Dacia rozważa przeniesienie produkcji modelu Spring do Europy, ponieważ przewaga kosztowa związana z budową w Chinach i importem staje się coraz mniej widoczna. Innym powodem może być kwestia dopłat, które są uzależnione od miejsca produkcji i całkowitej emisji CO2 przy produkcji.
Dacia Spring jest obecnie trzecim najpopularniejszym samochodem elektrycznym w Europie. Produkcja tego modelu w Chinach miała do niedawna sens ekonomiczny, ale teraz to się zmienia.
Zobacz Nowa Dacia Duster III generacji 2024 – nasza relacja ze światowej premiery
„W momencie premiery w 2021 r. budowanie Springa na rynek europejski w Chinach miało sens, ponieważ istniał tam niezbędny ekosystem a ryzyko inwestycyjne było minimalne” – mówi Xavier Martinet, szef marki Dacia. „Montaż w Chinach miał kluczowe znaczenie dla dotychczasowego sukcesu samochodu, ale musimy ocenić, czy ta przewaga utrzyma się z czasem powiedział. Rynek się zmienia, wraz z nowymi przepisami i zachętami, więc równanie się zmienia i musimy się dostosować”.
Zobacz więcej artykułów na temat Dacii Duster
Kwestią, która może także mieć wpływ na zmianę miejsca produkcji, jest rosnąca dostępność lokalnie produkowanych europejskich akumulatorów oraz zmniejszające się koszty wytwarzania aut elektrycznych, co następuje m.in. dzięki inwestycjom w automatyzację oraz optymalizację procesów.
Zobacz: nowe samochody Dacia. Promocje na wersje z LPG
Dacia Spring II, która została niedawno zaprezentowana, zrywa z budżetowym wnętrzem poprzednika i wprowadza nowy kod wizualny marki. Samochód został już zaprezentowany a do salonów ma trafić latem.
Zobacz: Testy samochodów Dacia. Pomiary, opinie, spalanie
Decyzja w sprawie przeniesienia produkcji do Europy może zapaść w przyszłym roku. Samochód miałby być budowany w Rumunii a podzespoły, podobnie jak w przypadku innych modeli, pochodziłyby przynajmniej częściowo z europejskich fabryk. Rozważane jest również Maroko.
Najnowsze komentarze