Nowa Dacia Sandero i Sandero Stepway budzą wielkie emocje. Samochód zbudowany został bowiem na nowoczesnej platformie, którą Renault wykorzystuje w swoich modelach Captur i Clio a wygląd nadwozia i wnętrza są dużo lepsze od poprzednika. Zanim auto trafi w nasze ręce w Polsce mamy dla Was wrażenia na jego temat z Niemiec. Jak oceniany jest najnowszy model Dacii? Poczytajcie.
Zobacz: używana Dacia Duster 1.5 dCi po pięciu latach użytkowania
Wygląda na to, że nowa Dacia Sandero wyszła z taniego segmentu i może teraz konkurować nawet samochodami dużo droższymi. Nowe Sandero Stepway TCe 100 Eco-G z fabryczną instalacją LPG to połączenie atrakcyjnego wyglądu i niewiarygodnie niskiej ceny.
Podobnie jak grupy PSA czy Volkswagen także koncern Renault bardziej niż kiedykolwiek opiera swoją politykę produkował na strategii platformowej. W ten sposób można obniżyć koszty opracowania, rozwoju i produkcji nowego modelu i szybko wdrożyć szeroką gamę modeli.
Najlepszym tego przykładem jest nowa Dacia Sandero. Nie tylko wygląda znacznie lepiej niż jego odnoszący sukcesy poprzednik, ale wykorzystuje tę samą technologię pod względem platformy, napędu i systemów bezpieczeństwa, co znacznie droższe Renault Clio i Renault Captur. Niska cena zakupu Dacii nie jest już najważniejszym powodem zakupu Sandero – ale ceny Sandero i Sandero Stepway są szokiem dla innych producentów. Dacia może tym modelem konkurować dzisiaj z samochodami marek Fiat, Skoda, Toyota czy Hyundai.
Zobacz: nowa Dacia Sandero – wszystko o modelu
Nowa Dacia Sandero Stepway ma 4,1m długości. Prześwit jest zwiększony o 41 mm w stosunku do standardowego modelu. Auto wygląda bardzo nowocześnie. Dobrze wyposażony Stepway Comfort z 100-konnym silnikiem z fabrycznym LPG kosztuje w Niemczech 13090 euro i oferuje m.in. reflektory LED, światła przeciwmgielne, system nawigacji, klimatyzację i asystenta parkowania. Za dodatkowe 550 euro dostaje bezkluczykowy dostęp, podłokietnik i elektryczny hamulec postojowy. Za kolejne 450 euro można mieć system monitoringu martwego pola, kamerę cofania i wspomagania parkowania z przodu.
W środku jest dużo miejsca – także na szerokość! – przyjemny design i nowoczesny napęd. Trzycylindrowy silnik o pojemności jednego litra ma 101 KM i maksymalny moment obrotowy 170 Nm od 2000 obr. Auto waży zaledwie 1,2 tony i rozpędza się do setki w 11,6 sekundy. Prędkość maksymalna to 180 km/h. Według producenta zużycie gazu nie powinno przekraczać 6,5 litra na 100 km.
Zobacz: Kiedy polski cennik Dacii Sandero?
Wnętrze Sandero znacznie się zyskało. Instrumenty, przełączniki i elementy sterujące wyglądają znacznie lepiej, zwłaszcza w wyższych pakietach wyposażenia z tekstylnymi wstawkami na desce rozdzielczej. Kierownica – w razie potrzeby pokryta skórą – wygodnie leży w dłoni. Ilość miejsca jest więcej niż przyzwoita. Próg załadunkowy obniżony o dwa centymetry – co jest wygodne. Można mieć też szyberdach – czego chcieć więcej za te pieniądze?
Na stronie Dacia.pl można zapisać się na newsletter, by dostać informacje o nowej Dacii Sandero gdy tylko pojawi się w cenniku i salonach.
źródło: Chip.de
Najnowsze komentarze