Przy sprzedaży 21.687 sztuk w pierwszym półroczu 2022 roku Peugeot odnotował wzrost o 81% w porównaniu z tym samym okresem roku ubiegłego. Gdzie mamy do czynienia z taką dynamiką sprzedaży francuskiej marki? Oczywiście w Brazylii. Co więcej – w samym tylko czerwcu Peugeot znalazł nabywców na 5.016 sztuk swoich samochodów (czyli 23,13% półrocznej sprzedaży)! OK, Brazylia, to duży kraj, ale generalnie z mniejszą siłą nabywczą przeciętnego obywatela, niż w Polsce. W tym samym okresie w Polsce na nowe Peugeoty zdecydowało się 5.257 osób. W ciągu półrocza, a nie czerwca!
Peugeot osiąga znaczący wzrost i pozostaje jedną z 10 najlepiej sprzedających się marek na rynku brazylijskim. Z 9.724 sprzedanymi pojazdami więcej niż w pierwszych sześciu miesiącach 2021 roku, marka odnotowuje wzrost o 81% w porównaniu z tym samym okresem roku ubiegłego. W 2022 roku Peugeot sprzedał się w sumie 21.687 sztuk i miał 2,5% udziału w rynku.
Marka z miesiąca na miesiąc osiągała wyniki dobre sprzedaży, znacznie powyżej średniej w branży. Dzięki imponującej sprzedaży w samym tylko czerwcu, Peugeot osiągnął najwyższy bezwzględny wolumen od 2013 roku. Sprzedano 5.016 pojazdów tej marki, co jest wynikiem o 64% wyższym niż w tym samym okresie roku poprzedniego.
Peugeot 208, który i tak już był liderem sprzedaży marki, osiągnął w czerwcu jeszcze bardziej wyraziste wyniki. Po wprowadzeniu na rynek nowego silnika i wersji modelu, Peugeot 208 odnotował najwyższy wzrost w segmencie B-Hatch, ze wzrostem o 149% w porównaniu z rokiem 2021, o 9.029 sztuk więcej niż w tym samym okresie 2021 roku. Oprócz tego Peugeot odnotował w tym segmencie znaczący wzrost udziału w rynku, który z 2,5% powiększył się do 9,1%, porównując pierwsze półrocze 2021 do 2022 roku.
Dzięki dwóm konkurencyjnym ofertom (wersje Like i Style), sprzedaż nowego Peugeota 208 1.0 stanowiła 35% całkowitego wyniku modelu. Wyposażony w ekonomiczny i wydajny silnik 1.0 hatchback oferuje wyrazisty i unikalny design oraz najbardziej kompletny pakiet standardowego wyposażenia na rynku. Oprócz charakterystycznych kłów z diod LED obok reflektorów, elementu, który staje się standardem w całej gamie Nowego 208, model posiada nowy system multimedialny Peugeot Connect z ekranem o przekątnej 10.3” i bezprzewodowym połączeniem Android Auto oraz CarPlay.
W czerwcu Peugeot wprowadził również dwie nowe wersje serii Style, które uzupełniają gamę Peugeot 2008, wraz z wersjami Allure i Griffe THP. Dzięki nowościom na zewnątrz i pakietowi standardowych elementów zapewniających bezpieczeństwo i komfort, model ma teraz nowy kolor „Szary Artense”, a także niespotykany dach pomalowany na Czarny Diament, dostępny dla wszystkich wersji.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Peugeot
Najnowsze komentarze