„Nowa Dacia Duster to bestseller, który jeszcze nie powiedział ostatniego słowa. Oferuje świetny stosunek jakości do ceny. W przypadku napędu 4 × 4 dobrze sprawdza się w terenie, a dzięki nowemu silnikowi jest bardziej pewny asfaltu” – piszą słowaccy dziennikarze w swoim teście Dustera.
W redakcji Francuskie.pl testowaliśmy takiego Dustera, ale w nieco innej wersji. Oto zapis wrażeń z tych testów:
Przegląd tego, co napisali dziennikarze o Dusterze zaczniemy nietypowo, od ceny. Słowacja kilka lat temu przyjęła euro jako swoją walutę i ciekawe będzie porównanie, jak wyglądają ceny w Polsce i na Słowacji.
Ile na Słowacji kosztuje Dacia Duster?
Najniższa cena modelu |
9.990 EUR |
Cena wersji Techroad |
16.390 EUR |
Cena testowanej wersji (po doposażeniu) |
17.769 EUR |
Gwarancja |
3 lata albo 100.000 km |
Ile kosztuje Duster w Polsce?
W Polsce cena Dustera zaczyna od 41.900 złotych, natomiast wersja Techroad 4×2 ze 150 konnym silnikiem to 71.190 złotych. Różnice nie są więc duże.
Jak więc wygląda Duster oczami Słowaków?
„Wygląd zewnętrzny Dustera staje się już ikoną. Solidne błotniki i charakterystyczny przód nawiązują do ambicji SUV-a w terenie. Nie jest tak, że Dacia produkuje tylko tanie samochody o jakości poniżej średniej. Przynależność do francuskiego Renault daje jej dostęp do tych samych części, co sojusz Renault-Nissan. Ponadto we współpracy z Mercedes-Benz opracowano nowy czterocylindrowy silnik z turbodoładowaniem o pojemności 1,3 litra. Jest stosowany w różnych wersjach mocy w różnych markach. Do Dustera trafił także wariant 150-konny.
Przyspieszenie od 0 do 100 km / h zajmuje co prawda aż 10,4 sekundy, ale samochód jest znacznie szybszy niż w poprzedniej wersji. Maksymalna prędkość wynosi 191 km / h.
Średnie zużycie paliwa wynosi 6,9 litra a w mieście rośnie się do 7,4 l / 100 km. Podczas jazdy autostradą z prędkością 130 km / h zużycie paliwa ze zbiornika wzrasta do 7,7 l / 100 km. Jadąc z taką prędkością silnik pracuje przy 2700 obr./min, ale kształt nadwozia nie jest zbyt aerodynamiczny. Gdy zjedziemy na drogi powiatowe, spalanie spadnie nawet do pięciu litrów.
Wewnątrz Dustera, pomimo najwyższego wyposażenia Techroad, dominują jednak tworzywa sztuczne. Jest ono łatwe w konserwacji. Siedzenia są obite czerwono-szarym materiałem i zszyte czerwoną nicią. Wygląda to estetycznie.
Podsumowując, nowa Dacia Duster to bestseller, który jeszcze nie powiedział ostatniego słowa. Oferuje świetny stosunek jakości do ceny” – piszą redaktorzy serwisu Pravda.sk.
Interesuje Cię nowa Dacia Duster?
Czy warto kupić Dustera 1.3 150 KM?
Duster 1.5 dCi. Dacia w dieslu
Najdokładniejszy test Dustera w Polsce
Dacia Klub Polska
Świetnym źródłem wiedzy o Dusterze jest też Dacia Klub Polska. Polecam serdecznie!
źródło: Pravda.sk
Najnowsze komentarze