Podczas pierwszych jazd testowych nowej Dacii Sandero mieliśmy również okazję przyjrzeć się z bliska nowemu Loganowi. III generacja sedana miała krajowy debiut w salonie Renault i Dacia przy ul. Puławskiej w Warszawie. Model zyskał nowy, modny styl i ciekawe rozwiązania.
W 1999 roku Grupa Renault wpadła na pomysł opracowania przystępnego dla szerokiej grupy klientów samochodu, który będzie miał tylko to, co potrzeba, bez zbędnego i kosztownego wyposażenia. Koncepcja okazała się słuszna. Rezultatem prac nad projektem była Dacia Logan, która zadebiutowała w 2004 roku i zdobyła ogromne zainteresowanie na rynku. Rumuński producent kontynuuje karierę prostego sedana i wkrótce wprowadzi na rynek III generację modelu. Samochód zaprezentowano publicznie przy okazji jazd testowych nowego Sandero. Niestety Dacia nie ujawniła jeszcze cen Logana. Poznamy je dopiero na wiosnę, ale skoro już wiemy ile kosztuje Sandero, możemy wysnuć kilka wniosków dotyczących sedana. Cena hatchbacka rozpoczyna się na polskim rynku od 40.900 zł, jest więc od poprzedniczki w wersji Open (oferowanej jako podstawowa od końca 2020 roku) droższa o 4 tys. zł. Zachowując porównywalną podwyżkę, Dacia Logan powinna startować od 39.700 zł. W polskiej ofercie znajdzie się jednak tylko jedna wersja silnikowa TCe o mocy 100 KM, która pracuje na benzynie oraz LPG więc cena startowa powinna być wyższa o ok. 10 tys. zł
Sylwetka Logana nabrała płynności dzięki obniżonej o 1 cm linii dachu, która delikatnym łukiem przechodzi w stronę bagażnika. Nowy charakter sedanowi nadają reflektory w kształcie litery Y, które optycznie łączą się z listwą na grillu, a także przeprojektowane tylne światła. Dacia wydłużyła nadwozie o 3,6 cm, zwiększyła rozstaw osi oraz skróciła tylny zwis. Mierzący 4396 mm długości model oferuje mnóstwo miejsca w kabinie. Mimo zmian w linii nadwozia nad głową pozostaje przestrzeń dająca swobodę i komfort podróżowania. Dodatkowe milimetry zagospodarowano również na nogi i kolana. Do dyspozycji pasażerów są rozkładane stoliki lotnicze znajdujące się na oparciach przednich foteli.
Bagażnik Dacii Logan ma pojemność 528 litrów, czyli o 18 litrów więcej niż u poprzednika i o 200 litrów więcej niż w Sandero. Przedmioty, które transportujemy lubią przesuwać się podczas jazdy, ale Dacia proponuje klientom przegrody z plastikowym mocowaniem, które utrzymają siatki z zakupami w ryzach. Wielkość przegród możemy zmieniać na różne sposoby lub całkowicie wyjąć konstrukcję dla zwiększenia przestrzeni bagażowej.
Układ wnętrza wraz z uchwytem na smartfon przeniesiono z modelu Sandero. Rumuński producent poprawił jakość materiałów wykończeniowych oraz ergonomię. Dacia Logan podobnie jak hachback otrzyma do wyboru trzy wersje systemu multimedialnego: Media Control (rolę ekranu dotykowego pełni smartfon) oraz Media Display i Media Nav z 8-calowym wyświetlaczem dotykowym.
W zależności od wersji, nowa Dacia Logan może zostać wyposażona w system wspomagania nagłego hamowania, system monitorowania martwego pola, czujniki parkowania oraz kamerę cofania, system monitorowania martwego pola i wspomaganie ruszania pod górkę,
Najnowsze komentarze