Nowy Citroen C5 Aircross niewątpliwie wyróżnia się z tłumu niemieckich aut – pisze dziennikarz Times Live

3 2 348

Nowy Citroen C5 Aircross to prawdopodobnie najbardziej komfortowy SUV w swojej klasie. Dlatego zawsze z dużą ciekawością obserwuję testy dziennikarzy spoza Polski, którzy potrafią dostrzec aspekty samochodu często pomijane przez rodzimą prasę. Jeden z takich testów pojawił się ostatnio na łamach Sunday Times. 

Spędziłem dużo czasu z flagowym Citroen C5 Aircross w wersji Shine. Estetycznie zasługuje na reputację charakterystycznego stylu ustalonego przez przodków. Nie można tego samochodu pomylić z niczym innym w tej kategorii. Wnętrze jest równie interesujące, z mieszanką niezwykłych rozwiązań projektowych i niewątpliwie wyróżnia się z tłumu niemieckich aut. Według Citroëna w fotelach zastosowano różne gatunki pianki, aby odtworzyć wrażenie miękkiego fotela. Są w porządku, chociaż Citroen DS21 Pallas był pod tym względem perfekcyjny.

Warto jednak podkreślić, że C5 Aircross stara się przywołać przynajmniej część tej płynności, stosując specjalne zawieszenie. Citroen uzyskał na te rozwiązania aż 20 patentów. Przyjemnie redukuje nierówności” – czytamy w materiale.

Moim zdaniem nowy Citroen C5 Aircross zasługuje na dużo większą uwagę klientów. Komfort, który promuje Citroen, znalazł tutaj swoje najlepsze wydanie ze współczesnych samochodów. Volkswagen Tiguan, Kia Sportage czy Skoda Kodiaq nie mają w dziedzinie komfortu z C5 Aircrossem żadnych szans. Nie ma złych dróg dla posiadaczy samochodów Citroen – brzmiała kiedyś reklama marki. Te słowa w przypadku Aircrossa sprawdzają się nadal.

I nawet ortodoksyjni miłośnicy hydropneumatyki znajdą tutaj powody do zadowolenia, bo nie ma moim zdaniem współcześnie samochodu, który lepiej by zachowywał się pod względem komfortu jazdy. Wszyscy chcielibyśmy, żeby marka wróciła do hydropneumatyki, ale póki to nie nastąpiło – mamy C5 Aircrossa.

źródło: Sunday Times

Galeria

Wpis nie ma dodatkowych zdjęć.
Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
1 Wątki komentarzy
2 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
2 Autorzy komentarzy
KoloObywatel MK Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Obywatel MK
Gość
Obywatel MK

Powrót do hudropneumatyki nie ma sensu, jest to drogie rozwiązanie które doprowadziło Citroena na skraj bankructwa i przejęcia przez Peugeot. Dzisiaj można ten komfort uzyskać znacznie prostszymi metodami i dobrze, że PSA dalej stawia na komfort w Citroenach.

Kolo
Gość
Kolo

Sorry, ale chyba nie miałeś do czynienia z hydropneumatyką skoro mówisz, że to nie ma sensu i że przez to Citroen zbankrutował. Szczególnie, gdy technologia ta została dopracowana już do perfekcji i pod względem trwałości i właściwości jezdnych, które i tak zawsze były bardzo wysokie. Szczególnie, że pneumatyka zyskała na popularności, a hydropneumatyka daje przynajmniej taki lub lepszy komfort, przy mniejszej awaryjności i dużo większej wytrzymałości, a do tego dużo niższych kosztach serwisowania. Hydropneumatyka to jedyna konkurencja dla pneumatyki, którą spopularyzował Mercedes, biorąc ją z ciężarówek, właśnie w odpowiedzi na hydro. Hydropneumatyka mogła by być popularna, a do tego tania,… Czytaj więcej »

Obywatel MK
Gość
Obywatel MK

Taa, teraz kiedy na produkcji auta oszczędza się każdy grosz, montaż takiej instalacji hydropneumatycznej w aucie nie klasy premium to nonsens. Poza tym ludzie nie chcieli masowo jeździć autem z zawieszeniem, które wywołuje chorobę morską, i nie lubi krótkich poprzecznych nierówności które pokonuje hałasem.
W latach kiedy powstawało to zawieszenie nie było elektrycznego wspomagania, nie było amortyzatorów o zmiennej charakterystyce i nie było elektronicznych systemów bezpieczeństwa, teraz można to wykonać znacznie taniej bez wad hydropneumatyki.