA i Grupa Renault ogłosiły elektryfikację całej swojej gamy modelowej i na zapowiedziach się nie kończy. W ofertach francuskich producentów stopniowo pojawiają się kolejne pojazdy z napędem elektrycznym i hybrydowym. Jakie modele marek Citroen, Peugeot, DS Automobiles i Renault możemy zamówić już dziś a jakie zadebiutują w najbliższym czasie?
Citroen zaprezentował w roku 2020 elektryczny model Ami, który na rynku francuskim zamówimy w cenie 6900 euro (bez uwzględnienia dopłaty ekologicznej). Malutki dwumiejscowy pojazd jest zadaszoną alternatywą dla skuterów w mieście. Na razie Citroen nie ma w planach wprowadzenia Ami do Polski, ale może jest to kwestia czasu i poprawy infrastruktury do ładowania w miastach. Brak Ami nie oznacza, że nie zamówimy w naszym kraju elektrycznego Citroena. Do oferty w tym roku dołączył model e-C4.
Citroen e-C4 – cena od 125.000 zł
Trzy lata czekaliśmy na nową generację Citroena C4. W międzyczasie marka oferowała model C4 Cactus, ale mimo oryginalnej stylistyki i komfortowego wnętrza, nie zyskał wystarczającej popularności wśród klientów, aby mógł utrzymać się na rynku dłużej. Nowy Citroen C4, który jest następcą zarówno C4, jaki C4 Cactusa powstał na platformie CMP koncernu PSA, która pozwoliła na wykorzystanie napędu elektrycznego. Silnik o mocy 136 KM czerpie energię z akumulatora o pojemności 50 kWh, który umożliwia pokonanie 350 km na jednym ładowaniu. Model jest jednym z lepiej wycenionych kompaktowych samochodów elektrycznych na polskim rynku.
C5 Aircross Hybrid – cena od 156.950 zł
Citroen C5 Aircross może przekonywać ciekawą stylistyką, komfortową kabiną oraz przepastnym bagażnikiem. Wersja hybrydowa, choć z nieco mniejszą przestrzenią ładunkową, dokłada do tego wszystkiego przyjemność płynnej i bezgłośnej jazdy z silnikiem elektrycznym. SUV pożyczył napęd o mocy 225 KM od Peugeot 3008 Hybrid, Opla Grandlanda Hybrid i DS 7 Crossback E-Tense.
Nowy C5 z napędem hybrydowym – debiut w 2021 roku
W przyszłym roku Citroen zaprezentuje nową generację C5 i aż chciałoby się krzyknąć „w końcu”! Następca samochodu, który ceniony jest przede wszystkim za komfort jazdy, będzie inspirowany koncepcyjnym modelem CXperience oraz nowym C4. W gamie obowiązkowo pojawi się wersja plug-in o mocy 225 KM. Pojazd będzie dzielił komponenty z DS 9 E-Tense, który ma moc 255 KM a nawet 360 KM, ale na razie nie wiadomo, czy C5 również doczeka się mocniejszego napędu.
DS 3 Crossback E-Tense – od 159.900 zł
Na rynku trudno znaleźć drugi taki samochód. DS 3 Crossback przynosi do segmentu miejskich crossoverów ciekawy styl, eleganckie wnętrze oraz najnowsze zdobycze technologii. Napęd modelu nie różni się od wykorzystanego w Citroenie e-C4, ale kiedy Citroen stawia na przestrzeń i komfort, DS Automobiles zmierza w kierunku bogatych wykończeń i gadżetów, takich jak wysuwane na powitanie klamki.
DS 7 Crossback E-Tense – od 211.900 zł
DS 7 Crossback jest pierwszym modelem opracowanym w całości przez DS automobiles. Debiut SUV-a odbył się w 2017 roku a dwa lata później pojawiła się wersja hybrydowa. DS 7 Crossback E-Tense możemy zamówić w trzech wersjach wyposażenia: So Chic, Grand Chic i Performance Line+ oraz w dwóch wersjach mocy: 225 i 300 KM. Mocniejszy wariant wykorzystuje jednostkę benzynową PureTech 1.6 oraz dwa silniki elektryczne, które pozwalają uzyskać napęd na wszystkie koła. Cena 300-konnego SUV-a rozpoczyna się od 229.900 zł.
DS 9 E-Tense – od 54.000 euro
DS 9 zadebiutował na rynku francuskim z niewielkim opóźnieniem. Aby zobaczyć model na polskim rynku również poczekamy nieco dłużej. Do tej pory poznaliśmy ceny jedynie we Francji i Hiszpanii. Za hybrydowy model o mocy 225 KM trzeba zapłacić nad Sekwaną minimum 54.000 euro a 360-konna wersja to wydatek minimum 65.500 euro. W europejskich salonach dealerskich DS 9 pojawi się w czerwcu przyszłego roku. Pierwsze dostawy zaplanowano na wrzesień.
DS 4 E-Tense – debiut w 2021 roku
Marka DS Automobiles zaprezentowała już pierwsze szczegóły dotyczące modelu DS 4, ale jeszcze nie zdecydowała się na pokazanie zdjęć pojazdu. Widzieliśmy jedynie światła modelu i poznaliśmy technologie. Kompakt otrzyma nowy system multimedialny „Iris” ze sterowaniem za pomocą głosu i gestów oraz ulepszony system półautonomicznej jazdy. Kierowca będzie miał do dyspozycji wyświetlacz Head-up, który wyświetla dane cztery metry przed przednią szybą, czyli tam, gdzie naturalnie pada wzrok kierowcy. DS 4 powstanie na ulepszonej platformie EMP2. Zelektryfikowana wersja otrzyma napęd hybrydowy o mocy 225 KM.
Peugeot e-208 – od 124.900 zł
Dzięki wykorzystaniu płyty podłogowej CMP, Peugeot może oferować ten sam model w wersji spalinowej i elektrycznej a co za tym idzie, atrakcyjny wygląd i wnętrze z i-Cockpitem otrzymamy bez względu na to, czy zamówimy wersję z silnikiem benzynowym, dieslem, czy model na prąd. Peugeot e-208 jest drugim najpopularniejszym samochodem elektrycznym we Francji zaraz za Renault Zoe. Pojazd potrafi pokonać na jednym ładowaniu do 340 km.
Peugeot e-2008 – cena od 149.400 zł
W porównaniu do poprzednika Peugeot 2008 II zwiększył wymiary co sprawiło, że miejskiemu crossoverowi coraz bliżej do klasy kompaktowej. Na pokładzie modelu wygodnie będzie podróżować mała rodzina a do bagażnika zmieścimy naprawdę pokaźne zakupy. Pojazd po raz pierwszy można zamówić z elektrycznym napędem o mocy 136 KM, czyli tym samym, który znajdziemy w e-208.
3008 Hybrid: od 174.500 zł
Peugeot 3008 przeszedł w tym roku face lifting, który skupił się przede wszystkim na wyglądzie zewnętrznym, dodaniu do oferty 10-calowego wyświetlacza oraz nowych systemów wspomagających prowadzenie. Gama napędów obejmuje dwie wersje hybrydowe o mocy 225 oraz 300 KM, które trafiły na szczyt cennika. Za 300-konny model zapłacimy w polskich salonach 197.500 zł.
Peugeot 508 Hybrid 225: od 180.500 zł
Z 225-konnym napędem hybrydowym zamówimy także Peugeot 508 oraz 508 SW. W gamie 508 nie ma wprawdzie 300-konnego układu, ale już wkrótce do katalogu dołączy mocniejszy model. Nowy Peugeot 508 PSE (Peugeot Sport Engineered), czyli najbardziej sportowa wersja pojazdu będzie dysponowała mocą 360 KM. We Francji model kosztuje 67.100 euro.
308 Plug-in Hybrid w 2021 roku
W przyszłym roku zadebiutuje nowa generacja Peugeot 308, która przejdzie kompletną metamorfozę. Obok odświeżonego języka stylistycznego i ulepszonego wnętrza pojawią się nowe napędy, w tym hybrydy ładowalne oraz wersje z miękkim układem hybrydowym. Mamy nadzieję, że marka nie zapomni o sympatykach sportowej jazdy i dołączy do oferty wersję PSE, która zastąpi 308 GTi. W planach jest także 3008 PSE.
Renault Zoe – od 135.900 zł
Konkurentem Peugeot e-208 ze stajni Renault jest model Zoe. Producent daje do wyboru silniki w dwóch wersjach mocy: 110 oraz 135 KM. Pojazd potrafi przejechać na jednym ładowaniu do 395 km. Francuska oferta Renault jest bogatsza w pojazdy na prąd niż polska, bo klienci mogą zamawiać jeszcze Twizy będące konkurentem Citroena Ami oraz nowe Twingo Z.E.
Clio E-Tech Hybrid – od 88.400 zł
Bestseller Renault doczekał się w tym roku wersji hybrydowej. Konkurent Toyoty Yaris Hybrid o mocy 140 KM ma przede wszystkim dostarczać większej frajdy z jazdy w mieście dzięki wykorzystaniu silnika elektrycznego. Zaletą Renault Clio E-Tech ma być również ograniczenie spalania. Według cyklu WLTP średni apetyt na paliwo Clio E-Tech wynosi 4,3-5,1 l/100 km.
Captur E-Tech Plug-in Hybrid – od 129.400 zł
Obok Clio, marka Renault wprowadziła do oferty hybrydową wersję Captura, którą możemy ładować z gniazdka. Jednostka benzynowa 1.6 współpracuje z dwoma silnikami elektrycznymi dając łączną moc 160 KM. Akumulator o pojemności 9,8 kWh pozwala na pokonanie w trybie elektrycznym od 47 do 50 km, choć w realnych warunkach możliwości są mniejsze. W roku 2021 do gamy napędów Captura dołączy napęd Clio.
Megane Grandtour E-Tech – od 131.900 zł
Hybrydowy napęd obecnie jest dostępny tylko w wersji kombi, ale już w przyszłym roku dołączy także do wersji hatchback. Pojazd zamówimy z napędem o mocy 160 KM pożyczonym z modelu Captur. Hybrydowy konkurent Peugeot 308 SW jest znacznie droższy od wersji benzynowej. Za 112.400 zł zamówimy już Renault Megane Grandtour z silnikiem benzynowym o mocy 160 KM i to w wersji R.S. Line.
Renault przygotowało sporo elektrycznych i hybrydowych nowości na rok 2021. Na rynku zadebiutuje hybrydowy model Arkana. Na przyszły rok zaplanowano również premierę elektrycznego crossovera, który będzie seryjną wersję Megane eVision.
Najnowsze komentarze