Nowa Lancia Ypsilon, która zadebiutuje już w lutym, ma liczne podobieństwa do Peugeot 208. W szczególności widać to, gdy na samochód spojrzy się z boku. Jak więc podszedł do projektu Stellantis? Sprawdźmy.
Lancia Ypsilon powstaje na platformie CMP, na której budowane są m.in. Peugeot 208 oraz Opel Corsa. Ypsilon będzie więc kolejnym samochodem, który wykorzystuje platformę oraz silniki. Różnica może dotyczyć nastawów zawieszenia, spodziewamy się, że Lancia będzie zestrojona nieco bardziej na sportowo, ale nie powinny to być jakieś wielkie różnice.
Pod względem różnic zewnętrznych mamy kilka elementów nowych, jednak główna sylwetka jest identyczna z Peugeot, co bardzo dobrze widać na powyższym zdjęciu. Różnice? Lancia nie ma wszystkich przetłoczeń w drzwiach a kilka elementów dodano, aby nieco zamaskować pokrewieństwo. Główne różnice dotyczą przedniego pasa oraz tylnej klapy. Największe zmiany zobaczymy oczywiście w środku – tutaj Lancia proponuje swój własny projekt deski rozdzielczej, dość unikalny jak na grupę Stellantis.
To nie koniec inspiracji innymi modelami. Pomysł na rozwiązania przodu, w tym reflektory, zdaje się pochodzić z… Citroëna C4 Cactus.
Czy wykorzystanie 208 jako bazy dla Ypsilona to coś złego? Niekoniecznie, to duża oszczędność kosztów oraz możliwość skorzystania z gotowych rozwiązań co przyspiesza wdrożenie. Ypsilon będzie oferowany na wybranych rynkach i przede wszystkim we Włoszech powinien odnieść sukces, bo sprzedaje się tutaj bardzo dobrze. Trudniej będzie go sprzedać gdy stanie w jednym salonie House of Stellantis, tuż obok 208, który będzie zapewne tańszy, jednak i taka sytuacja nie powinna być miejsca, bo docelowo Domy Stellantis mają oddzielnie sprzedawać marki premium a oddzielnie popularne.
Jak będzie ostatecznie – zobaczymy. Premiera Lancii Ypsilon 2024 już w lutym – wtedy poznamy wszystkie szczegóły!
Najnowsze komentarze