Aby Dacia 1410 Sport mogła stać się rzeczywistością rumuńska marka musiałaby zmienić swoją strategię o 180 stopni. Projekt coupe, który opracował Theodor Ioan Tănase nawiązujące do oryginalnego modelu o takiej samej nazwie.
W czasach kiedy producenci za wszelką cenę próbują tchnąć geny SUV-a w prawie każdy segment, o nieco mniej praktycznych, ale kuszących walorami estetycznymi i jezdnymi samochodach o nadwoziu coupe możemy jedynie pomarzyć. Swoją wyobraźnię uruchomił Theodor Ioan Tănase, 29 letni absolwent inżynierii transportu na Uniwersytecie w Pitesti i zaprezentował nowy model Dacia 1410 Sport. Inspiracją dla projektanta był samochód produkowany w latach 80. w oparciu o model 1300, czyli licencyjną wersję Renault 12.
Nie jest to pierwsze zderzenie grafika z Dacią. Wcześniejszy projekt Dacii 1300 również jest połączeniem przeszłości i przyszłości.
Zobacz także: Nowa Dacia C-Neo to krok w segment C. Nadchodzi tańszy konkurent Peugeot 408
Nowy pomysł na 1410 Sport łączy korzenie Dacii z nową tożsamością marki, którą zapowiadał model Bigster. Podobnie jak w prototypie SUV-a, uwagę przyciąga podświetlane logo i elementy grilla, ale widzimy też nowość w postaci ewolucji schematu litery „Y” reflektorów z ostatniej gamy producenta. Wydłużone światła przypominają nam trochę „kły” Peugeotów.
Projekt robi wrażenie i jesteśmy za tym, aby znalazł zastosowanie w przyszłych samochodach rumuńskiego producenta, ale Dacia musiałaby jeszcze skalkulować opłacalność takiego projektu. Zgodnie z filozofią marki samochód musiałby uchodzić za przystępny na tle konkurencji.
Pozostaje jeszcze pytanie: jaki silnik znalazłby się pod maską? Oryginalny model napędzała jednostka 1.4 o mocy 65 KM, ale mocniejszy napęd byłby mile widziany. Biorąc pod uwagę, że Dacia 1410 to projekt przyszłościowy, trzycylindrowy silnik 1.2 48V o mocy 130 KM, który zadebiutuje wraz z nowym Duterem wydawałby się odpowiednim rozwiązaniem w tym nierealnym do spełnienia przedsięwzięciu.
Dacia 1410 Sport niestety nigdy nie dostanie zielonego światła do produkcji. Strategia marki opiera się obecnie na praktycznych pojazdach dla ludzi aktywnych, którzy lubią spędzać wolny czas na świeży powietrzu. Mimo to, Dacia powinna pomyśleć chociażby o wersji koncepcyjnej. Z pewnością przyciągnęłaby mnóstwo odwiedzających podczas targów motoryzacyjnych.
Źródło: Playtech.ro
Najnowsze komentarze