Powerdot uruchomił 50 punktów ładowania aut elektrycznych w parkach handlowych zlokalizowanych w różnych częściach Polski. Do końca przyszłego roku zamierza podwoić liczbę takich inwestycji.
Parki handlowe i tzw. centra zakupowe na dobre zagościły na mapie polskich obiektów handlowo-usługowych. Obecnie w naszym kraju funkcjonuje ok. 600 tego typu kompleksów, dysponujących łączną powierzchnią ponad 3.6 mln mkw. – wynika z raportu JLL i Trei Real Estate Poland. Oba formaty zdominowały nową podaż powierzchni handlowej w latach 2020-2023.
Wygoda, dostępność, komplementarność oferty i możliwość dokonania szybkich, codziennych zakupów – to główne zalety parków handlowych i centrów zakupowych. Powstają one m.in. w mniejszych miejscowościach, w których brakowało dotąd nowoczesnej oferty handlowej, a także przy nowopowstających osiedlach mieszkaniowych w dużych aglomeracjach.
Zobacz: Wiadomości ze świata motoryzacji. Codziennie
Powerdot właśnie podsumował pierwszy etap swoich inwestycji w parkach handlowych (ang. retail park). Z informacji przekazanych przez operatora wynika, że uruchomił on już 50 punktów ładowania aut elektrycznych znajdujących się w kilkunastu parkach handlowych i centrach convenience zlokalizowanych w całej Polsce. Następne inwestycje są w trakcie realizacji.
„Jesteśmy w trakcie budowy kolejnych stacji ładowania usytuowanych w parkach handlowych. Do końca przyszłego roku powinniśmy mieć co najmniej 100 działających punktów ładowania przy tego typu obiektach. Jednocześnie ustalamy warunki następnych, dużych kontraktów. Parki handlowe, ze względu na swój wyjątkowy i bardzo praktyczny format, są ważnym elementem programu inwestycyjnego Powerdot. Realizujemy go w modelu ładowania w miejscu docelowym, zakładającym ładowanie auta elektrycznego przy okazji wykonywania codziennych czynności, a więc bez straty czasu” – informuje Grigoriy Grigoriev, dyrektor generalny Powerdot w Polsce (na zdjęciu).
Zobacz: Testy samochodów, pomiary, opinie, spalanie
Specyfika parków handlowych wymaga dostosowania budowanej tam infrastruktury do zachowań klientów odwiedzających tego typu obiekty. „Miejsca takie charakteryzują się dużą częstotliwością odwiedzin, rozkładających się równomiernie w ciągu tygodnia i trwających od kilkunastu do kilkudziesięciu minut. Dlatego stacje ładowania usytuowane przy tego typu obiektach powinny charakteryzować się dość dużą mocą, umożliwiającą szybkie naładowania auta. Powinna ona wynosić od 60 do 120 kW, a w niektórych wypadkach nawet 250 kW” – ocenia Karol Żebrowski, dyrektor operacyjny Powerdot.
Inwestycje w parkach handlowych Powerdot realizuje w takich miastach, jak: Szczecin, Piotrków Trybunalski, Opole, Gniezno, Pszczyna, Olkusz, Biłgoraj, Grudziądz, Żagań, Miechów, Sochaczew, Kępno, Golub-Dobrzyń, Bolesławiec, Jarocin, Miejsce Piastowe, Grodzisk Wielkopolski czy Łapy.
Najnowsze komentarze