Polscy dziennikarze mieli okazje pojeździć nowym Citroënem C4 i najwyraźniej nie tylko my jesteśmy tym autem zachwyceni. Wniosek z tych pierwszych testów może płynąć następujący. Jeśli szukasz komfortu i wygody, to nowy Citroën C4 będzie bezkonkurencyjny, swobodnie bijąc w tej kategorii wszystkich konkurentów w swojej klasie. Bez problemu wygra z takimi samochodami jak nieco nudna i sztywna Toyota Corolla, Volkswagen Golf czy Kia Ceed, nie da szans Skodzie Octavii. Dopracowana konstrukcja, świetny wygląd crossovera i komfort to dobre połączenie. Oto wybrane opinie z polskich mediów.
„Nowe C4 jest skuteczne w ulicznej walce o uwagę przechodniów, którą przyciąga mnogością przetłoczeń i detali. Nie do końca wiadomo, co jest szybą, co światłem, a co wlotem powietrza lub jego imitacją. Nietypowa jest nawet sama linia dachu, którą — zgodnie z dzisiejszymi standardami — nazwalibyśmy SUV-o-coupe, gdyby nie fakt, że fanom Citroëna przypomni ona raczej takie klasyki marki jak GS czy XM […]
Zobacz: Nowy Citroën C4 już od 73.300 zł. Zamów przez internet.
„To, co mnie za naprawdę zaskoczyło w tym aucie, to komfort. Po przyjemnym C5 Aircross, również i po C4 obiecywałem sobie wiele. Z drugiej strony, jak na model, który nie ma aspiracji do podgryzania klientów rynku premium (żeby nie zagrażać nowemu DS4), kompakt Citroëna zdecydowanie wybija się pod względem komfortu na tle konkurencji. Bardzo skutecznie tłumi wszelkie nierówności, izoluje dźwięki pracy zawieszenia i zapewnia spokój w kabinie” – pisze Mateusz Żuchowski z Autokult / Wirtualna Polska.
Zobacz: Pierwsza jazda nowym Citroënem C4 w Polsce
„Obecnie w całej gamie modelowej mamy interesujące okazy, które wyróżniają się na tle konkurencji nietypowymi elementami np. dzielonymi światłami, szerokimi listwami (tzw. airbumpami) czy dwukolorowym nadwoziem. Podobnie jest z nowym Citroënem C4, który bez wątpienia zwraca na siebie uwagę […] Wnętrze Citroëna C4 również jest bardzo oryginalne i wpisuje się w obecną gamę francuskiego producenta. Mamy tu połączenie nowoczesnych rozwiązań z francuskim szykiem i odrobiną ekstrawagancji […] Przebijanie się przez warszawskie korki i jazda ulicami o nawierzchni wątpliwej jakości pokazuje największą zaletę francuskiego kompaktu – komfort i spokój. Skrzynia biegów działa bardzo płynnie, auto chętnie przyspiesza […] Zalety
- rewelacyjny komfort jazdy;
- ciekawa, nietuzinkowa stylistyka;
- bardzo dobrze wykonane i spasowane wnętrze;
- kilka interesujących rozwiązań praktycznych”
napisał Kamil Rogala z serwisu Motofakty.pl.
Zobacz: 100% elektryczny Citroën C4. Cichy, szybki, ładowarka 100 kW.
„To zdecydowanie najciekawsze auto w klasie. I możemy to potwierdzić po krótkich pierwszych jazdach […] pierwsze wrażenie C4 zrobiło na mnie pozytywne. Jeździ się przyjemnie i, co w tej marce najważniejsze, komfortowo. To zasługa nie tylko chwalonej przez nas już nie raz płyty, na której nowe auta Citroëna powstają, ale także rozwiązań, w jakie producent wyposaża nowe auta. Przykłady? Choćby fotele Advanced Comfort. Może nie zapewniają wybitnego trzymania bocznego w ostrzejszych zakrętach, ale komfort jazdy? Najwyższy poziom. Swoje robi także zawieszenie z progresywnymi ogranicznikami hydraulicznym, świetnie radzące sobie z nierównościami” – napisał Kamil Trusz z Moto.pl.
Zobacz: zimowa wyprzedaż 2020 Citroëna.
„Zachowanie tego wozu na dziurach, muldach, hopkach i uskokach bardzo mnie zaskoczyło. Było naprawdę wygodnie i cicho, bez dobijania i dźwięków, od których włosy stają dęba, a telefon sam wybiera numer do laweciarza. Wyboje, które w niemieckim SUV-ie mnie bolały, w C4 nie istniały. Jechałem tamtędy cztery dni temu, więc to nie jest kwestia poprawy stanu drogi. A może jednak?
Żeby pozbyć się takich wątpliwości, pojechałem w inne miejsce, niedaleko lotniska i… salonu Ferrari. Po drodze musiałem przejechać się po obwodnicy. Tam nowy Citroen C4 zaskoczył mnie jeszcze bardzo dobrym wyciszeniem. Spodziewałem się hałasu z kół i szumu opływającego powietrza, ale C4 należy do aut, w których można się zapomnieć i przekroczyć prędkość. Jest lepiej niż klasowa, kompaktowa średnia. Upewniłem się, że citroenowskie zawieszenie w połączeniu z „rozsądnymi” oponami, rzeczywiście zapewniają rewelacyjny komfort. Dziur się właściwie nie zauważa.
Wracając z tamtych rejonów przejechałem się jeszcze po progach zwalniających (nic nie czuć, jeśli ktoś nieodpowiedzialny dorwie się do C4, może być niebezpiecznie) i po kilku innych drogach, które czasami śnią mi się podczas koszmarów w rodzaju „dostałem sportowy samochód na test, jestem na tej ulicy, gonią mnie złoczyńcy w SUV-ie”. Wniosek jest jeden. Trudno będzie znaleźć wygodniejszy samochód w tych pieniądzach” – zachwyca się Mikołaj Adamczuk ze Spidersweb.pl.
„Ten samochód został mocno sprofilowany w stronę komfortu. Tu priorytetem jest wygodne pokonywanie dróg słabej jakości, a nie adrenalina. Citroen C4, jak na wóz z szewronami w logo przystało, połyka nierówności, nie angażuje przesadnie kierowcy w prowadzenie i nie prowokuje do szybkiej jazdy. Układ kierowniczy jest tu naprawdę mocno wspomagany. Zawieszenie oparto na kolumnach MacPhersona z przodu oraz osi belki odkształcalnej z tyłu oraz hydraulicznych ogranicznikach (elementy odpowiadające za kompresję i odbicie), które znamy m.in. z modelu C5 Aircross. To połączenie fenomenalnie radzi sobie z dziurami […]
Bez wątpienia Citroen C4 wrócił do klasy C w wielkim stylu. Ma nietypowe kształty, jest szalenie wygodny i nieźle wyposażony. Na tle rywali odznacza się przede wszystkim ekstrawagancją […] Sylwetka tego pojazdu dobitnie pokazuje, że Francuzi konsekwentnie robią auta po swojemu, zadziwiają pomysłami i stawiają na to, co od dekad wychodzi im najlepiej – na komfort. I to właśnie w wyszukanej wygodzie tkwi siła tego auta, które jest dedykowane kierowcom lubiącym przemierzać drogi w spokoju. Drugiego tak komfortowego auta aktualnie w klasie kompaktów nie ma” – podsumowuje Rafał Mądry z Super Expresu.
Wygląd więc na to, że z nowym C4 znowu polubisz każdą drogę. Wnioski? Warto wybrać się do salonu Citroëna i samemu sprawdzić co tak zachwyciło polskich dziennikarzy.
Nowy Citroën C4 zaczyna się w polskim cenniku od 73.300 zł. Dostępna też jest wersja 100% elektryczna, która kosztuje 136.900 zł.
Warto również sprawdzić stronę zimowej wyprzedaży Citroëna.
Najnowsze komentarze