Dacia nie zamierza się zatrzymać. Po udanej zmianie tożsamości w studiu projektowym marki praca wre. W przygotowaniu są nowe samochody segmentu C. Rumuński producent rozwija projekt pod roboczą nazwą C-Neo. Jeśli pojazd podąży za wizualizacją studia KDesign to doczekamy się tańszego konkurenta Peugeot 408 i Renault Rafale.
Strategia rozwoju linii produktów rumuńskiego producenta to w pierwszej kolejności długo wyczekiwana Dacia Bigster. „Długo” ponieważ mamy chrapkę na ten model już od debiutu koncepcyjnej wersji, czyli od początku 2021 roku. Niektóre źródła twierdzą, że samochód przyjmie nazwę Grand Duster żeby bardziej zbliżyć pojazd do mniejszego brata, ale na oficjalne potwierdzenie nazewnictwa musimy jeszcze trochę poczekać. Chociaż Dacia nie spieszy się specjalnie z premierą swojego dużego SUV-a i tak ma pełne ręce roboty. W międzyczasie firma była zajęta zmianą języka stylistycznego swoich samochodów oraz szaty graficznej punktów sprzedaży. Poza tym na rynku zadebiutował Jogger z napędem hybrydowym.
Zobacz także: Dacia Duster 150 KM 4×4; ile kosztuje najtańsza wersja?
Nowa Dacia jak Renault Rafale?
Zgodnie z zapowiedzią producenta Dacia Bigster trafi na linie montażowe w połowie 2025 roku, ale w planach są również dwa inne modele segmentu C. Jak informuje portal motoryzacyjny L’argus w planach jest, owiany póki co aurą tajemnicy, projekt C-Neo, który obejmuje dwa modele o długości ok. 4,6 m na bazie Bigstera. Pierwszym z nich będzie kombi a drugim pojazd o modnym w ostatnich latach nadwoziu SUV-a Coupe, który przy dobrze skalkulowanej cenie powinien przyciągnąć do salonów Dacii spore grono klientów. Aby wykonać wizualizację, studio KDesign posłużyło się zdjęciami Renault Rafale pozostawiając te same światła do jazdy dziennej oraz felgi. Dacia C-Neo ma zgrabną linię wywodzącą się z segmentu premium oraz przedni pas zaczerpnięty z ostatniej linii modelowej marki.
W ofercie Renault Rafale znajdzie się układ hybrydowy o mocy 200 KM, ale marka zapowiada również 300-konny napęd. Dacia nie zamierza rywalizować z Renault mocą, ale w ofercie nie zabraknie oszczędnych silników, w tym wersji z LPG. W katalogu znajdziemy benzynową jednostkę 1.2 48V z instalacją gazową o mocy 130 lub 140 KM oraz nową hybrydę z silnikiem 1.8, która będzie rozwijała moc 160 KM. W późniejszym terminie Dacia wprowadzi wersję typu plug-in.
Pierwszy samochód będący częścią projektu C-Neo zadebiutuje w 2026 roku.
Źródło: KDesign, L’argus, Dacia
Najnowsze komentarze