Nowe Renault Twingo dysponuje bogatą ofertą akcesoriów do personalizacji zewnętrznej i wewnętrznej, pozwalających każdemu użytkownikowi stworzyć auto będące jego własnym odbiciem.
Nowe Twingo jest oszczędne, a równocześnie przyjazne dla środowiska. Wprowadzane systematycznie przez Renault udoskonalenia w zakresie silników i aerodynamiki nadwozia plasują Nowe Twingo w ścisłej czołówce samochodów spalinowych pod względem zużycia paliwa i emisji CO2. Auto wyróżnia się w tym zakresie rekordowymi wynikami – zużycie paliwa w cyklu mieszanym zaczyna się na poziomie 3,2 l/100 km, a emisja CO2 wynosi w przypadku silnika 1.5 dCi (który trafi do oferty w ciągu 2012 roku) zaledwie 85 g/km.
Dzięki wyjątkowym możliwościom zmiany aranżacji wnętrza, fantastycznej przestronności i bogatej gamie silników, Nowe Twingo jest dziś bardziej niż kiedykolwiek wiodącym modelem w swojej kategorii. Zawsze gotowe do wypadu poza miasto, świetnie czuje się również na torze, potrafiąc zadowolić – w sygnowanych znakiem Renault Sport wersjach Twingo R.S. i Gordini R.S. – kierowców o nawet najbardziej sportowym zacięciu.
Wyjątkowość koncepcji tego auta, wysokie standardy produkcji w fabryce w Novo Mesto (Słowenia) oraz jego powszechnie uznana niezawodność sprawiają, że Nowe Twingo spełnia wymagania bardzo zróżnicowanej klienteli.
ZDECYDOWANY CHARAKTER I WYRAZISTY STYL – TAKIE WŁAŚNIE JEST TWINGO
Nowe Renault Twingo objawia swój styl w pierwszej kolejności poprzez nowy, bardziej wyrazisty przód auta, nawiązujący do Twingo pierwszej generacji.
«Nadaliśmy Nowemu Twingo bardziej zmysłowy i atrakcyjny wygląd, nawiązujący do pierwotnego ducha Twingo, z uwzględnieniem charakterystycznych elementów stylistycznych z przodu pojazdu właściwych dla przyszłych modeli marki» – Laurens Van Den Acker – Dyrektor ds. Wzornictwa Przemysłowego Renault
ATRAKCYJNE JUŻ NA PIERWSZY RZUT OKA
Przód Nowego Twingo dobrze odzwierciedla aktualne tendencje stylistyczne marki. Logo Renault na masce zostało powiększone i jest ustawione bardziej pionowo. Doskonale wyeksponowane na czarnym tle, podkreśla przynależność do marki. Model nawiązuje do Twingo pierwszej generacji o nadzwyczaj wyrazistym i sympatycznym przodzie.
Dynamiczny i wesoły charakter auta podkreślają światła przeciwmgłowe i okrągłe światła postojowe umieszczone wyżej w osłonie chłodnicy. Przypominające oczy reflektory z wyraźnie widoczną „powieką” sprawiają wrażenie pełnego ekspresji spojrzenia.
Dwa nowe i oryginalne kolory – Róż Fuksja i Niebieski Lazurowy – oraz przeznaczony dla wersji R.S. Żółty Sirius uzupełniają bogatą, złożoną z 11 świetlistych odcieni paletę. Wnoszą one oryginalny i wesoły akcent, doskonale pasujący do miejskich samochodów.
Z tyłu, obok głównych świateł, pojawiły się nowe światła cofania. Dzięki umieszczeniu ich na tylnej klapie doskonale podkreślają jej kształt, zapewniając spójność stylistyczną z przodem auta. W efekcie uzyskujemy wrażenie krągłości i dynamiki. Zaokrąglone tylne zderzaki i wyprofilowanie dolnej części klapy wpływają na złagodzenie ogólnej linii nadwozia.
Dzięki wprowadzeniu do oferty elementów dwukolorowych, dostępne są w ofercie produkcyjnej ogółem dwadzieścia cztery kombinacje obręczy kół / kołpaków. Ich rola nie kończy się jednak na poprawie stylistyki auta: w niektórych przypadkach przyczyniają się one również do poprawy aerodynamiki, a w konsekwencji do zmniejszenia emisji CO2.
Na życzenie klientów, do oferty Nowego Twingo wraca płócienny, otwierany dach, jako uzupełnienie dla elektrycznie otwieranego dachu szklanego. Bardzo popularny w pierwszej generacji Twingo, dach ten jest obecnie wyposażony w napęd elektryczny. W Nowym Twingo będzie on oferowany w opcji lub seriach specjalnych, zależnie od kraju (niedostępny w wersjach GT i R.S.).
ZAJRZYJMY DO WNĘTRZA
Tryskający energią charakter Twingo dodatkowo wzmacniają doskonale dobrane we wnętrzu materiały i kolorystyka. Każda z oferowanych tapicerek ma inny charakter. Na siedzeniach pojawiły się nowe obicia z lamówkami w kontrastowych odcieniach. Przeszycia i wszystkie elementy pokryte skórą lub skórą ekologiczną są również dopasowane kolorystycznie.
«Chcieliśmy wzmocnić wesoły, sympatyczny i kolorowy charakter Twingo, koncentrując się w szczególności na kolorystyce i materiałach. Dążyliśmy do tego, aby Nowe Twingo było atrakcyjne nie tylko dla swojej podstawowej grupy docelowej, czyli kobiet mieszkających w mieście. Dzięki zróżnicowanemu, ciemnemu lub jasnemu wystrojowi wnętrza, ofercie umożliwiającej personalizację samochodu oraz licznym możliwościom wzbogacenia wyposażenia, samochód ten zaspokoi potrzeby każdego klienta. Podejście to stanowi punkt wyjścia dla strategii designu, która zostanie wprowadzona również w innych modelach Renault». – Antoine Génin – Dyrektor ds. Designu Wnętrza oraz Kolorystyki i Materiałów
Na wewnętrznej stronie drzwi i przełącznikach konsoli centralnej pojawiają się kolorowe elementy.
Boczne nawiewy są dostępne w kilku wersjach kolorystycznych (lśniąca czerń, niebieski błyszczący, jasny zielony czy metalicznej szarości), z chromowanymi lub kolorowymi pokrętłami regulacji ustawienia.
W zależności od kraju, poszczególne wersje posiadają wyraźnie odmienny charakter – mogą być bardziej męskie lub sportowe, jak w przypadku Dynamique R.S., GT i Gordini lub bardziej „komfortowe” czy wręcz kobiece w konfiguracjach Wind, Privilege czy Initiale.
Wysoka jakość produkcji wyróżniająca ten model od momentu jego debiutu na rynku jest wyraźnie widoczna w wykończeniu wnętrza, chociażby w znacznie wyższej jakości tworzyw pokrywających deskę rozdzielczą.
A JAK PREZENTUJĄ SIĘ WERSJE SPORTOWE?
Jeśli chodzi o wersje sportowe, Nowe Twingo RS., które wejdzie do sprzedaży na wiosnę 2012 roku, również przyjmie nową stylistykę Renault. Kultowy kolor nadwozia Żółty Sirius będzie dostępny w opcji. Prócz dynamicznej osłony chłodnicy z czterema reflektorami, przód pojazdu zwraca uwagę zderzakiem z umieszczonym w jego dolnej części spojlerem, kojarzącym się z Formułą 1.
Ten stylistyczny akcent, odtąd wspólny dla wszystkich modeli z gamy Renault Sport, stanowi nawiązanie do sukcesów Renault w Formule 1. Zewnętrzny wygląd auta może być wzbogacony o stylistyczny pakiet obejmujący przedni spojler „F1”, obudowy lusterek wstecznych i tylny spojler R.S. w kolorze ciemnoszarym. Tył pojazdu wyposażony jest w zamontowany na klapie bagażnika sportowy spojler i specjalnie opracowany dla tej wersji dyfuzor.
We wnętrzu nowego Twingo R.S. pojawiają się przeszycia w kolorze żółtym (na kierownicy, siedzeniach oraz osłonie zegarów) idealnie harmonizujące z wizerunkiem marki Renault oraz innymi modelami Renault Sport. Deska rozdzielcza z panelem radioodtwarzacza, obudową obrotomierza oraz obudową bocznych nawiewów są podkreślone elementami w kolorze lśniącej czerni.
Górna części kierownicy, boczne elementy siedzisk i oparć foteli oraz obramowanie obrotomierza zostały podkreślone białym kolorem. Dostępna jest również ciesząca się dużym uznaniem w modelach Clio R.S. i Megane R.S. opcja R.S. Monitor (pokładowy system telemetryczny).
TWINGO „GORDINI”
Dostępna w wersjach Twingo GT i RS odmiana modelu sygnowana „Gordini”, to sportowe auto w modnym wydaniu, oferowane w niebieskim kolorze Niebieski Malte z 2 białymi pasami na karoserii. Ze swym natychmiast rozpoznawalnym designem i nowymi 15-calowymi obręczami kół w czarnym kolorze o diamentowym połysku, jest ono przeznaczone dla klientów poszukujących sportowego auta z klasą. Klienci poszukujący bardziej dyskretnej odmiany Gordini mają do wyboru nowy wystrój wnętrza w szarej tonacji oraz kolory nadwozia Biel Alpejska, Czarna Perła i Czerwień Rubinu.
Ci, którzy poszukują jeszcze silniejszych wrażeń, będą mieli okazję zapoznać się na wiosnę 2012 roku z Nowym Twingo Gordini R.S. (1.6 l, 16 V, 133 KM). Będzie to wersja mająca w sobie wszystkie sportowe „geny” Renault Sport. Dzięki swojej niepowtarzalności Gordini cieszy się powodzeniem w około dwudziestu krajach świata. W tej odznaczającej się niezwykle atrakcyjną stylistyką odmianie Twingo będzie mogła rozpoznać się młodsza i bardziej kobieca klientela.
PERSONALIZACJA – KAŻDY ZNAJDZIE ODPOWIEDNIE TWINGO DLA SIEBIE
Nowe Renault Twingo oferuje zróżnicowany wachlarz możliwości personalizacji za niezmiennie przystępną cenę.
« MOJE WŁASNE TWINGO »
W ofercie Nowego Twingo przewidziano całkowicie nową kolekcję siedmiu naklejek dachowych, dzięki czemu ich całkowita liczba zwiększona została do dwudziestu. Te nakładane fabrycznie naklejki wyróżniają się oryginalnymi, atrakcyjnymi wzorami, nadającymi autu odmienny styl i osobowość.
Dwie spośród tych naklejek są dopasowane do wnętrza i tapicerki Nowego Twingo.
Klienci mają możliwość wybrania odpowiednio dobranego koloru obudów lusterek wstecznych i końcówek bocznych listew; kolor ten może być kolorem kontrastowym względem dominującego odcienia nadwozia, wybranym z palety dostępnych kolorów Twingo.
Dwa rodzaje kołpaków i dwa modele aluminiowych obręczy kół 15’’ są dostępne w trzech różnych kolorach: białym, czarnym i ciemnoszarym.
W ofercie dostępny jest też tylny spojler, oferowany w czterech kolorach: szarym, ciemnoszarym, czarnym i białym.
Oczywiście sieć Renault również ma rolę do odegrania przy wprowadzaniu Nowego Twingo na rynek – będzie oferować nowe możliwości personalizacji auta w ramach obsługi posprzedażnej. M.in. będzie można zamontować zestaw zewnętrznych elementów wyposażenia o karbonowym wykończeniu: przednie i tylne pasy, spojlery progowe, nakładki na błotniki… Bardzo estetyczne, łatwe w montażu i nie wymagające lakierowania, mają wszystko, co niezbędne, by znaleźć nabywców.
POKAŻ INNYM SWOJE TWINGO
Odwiedzając stronę internetową poświęconą personalizacji, klient może zorientować się, jakie możliwości oferuje Nowe Twingo. Na stronie http://twingo.renault.com/ internauci mogą stworzyć swoje własne, idealne Twingo. Mogą opublikować zaprojektowane przez siebie auto jak również głosować na własną, ulubioną wersję Nowego Twingo. W galerii na tej stronie internetowej zamieszczonych zostało do dziś już tysiące tego rodzaju zdjęć.
Wraz z wprowadzeniem na rynek Nowego Twingo firma Renault sprawia, że personalizacja stała się przystępna cenowo dla wszystkich. Świadczą o tym niezwykle atrakcyjne ceny. I tak na przykład cena naklejki dachowej wynosi 500 PLN, a wykończone kontrastowymi kolorami końcówki bocznych listew wraz z dobranymi do nich obudowami lusterek wstecznych, to wydatek jedynie 100 PLN.
Od końca bieżącego roku, na stronach internetowych Renault rozpocznie się stopniowe wprowadzanie nowego konfiguratora 3D. Pozwoli on na pełne rozwinięcie oferty personalizacji Nowego Twingo, która stanie się dostępna dla wszystkich.
I każdy będzie mógł wówczas powiedzieć: „To jest naprawdę Moje Twingo!”.
WYJĄTKOWA UNIWERSALNOŚĆ, WYPOSAŻENIE I MOŻLIWOŚCI ZMIANY ARANŻACJI WNĘTRZA
Od Twingo oczekuje się, że będzie równocześnie piękne, dobrze wyposażone, praktyczne, przestronne, miejskie i przystosowane do dalekich podróży? To żaden problem! Auto z powodzeniem podejmuje te wyzwanie.
NOWOCZESNE AUTO Z OFERTĄ MULTIMEDIALNYCH RADIOODTWARZACZY
Radioodtwarzacze należą do najważniejszych elementów wyposażenia Nowego Twingo. Niektóre z nich radykalnie zmienią aktualne przyzwyczajenia użytkowników.
Wszystkie radiootwarzacze z nowej gamy w Nowym Twingo będą standardowo wyposażone w funkcje Bluetooth® i audio-streamingu oraz w złącze USB i Jack w panelu radia (od marca 2012 roku). Umożliwia to odsłuchiwanie muzyki z przenośnych urządzeń audio: mp3, telefonu komórkowego czy pendrive’a. Również i pod tym względem Nowe Twingo spełnia standardy modeli Renault z wyższych segmentów.
W ramach dostępnej oferty akcesoriów, radioodtwarzacz może też pełnić rolę stacji dokującej dla urządzeń typu iPod i iPod Touch najnowszej generacji. Tego typu radioodtwarzacz umożliwia również nawigację GPS dzięki specjalnie opracowanej w tym celu przez Renault aplikacji. Łącząc się z autem poprzez Bluetooth®, radioodtwarzacz ten jest w stanie analizować w czasie rzeczywistym ekologiczny styl jazdy kierowcy.
Przekazując mu porady dotyczące kontroli zużycia paliwa, przyczynia się w praktyczny i przystępny sposób do jego obniżenia nawet o 10%.
Łącząc się z autem za pośrednictwem Smartphone’a, zbiera i przekazuje w czasie rzeczywistym informacje dotyczące pracy silnika:
1/ Wskazuje najdogodniejszy moment do zmiany biegu.
2/ Ostrzega przed zbyt gwałtownymi przyspieszeniami.
3/ Informuje o możliwej oszczędności paliwa, na którą pozwala aktualny styl jazdy kierowcy.
4/ Podaje wielkość chwilowego zużycia paliwa względem zużycia średniego.
Aby dowiedzieć się więcej na temat eko-jazdy według Renault: patrz rozdział poświęcony osiągom i silnikom Nowego Twingo.
PRAKTYCZNE I WSZECHSTRONNE
Dzięki swojej konstrukcji, Nowe Twingo łączy kompaktowe wymiary zewnętrzne z przestronnym wnętrzem. Stanowi to zresztą od zawsze jego znak firmowy. To małe, lecz bardzo przestronne auto miejskie dysponuje dużą ilością miejsca na nogi na tylnych siedzeniach niezależnych (23 cm na wysokości kolan), co stanowi najlepszy wynik w tej kategorii pojazdów.
Do renomy Twingo przyczyniły się również bogate możliwości zmiany konfiguracji wnętrza. Wyposażone w dwa niezależne, przesuwane i składane siedzenia z tyłu, Twingo zawsze potrafi dostosować przestrzeń wnętrza do potrzeb klientów.
Pojemny bagażnik (od 230 do 951 dm³ w wersji z tylną kanapą stałą i od 165 dm³ do 959 dm³ w wersji z siedzeniami niezależnymi), liczne schowki i pomysłowe rozwiązania dostępne w ofercie akcesoriów sprawiają, że Twingo jest wprost idealne zarówno na zakupy jak i do wypadów za miasto.
MIEJSKIE AUTO DO WYPADÓW NA ŁONO NATURY
Zbudowane na płycie podłogowej modelu Clio 2, Nowe Twingo zapewnia wzorowe trzymanie się drogi i wysoki poziom komfortu jazdy. Dysponuje wszelkimi zaletami samochodu na dalekie trasy. Dzięki kompaktowym wymiarom i imponującej zwrotności, Nowe Twingo „wszędzie się wciśnie” i bez trudu zaparkuje w mieście.
Auto w wersji z silnikiem 1.2 l 16V może być wyposażone w sekwencyjną skrzynię biegów. Skrzynia ta przyczynia się również do zwiększenia przyjemności prowadzenia i łatwości użytkowania auta w mieście. Dzięki krótkiemu zestopniowaniu, zapewnia ona Twingo godny uwagi, dynamiczny temperament. Nie mniej istotne są umiarkowane koszty jej użytkowania.
W mieście, czy na drodze, Nowe Twingo jest zawsze gotowe spełnić każde życzenie.
JEDEN Z NAJNIŻSZYCH NA RYNKU POZIOMÓW EMISJI CO2
Nowe Twingo stanowi połączenie dynamiki, oszczędności paliwa i poszanowania środowiska dzięki ofercie wydajnych silników.
DYNAMICZNE, OSZCZĘDNE I BARDZIEJ PRZYJAZNE DLA ŚRODOWISKA
Posiadające homologację dla emisji CO2 w wysokości 90 g/km w przypadku silników dCi 75 i dCi 85 KM oraz 105 g/km w przypadku silnika benzynowego 1.2 16 V 75 KM, Nowe Twingo już w 2012 roku osiągnie wzorcowe poziomy emisji: 85 g CO2/km w silnikach wysokoprężnych i 102 g w silnikach benzynowych. W tych flagowych silnikach Twingo wprowadzone zostały liczne ulepszenia. W połączeniu z optymalizacją aerodynamiki, pozwoliło to na bardzo znaczące obniżenie zużycia paliwa i emisji gazów cieplarnianych, bez jakiegokolwiek uszczerbku dla przyjemności jazdy.
Silniki wysokoprężne
|
Silniki benzynowe | |||
Emisja CO2 (g/km) | Zużycie paliwa (l/100 km) | Emisja CO2 (g/km) | Zużycie paliwa (l/100 km) | |
Twingo 2007 | 113 | 4,3 | 135 | 5,7 |
Nowe Twingo 2011 | 90 | 3,4 | 105 | 4,5 |
Nowe Twingo 2012 (homologacja przewidziana w ciągu 2012 r.) | 85 | 3,2 | 102 | 4,4 |
poprawa 2007-2012 | -28 (25%) | -1,1 | -33 (24%) | -1,3 |
Silnik TCe 100 KM, o wysokim momencie obrotowym (maks. 155 Nm) dostępnym już na niskich obrotach, zapewnia przyjemność jazdy typową dla silników o większej pojemności, przy znacznie niższym spalaniu: moc silnika 1.4 l, moment obrotowy silnika 1.6 l i zużycie paliwa jak w silniku 1.2 l.
Nowe Twingo wyróżnia się wśród innych samochodów z tego segmentu bogatą ofertą jednostek napędowych, odpowiadających potrzebom światowych rynków. Nowe Twingo jest jednym z nielicznych małych samochodów miejskich, które dysponują oszczędnym i mocnym silnikiem diesla spełniającym normy Euro 5. Wyróżnia się także imponującym zasięgiem. Przy ekonomicznym stylu jazdy, na jednym baku można pokonać 1000 km w wersji z silnikiem wysokoprężnym i 750 km w wersji benzynowej.
Klienci – co jest nowością – będą mogli kontrolować zasięg swoich aut dzięki komputerowi pokładowemu, montowanemu obecnie w standardzie we wszystkich wersjach Nowego Twingo.
ECO² – PROGRAM OBNIŻANIA EMISJI CO2
Renault wprowadza do sprzedaży modele ze znakiem Renault eco² juz od 2007 roku. Z uwagi na wyjątkowo niski poziom emisji spalin, silnik benzynowy 1.2 16 V 75 oraz silniki wysokoprężne dCi 75 i dCi 85 de Twingo otrzymały znak eco². Silniki te stanowią 90% całkowitej sprzedaży Twingo na świecie. |
RADIOODTWARZACZ, KTÓRY POZWALA OSZCZĘDZAĆ PALIWO Radioodtwarzacz iPhone będzie przystosowany do współpracy z aplikacją Driving eco², którą można pobrać za pomocą menu aplikacji. Podwójny cel: Pakiet innowacyjnych usług: DRIVINGECO² = EKOnomiczne i EKOlogiczne PROWADZENIE pojazdu |
NIEZWYKLE SPORTOWE WERSJE
Silnik wolnossący 1.6 l 16V (K4M RS) Twingo R.S. rozwija moc 133 KM (98 kW) przy 6.750 obr/min oraz osiąga moment obrotowy 160 Nm przy 4.400 obr/min. Elastyczność, wysokie osiągi i szybkie wchodzenie na obroty to trzy kluczowe atuty tego silnika. Powyżej 4.500 obr/min, Twingo Renault Sport ujawnia w pełni swój sportowy charakter dzięki wyjątkowo żywiołowemu silnikowi. Silnik, którego czerwone pole zaczyna się od 6.750 obr/min, a odcięcie zapłonu następuje przy 7.000 obr/min, z pewnością zdobędzie uznanie użytkowników.
Przypomnienie danych technicznych silnika 1.6 16 V Renault Sport:
– Zwiększony stopień napełniania cylindrów dzięki specyficznej konstrukcji aluminiowej komory przepustnicy i rozdzielacza mieszanki paliwowej,
– Kanały dolotowe o zoptymalizowanej długości w celu ułatwienia przepływu powietrza,
– Udoskonalona aerodynamika gniazd zaworowych w celu zapewnienia niezakłóconego przepływu mieszanki,
– Algorytmy wałków rozrządu umożliwiające dłuższe otwarcie zaworów w celu wydłużenia czasów pozostawiania mieszanki w komorze spalania,,
– Układ płynnej zmiany faz rozrządu zaworów dolotowych poprawiający osiągi silnika we wszystkich zakresach obrotów,
– Wysoki, wynoszący 11,0:1 stopień sprężana, zwiększający sprawność silnika przy równoczesnym obniżeniu emisji spalin,
– Opatentowany przez Renault Sport Technologies stalowy, cienkościenny kolektor wydechowy „4 w 1”, prawdziwy majstersztyk,
– Szczególnie starannie dopracowane brzmienie układu wydechowego.
NOWE RENAULT TWINGO: PEWNA INWESTYCJA
Dzięki blisko 650.000 Twingo sprzedanych od 2007 roku na 48 rynkach świata, wysoka jakość i bezpieczeństwo «made in Renault» stały się ogólnie dostępne.
DOBRZE SKONSTRUOWANE
Renault Twingo jest produkowane w zakładzie w Novo Mesto w Słowenii, na tej samej linii montażowej co Clio 2 i Wind. Podobnie jak we wszystkich innych fabrykach Renault, stosowany jest w niej System Produkcji Renault, gwarantujący uzyskanie bardzo wysokich standardów jakości, jednakowych we wszystkich zakładach produkcyjnych koncernu. Fabryka w Novo Mesto posiada certyfikaty ISO 9001 i ISO 14001. Wydawany przez niezależną instytucję jaką jest International Organization for Standardization (ISO) certyfikat ISO 14001, uzyskany przez tę fabrykę w 1999 roku i od tego czasu kilkakrotnie odnawiany świadczy o stałym dążeniu zakładu do obniżenia jego oddziaływania na środowisko. Fabryka w Nowo Mesto należy do grupy zakładów Renault o najniższym niekorzystnym oddziaływaniu na środowisko.
W ciągu ostatnich dziesięciu lat zużycie wody na jeden samochód zostało w niej zmniejszone o połowę, a zużycie energii o 40%.
NIEZAWODNE
Już od momentu wprowadzenia na rynek, Twingo szczyci się powszechnie uznaną niezawodnością i wysokim poziomem zadowolenia klientów. Świadczą o tym wyniki badań przeprowadzonych wśród klientów. I tak już od kilku lat ADAC (Allgemeine Deutsche Automobil-Club) uznaje niezawodność Twingo za „dobrą” czy wręcz „doskonałą”.
W rankingu niezawodności DEKRA 2011, w klasie małych samochodów Twingo zajęło 2. miejsce w kategorii samochodów o przebiegu do 50.000km.
Natomiast francuskie czasopismo motoryzacyjne „l’Automobile Magazine”, w rankingu jakości z lutego 2011, już po raz drugi z rzędu sklasyfikowało Twingo na pierwszym miejscu w tej kategorii. Przy okazji czasopismo podkreśla, że „Renault pokazuje na przykładzie modelu Twingo, że jest w stanie zapewnić pełne zadowolenie klientów”.
Dzięki starannemu dopracowaniu szczegółów, Nowe Twingo sprawi, że wysoka faktyczna jakość tego modelu będzie jeszcze lepiej widoczna.
TROSKA O BEZPIECZEŃSTWO
Nowe Twingo aktywnie dba o bezpieczeństwo swoich pasażerów. Jakość wykonania nadwozia, silników i układów hamulcowych z systemem ABS wyposażonym we wspomaganie nagłego hamowania przyczyniają się do zapewnienia kierowcy bezstresowej jazdy. Podobnie jak dostępny w opcji elektroniczny korektor toru jazdy (ESC). Wśród zastosowanych w tym aucie nowości należy wymienić pojawienie się montowanego w standardzie (z wyjątkiem wersji „Access”) regulatora-ogranicznika prędkości. Światła przeciwmgłowe są również dostępne obecnie w standardzie. A żeby już nigdy więcej nie zapomnieć o zapięciu pasów, sygnalizacja dźwiękowa przypomina obecnie o tym obowiązku nie tylko kierowcy, ale i pasażerowi siedzącemu z przodu. Bierną ochronę pasażerów uzupełniają czołowe poduszki powietrzne oraz montowane obecnie w standardzie poduszki boczne (z wyjątkiem wersji Access), nie zapominając o mocowaniach fotelików dziecięcych Isofix na tylnych siedzeniach i na przednim siedzeniu pasażera.
STAŁA OBSERWACJA ZACHOWAŃ RYNKU I KLIENTÓW
Małe samochody stanowią niezwykle konkurencyjny i dynamicznie rozwijający się segment rynku motoryzacyjnego.
Między rokiem 1993 – rokiem wprowadzenia na rynek Twingo 1 – a rokiem 2011, segment samochodów miejskich (segment A) zwiększył się z 9 marek i 12 znaczących, konkurujących ze sobą modeli do 15 marek i 26 modeli oferowanych obecnie w Europie. Mimo znacznego zagęszczenia rynku, na którym konkurencja stała się szczególnie ostra, Twingo, od chwili jego wprowadzenia na rynek w 2007 roku, stale zwiększa swój udział w tym segmencie. Po czterech latach od wejścia do sprzedaży, Twingo przekroczyło pułap 10% udziału w segmencie na terenie Europy, wykazując stałą tendencję wzrostową.
Równocześnie, podobnie jak cały koncern Renault, również Twingo z upływem lat nabrało światowego wymiaru. Sprzedawane obecnie w 48 krajach – podczas gdy w 1993 Twingo 1 było dostępne zaledwie na 18 rynkach – Nowe Twingo dowodzi, że dysponuje wystarczającymi atutami, aby zyskać uznanie nawet na najbardziej wymagających rynkach światowych. Od roku 2007 do października roku 2011 jego światowa sprzedaż wyniosła blisko 650.000 egzemplarzy.
Ponadto Nowe Twingo zdobyło pozycję lidera na rynku silników wysokoprężnych, co świadczy o wszechstronności i doskonałości tych silników. Stanowią one 20% sprzedaży ogółem w 2011 roku, przy średniej dla tego segmentu wynoszącej 7%. Jeśli chodzi o Europę, w roku 2011 udział Twingo w sprzedaży aut z segmentu A z silnikiem wysokoprężnym wyniósł aż 29%.
TRZY PYTANIA DO ALI KASSAI – DYREKTORA DS. PROGRAMU GAMY MODELI A/B
Jakie były główne kierunki działań i priorytety przy odnawianiu gamy Twingo?
„Twingo jest samochodem bardzo dobrze „urodzonym”, dysponującym solidnymi atutami. Cieszy się szczególnym uznaniem i jest doceniane z racji swojej przestronności, uniwersalności, komfortu, zachowania na drodze i wysokiej jakości. Te atuty posłużyły nam za punkt wyjścia, aby Twingo było jeszcze doskonalsze. W gamie A dla Nowego Twingo ustalone zostały trzy priorytety: design (do którego zaliczam też na przykład personalizację i płócienny dach), oferta „multimedialnych” radiodtwarzaczy oraz emisja CO2.
Poprzez bardziej emocjonalny design wzmocniliśmy osobowość tego auta, w oczywisty sposób z zewnątrz, ale także wewnątrz poprzez nawiązanie do pierwotnego „ducha” Twingo. Obecnie oferujemy bogaty i zróżnicowany, sięgający wielu tysięcy kombinacji wachlarz możliwości personalizacji auta. Poza tym wprowadziliśmy ponownie do oferty takie elementy, jak płócienny, otwierany dach, taki sam jak w Twingo pierwszej generacji. Udoskonaliliśmy też jakość oraz funkcje radioodtwarzacza, wprowadzając do oferty radioodtwarzacz iPhone, stanowiący swoisty przełom w świecie radioodtwarzaczy samochodowych. Wiele wysiłku włożyliśmy też w obniżenie zużycia paliwa oraz emisji CO2. Odbywało się to stopniowo, ale efekt końcowy jest imponujący”.
Z jakich osiągnięć jest pan najbardziej dumny na kilka tygodni przed wprowadzeniem na rynek Nowego Twingo?
„Prawdziwym wyzwaniem było dla nas opracowanie w bardzo krótkim czasie nowej stylistyki przodu pojazdu. Projektowanie samochodów z segmentów A i B należy do specjalności Renault. A Twingo stanowi samo centrum tego know-how. Zrozumiał to zresztą bardzo dobrze koncern Daimler, zwracając się do nas w sprawie opracowania przyszłego modelu Smart.
Oprócz designu, który stanowi prawdziwy atut, inne ważne elementy w Nowym Twingo niekoniecznie są tymi, które najbardziej widać. Zużycie paliwa oraz zmiany przepisów dotyczące emisji CO2stawiają nas w wyjątkowo dobrej sytuacji – Twingo jest liderem w tym zakresie w swojej kategorii oraz na rynku aut z silnikami spalinowymi. Po wejściu w życie norm Euro 5 i upowszechnieniu się filtrów cząstek stałych, większość naszej konkurencji musiała zrezygnować z silników wysokoprężnych. My natomiast zdecydowaliśmy się nadal montować silniki wysokoprężne zgodne z Euro 5. Była to dobry decyzja, ponieważ udział silników wysokoprężnych w naszej sprzedaży ogółem przekroczył 20%, co jest wynikiem lepszym niż w przypadku Euro 4 w 2010 roku! Stanowi to również dobrą ilustrację wszechstronności modelu Twingo”.
W jaki sposób udało się wypracować dla Nowego Twingo pozycję lidera w zakresie zużycia paliwa i emisji CO2?
„Poprzez ustawiczne postępy. Nieustannie pracowaliśmy nad poprawą uzyskiwanych wyników. Od momentu wprowadzenia Twingo na rynek w 2007 roku, udało nam się obniżyć emisję CO2 o 28 g/km w przypadku silnika wysokoprężnego 1.5 dCi i 33 g/km w przypadku silnika benzynowego 1.2 16V. Odpowiada to oszczędności paliwa wynoszącej 1,1 litra oleju napędowego i 1,3 litra benzyny na 100 km. To znakomity wynik. Konstruktorzy Renault, zajmujący się zarówno podzespołami mechanicznymi jak i nadwoziem, wykonali wspaniałą robotę i przekroczyli wyznaczone cele.
Gdy w 2012 roku osiągniemy odpowiednio 85 i 102 g, będziemy rynkowymi liderami pod względem emisji CO2 i zużycia paliwa. Twingo stanowi dobrą ilustrację działań Renault w zakresie eco2: 85 g de CO2 / km za cenę Twingo, to wynik nie do pobicia!
Wynik ten udało nam się osiągnąć stosując szereg pomysłowych rozwiązań dotyczących masy pojazdu, tarcia, aerodynamiki i spalania oraz poprzez wybór priorytetów umożliwiających obniżanie emisji CO2, ale bez sięgania po kosztowne systemy, znacząco wpływające na cenę sprzedaży (np.: Stop & Start).
Podsumowując pragnę po raz kolejny podkreślić, że Nowe Twingo dysponuje bardzo szeroką gamą silników: od jednostek ekologicznych po R.S. Takiego wyboru i takiej jakości nie jest w stanie zaoferować większość naszej konkurencji, zwłaszcza jeśli chodzi o silniki wysokoprężne”.
Źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze