Jeszcze bardziej sportowe i budzące większe emocje Renault Megane RS Trophy zostało ujawnione przez francuskiego producenta. Samochód dysponuje mocą 300 KM oraz momentem obrotowym 420 Nm.
Pierwszy publiczny debiut Renault Megane R.S. odbył się podczas ubiegłorocznego salonu samochodowego we Frankfurcie, ale tylko kwestią czasu było, kiedy francuska marka zaprezentuje bardziej rasową odmianę swojego hot-hatcha. Ta chwila właśnie nadeszła i w końcu możemy poznać szczegóły dotyczące Megane RS Trophy.
Megane RS Trophy – osiągi
Sercem pojazdu jest 1.8-litrowy turbodoładowany silnik TCe generujący 300 KM mocy, czyli o 20 KM więcej niż w wersji R.S. Wzrósł również maksymalny moment obrotowy, który zamiast 390 Nm, wynosi 420 Nm z automatyczną przekładną EDC. W połączeniu z manualną skrzynią biegów, silnik osiąga 400 Nm. Aby rozpędzić pojazd od 0 do 100 km/h potrzeba 5,7 sekundy, czyli o jedną dziesiątą mniej niż w przypadku modelu bez znaczka Trophy. Maksymalna prędkość pojazdu z manualną skrzynią biegów wynosi 260 km/h.
Samochód jest oczywiście wyposażony w system czterech kół skrętnych 4Control. Jako standard posiada również zawieszenie Cup o charakterze dostosowanym do toru wyścigowego, a także mechanizm różnicowy Torsen. Zespół Renault Sport wymienił przednie tarcze hamulcowe i wyposażył model w zaciski Brembo w kolorze czerwonym. Zastosowano nowe 19-calowe obręcze, na które naciągnięto opony Bridgestone Potenza S001. Każde z kół jest o 2 kg lżejsze niż w Megane R.S., dzięki czemu udało się ograniczyć masę pojazdu o 8 kg.
Megane R.S. Trophy będzie dostępne z nowymi fotelami kubełkowymi Recaro, które zostały wykończone tapicerką z alkantary. Na pokładzie znajdziemy system Multi-Sense Renault, który pozwala na ustawienie różnych trybów jazdy oraz system dostarczający dokładnych danych z każdego okrążenia na torze o nazwie RS Monitor.
Nico Hülkenberg o Megane RS Trophy
„Byłem zaangażowany w proces rozwoju Megane R.S. od zeszłego roku i jestem bardzo zadowolony widząc jeszcze bardziej sportową wersję pojazdu w rodzinie! Każda nowa funkcja w nowym Renault Megane R.S. Trophy oferuje lepsze osiągi i wrażenia sportowe. Pozytywną odmianą jest oczywiście większa moc i lepsza przyczepność dzięki nowym oponom, a także większa wydajność hamowania. Dużej przyjemności dostarczyły mi także nowe fotele. Podparcie, jakie zapewniają podczas sportowego prowadzenia samochodu, jest rewelacyjne” – powiedział Nico Hülkenberg, kierowca Formuły 1 teamu Renault Sport i ambasador sportowego oddziału marki.
https://www.youtube.com/watch?v=DoYV6jLYbWc&feature=youtu.be
Najnowsze komentarze