Grupa Renault wykonała kolejny krok w kierunku wprowadzenia na rynek pojazdów na wodór. Nowe samochody z ogniwami paliwowymi będą produkowane przez spółkę HYVIA na platformie Renault Master. Rynkowy debiut odbędzie się w 2021 roku.
Renault i firma Plug Power, która jest liderem w dziedzinie technologii wodorowej nawiązały współpracę w styczniu 2021 roku. Nowa spółka, która połączyła obu partnerów otrzymała nazwę HYVIA, która składa się z członu „HY” odnoszącego się do wodoru oraz łacińskiego słowa „VIA” oznaczającego drogę. HYVIA będzie odpowiedzialna za opracowanie i produkcję lekkich pojazdów dostawczych na ogniwa paliwowe. Zaletami technologii jest większa autonomia i skrócony czas tankowania w porównaniu do aut elektrycznych zasilanych z akumulatorów. Zasięg to ok. 500 km a napełnienie zbiorników wodoru trwa tylko 3 minuty.
Spółka HYVIA jest w równym stopniu własnością obu partnerów. Na jej czele stoi David Holderbach, który ma ponad 20-letnie doświadczenie w sprzedaży strategicznej, produktowej i międzynarodowej w Grupie Renault.
Pierwsze pojazdy będą oparte na platformie Renault Master. Początkowo pojawią się trzy wersje: van, podwozie oraz bus przeznaczony do transportu osób. Pojazdy powinny być dostępne dla klientów w Europie do końca 2021 roku. Wraz z samochodami, HYVIA ma oferować stacje ładowania oraz dostawy wodoru.
Działania spółki będą prowadzone w istniejących zakładach Renault we Francji. Główna siedziba wraz z zespołami badawczo-rozwojowymi znajduje się w centrum inżynierii i rozwoju lekkich pojazdów dostawczych Grupy Renault w Villiers-Saint-Frédéric. Montażem ogniw i stacji ładowania zajmie się zakład we Flins. Pierwsze pojazdy oparte na Renault Master zjadą z linii montażowych fabryki w Batilly a integracja ogniw paliwowych odbędzie się w Gretz-Armainvilliers.
Najnowsze komentarze