Będący połączeniem charakterystycznego doświadczenia i awangardowej inspiracji, Nowy DS 3 to następca DS 3 CROSSBACK, charakteryzujący się nowym designem i technologią.
Nowy DS 3 powstaje wyłącznie w Poissy, w regionie paryskim, w wersjach z napędem elektrycznym lub silnikiem spalinowym (benzynowym lub wysokoprężnym). Zarówno silniki, jak i nowy silnik elektryczny oraz akumulator o zwiększonej pojemności są również w całości montowane we Francji.
Na początku Paryskiego Tygodnia Mody, Womenswear Ready-to-Wear Spring-Summer 2023, DS Automobiles odsłoniło swoje najnowsze dzieło, Nowy DS 3, po czym zaprezentowało go w ramach światowej premiery na Paryskim Salonie Samochodowym.
Wzorzec w swoim segmencie pod względem designu, technologii i elektryfikacji, DS 3 CROSSBACK staje się Nowym DS 3. Charakteryzując się nowym, bardziej wydajnym i dynamicznym frontem, zrestrukturyzowaną i atrakcyjną gamą, pojawieniem się nowej technologii oraz nowym połączeniem silnika elektrycznego z akumulatorem dla jego w 100% elektrycznej wersji, Nowy DS 3 naprawdę wyróżnia się na tle konkurencji.
Siła uwodzenia: Nowy grill, wyrafinowany tył i ekskluzywne kolory
Nowy DS 3 pokazuje swój nowy obraz dzięki wyjątkowym kształtom. Jego design stanowi równowagę między proporcjami a designem. Najbardziej oczywiste zmiany widać z przodu. Nadają one nowy dynamizm i poczucie solidności przy jednoczesnym zachowaniu wysokości elegancji.
Język designu pozostałej gamy DS Automobiles zastosowano dzięki przeprojektowanemu grillowi, szerszemu i wzbogaconemu o błyszczące czarne lub chromowane diamentowe końcówki w zależności od modelu. Wyróżniające DS WINGS zostały subtelnie połączone z kratą i reflektorami.
Nowe reflektory LED – standard w całej gamie – wprowadzają bardziej dynamiczny design i nadają nowemu DS 3 ostrzejszy wygląd dzięki trzem modułom funkcyjnym podkreślonym satynowym chromem. Jako opcja oferowane są również DS MATRIX LED VISION, z inteligentnym sterowaniem i automatycznymi światłami głównymi zapewniającymi maksymalny komfort i bezpieczeństwo. Nowe światła do jazdy dziennej charakteryzują się dwiema liniami LED ułożonymi pionowo po obu stronach przodu, tworząc charakterystyczny i poszerzający się podpis, zgodny z najnowszym językiem projektowania DS Automobiles.
Nowy DS 3 przeszedł również ewolucję stylistyczną i techniczną. Nowy spojler i grill zostały całkowicie przeprojektowane, aby zoptymalizować właściwości aerodynamiczne samochodu. Aerofile obramowujące dolną kratę wlotu powietrza świadczą o tej nowej efektywności.
Dbałość o szczegóły przejawia się również w wykończeniu plakietek umieszczonych na kratce i masce, z dodatkiem wytłoczonej wstawki Clous de Paris i w różnych kolorach w zależności od modelu.
Profil zachowuje swoje charakterystyczne znaki, balansując między śmiałym designem a techniczną wiedzą, z charakterystyczną płetwą rekina DS 3, zlicowanymi klamkami drzwi i niewidocznymi uszczelkami okien zewnętrznych.
Tył został udoskonalony: światła i klapa bagażnika są gustownie podkreślone przez lakierowaną czarną listwę. Dzięki unikalnej technologii, litery z polerowanej stali nierdzewnej są podzielone i umieszczone jedna za drugą w listwie.
Koła wprowadzają zupełnie nowy wzór, zwiększający wydajność. Dostępne w rozmiarach 17 i 18 cali, są podzielone według różnych tematów i kolorów. W 100% elektrycznym modelu E-TENSE, Nowy DS 3 jest dostępny z nowymi 18-calowymi kołami TOULOUSE obutymi w opony „Tall & Narrow Class A+”.
Nowy DS 3 jest oferowany w siedmiu kolorach nadwozia, kryjących, metalicznych i perłowych, w tym w dwóch nowych kolorach perłowych: Diva Red, trójwarstwowy kolor ekskluzywny dla Nowego DS 3, oraz Lacquered Grey. Crystal Pearl, Platinum Grey, Artense Grey, Perla Nera Black i Polar White uzupełniają ofertę z możliwością tworzenia kombinacji bi-tone poprzez dwa warianty dachu: Perla Black lub nowego Carat Grey.
Diva Red: Zmysłowość ekskluzywnej czerwieni stworzonej po kilku latach badań
Od momentu premiery zelektryfikowanego konceptu Wild Rubis podczas Salonu Samochodowego w Szanghaju w 2013 roku, zespół Colours, Materials and Finishes pracuje nad produkcją ekskluzywnego dla DS Automobiles koloru czerwonego.
W Chinach, a następnie podczas pokazów w Europie, kolor Wild Rubis – stworzony z jedenastu sekwencyjnych warstw, nakładanych dwukrotnie i bez kolorowego lakieru – zrobił wrażenie. Od tego czasu powstało ponad czterdzieści różnych wersji, aby uzyskać niepowtarzalną czerwień Diva Red nowego DS 3. Kolor, dzięki niezwykłej trójwarstwowej obróbce z głębokim kolorem, półprzezroczystą warstwą i lakierem ochronnym, korzysta z najnowszych technologii frezowania pigmentu dla większego nasycenia, aby ujawnić intensywność czerwieni i podkreślić efekt flop (gdzie zmiana koloru i jasności zależy od kąta patrzenia).
„Inspirację czerpaliśmy z biżuterii i gemologii. Klejnot różni się od klejnotu poprzez swoją wielką rzadkość i zniewalające piękno. Studiowaliśmy więc intensywność koloru rubinów z myślą o rozwinięciu zmysłowości czerwieni, jabłka toffi i przyprawionych wiśni. Naszym celem było znalezienie koloru, który ujawnia charakter, głębię i nasycenie, a jednocześnie dodaje iskrzącą jakość, aby wywołać emocje.” – powiedziała Lisa Grangeon-Coudert (Colours & Materials Designer)
Chęć wprowadzenia wiedzy o modzie do samochodów koncepcyjnych, a następnie wykorzystania nowych technologii do ich adaptacji na potrzeby sprzedaży jest integralną częścią podejścia stylistycznego DS Automobiles. Ten nowy przykład uzupełnia inne rozwiązania charakterystyczne dla Marki, takie jak „perłowe” przeszycia i wytłoczone wstawki Clous de Paris.
Wnętrze inspirowane przez największe nazwiska francuskiego luksusu
Napędzany przez unikalny model projektowania, zespół DS Automobiles wprowadza niezwykłą wiedzę fachową, która jest powielana w każdym z jego tworów. Nowy DS 3 czerpie inspirację z francuskiego doświadczenia w dziedzinie luksusu, aby ożywić ekskluzywny klimat.
Materiały są wybierane z myślą o zaoferowaniu wykończenia charakteryzującego się doskonałością, innnowacyjnością i trwałością.
Skóry, w szczególności tapicerka skórzana Nappa Leather o zwietrzałej specyfikacji Art Leather, Alcantara® oraz detale takie jak „perłowe” przeszycia czy wytłoczone wstawki Clous de Paris świadczą o wyjątkowości kokpitów DS Automobiles. Ta dbałość o szczegóły, mocno zakorzeniona w DNA marki, znajduje się we wnętrzu Nowego DS 3 i stanowi główny punkt różnic.
Pozycja kierowcy zmieniła się wraz z przyjęciem nowej kierownicy, przegrupowującej elementy sterujące systemami wspomagającymi kierowcę i przyciskami infotainment oraz połączonej z łopatkami do zmiany biegów dla automatycznych skrzyń biegów. W standardzie oferowany jest teraz nowy 10,3-calowy ekran centralny o wysokiej rozdzielczości, z wbudowanym nowym systemem infotainment DS IRIS SYSTEM.
Fotele nowego DS 3 charakteryzują się wzornictwem i technologią służącą pięknu i dobremu samopoczuciu. Fotele te przytulają się do sylwetki i są pokryte innowacyjną pianką o wysokiej gęstości, co zapewnia wiodący w klasie komfort siedzenia. Przednie fotele mogą być podgrzewane, masujące (lędźwiowe) i elektryczne (przód-tył, góra-dół, odchylenie, ustawienia lędźwiowe).
Na szczycie gamy OPÉRA wprowadza wnętrze wykonane ze skóry Nappa w kolorze Basalt Black z fotelami z paskiem zegarowym, co pozwala zanurzyć się w kreatywnym luksusie, zabarwionym charakterem i nowoczesnością.
Poziom RIVOLI oferuje nowe fotele ze skóry ziarnistej Basalt Black z wykończeniem Basalt Black z efektem skali. Dostępna jest również tapicerka Pebble Grey z połączeniem skóry Nappa i tkaniny.
W poziomach PERFORMANCE Line i PERFORMANCE Line + fotele, listwy deski rozdzielczej i panele drzwiowe są ozdobione Alcantarą®. Poziom PERFORMANCE Line + otrzymuje dodatkowe wyposażenie, takie jak centralny podłokietnik, dywaniki oraz oświetlenie osłon przeciwsłonecznych i przestrzeni na stopy.
Poziom BASTILLE został całkowicie zmieniony dzięki nowym fotelom Silicium Grey Peruzzi Cloth oraz listwom z efektem łuski na desce rozdzielczej i panelach drzwi. Jako opcja dostępne są nowe skórzane fotele w kolorze Basalt Black grained.
Gama wieloenergetycznych układów napędowych zwieńczona nowym, w 100% elektrycznym modelem E-TENSE
Jako marka wieloenergetyczna o najniższej emisji CO2 w Europie od 2020 roku, DS Automobiles oferuje Nowy DS 3 z trzema różnymi rodzajami układów napędowych: elektrycznym, benzynowym i wysokoprężnym.
Dzięki dwóm tytułom drużyn i kierowców w Formule E oraz rekordowi liczby zwycięstw, pole position i podiów w jednomiejscowym bolidzie drugiej generacji, DS Automobiles korzysta ze swoich doskonałych wyników w rywalizacji, aby wprowadzić nową technologię elektryczną.
Nowy DS 3 E-TENSE otrzymuje całkowicie nowy silnik elektryczny (montowany w Trémery-Metz), przekładnię redukcyjną (produkowaną w Valenciennes) i nowy akumulator (montowany w Poissy) dla zwiększenia wydajności i zasięgu.
Nowy elektryczny hybrydowy silnik synchroniczny (HSM) korzysta z wiedzy zdobytej w Formule E, aby wykazać się wysoką wydajnością. Oferuje 115 kW (156 koni mechanicznych) mocy i 260 Nm momentu obrotowego przy napięciu 400 V. Nowy akumulator o pojemności 54 kWh (51 kWh użytkowych) posiada kontrolę termiczną poprzez obieg cieczy i pompę ciepła, która umożliwia szybkie ładowanie, lepszy zasięg i zwiększoną żywotność. Standardowo ładowarka pokładowa pobiera 100 kW prądu stałego (od 10 do 80% w 30 minut) i 11 kW prądu zmiennego (0-100% w 5 godzin 45 minut).
Architektura została zoptymalizowana. Dzięki zwiększonej gęstości energii, akumulator jest bardzo kompaktowy i rozmieszczony pod przednimi i tylnymi siedzeniami oraz tunelem środkowym. Użyteczność i pozycja jazdy są absolutnie identyczne jak w przypadku innych układów napędowych, a odporność na uderzenia przekracza najbardziej rygorystyczne wymagania.
Wyjątkowy w swoim segmencie Nowy DS 3 E-TENSE osiąga do 404 kilometrów zasięgu w cyklu mieszanym WLTP i ponad 500 kilometrów w warunkach miejskich dzięki wydajności silnika elektrycznego, jego zdolności do odzyskiwania energii, wyposażeniu dodatkowemu, takiemu jak pompa ciepła, termiczna klimatyzacja wstępna i nowe reflektory LED, a także optymalizacji aerodynamicznej z przodu i kół oraz obniżeniu prześwitu o 10 mm w modelach z 17- i 18-calowymi kołami Tall & Narrow. Wszystkie te czynniki razem pozwalają na zyskanie do 7,6 % na SCx.
Nowy DS 3 oferowany jest również z dwoma benzynowymi układami napędowymi: PureTech 100 z 6-biegową skrzynią manualną oraz PureTech 130 z 8-biegową skrzynią automatyczną. W ofercie jest również Diesel BlueHDi 130 z 8-biegową skrzynią automatyczną. W tych trzech wersjach silniki te spełniają najnowsze normy dotyczące przeciwdziałania zanieczyszczeniom.
Silnik elektryczny produkowany we Francji i akumulator 54 kWh montowany we Francji
W zmodernizowanej architekturze nowego DS 3 E-TENSE zastosowano całkowicie nowe komponenty, wszystkie produkowane lub montowane we Francji, co znacznie poprawia wydajność i osiągi.
Nowy silnik elektryczny jest produkowany w Trémery, Grand-Est w północno-wschodniej Francji. O mocy 115 kW (156 koni mechanicznych) i momencie obrotowym 260 Nm, ten układ napędowy wprowadza technologię sześciobiegunową – dla lepszego połączenia mocy i wydajności – oraz cewkę wieloprzewodową – dla lepszej wydajności i zwiększonej gęstości mocy. Obudowa składa się z minionej technologii odlewania wosku, która umożliwia jednoczęściową obudowę obejmującą obwód chłodzenia dla większej kompaktowości i braku szwów, co poprawia niezawodność.
Bateria ma całkowitą pojemność 54 kWh z użytkową 51 kWh. Bardzo kompaktowy, umieszczony pod siedzeniami i w tunelu środkowym akumulator wykorzystuje bardziej wydajną technologię z make-upem NMC811 (80% niklu, 10% manganu i 10% kobaltu rozmieszczonych w 102 ogniwach i 17 modułach. Chłodzenie pozostaje płynne. Bateria jest montowana w fabryce w Poissy w regionie paryskim.
Przekładnia redukcyjna jest produkowana w Valenciennes, w północnej Francji. Dzięki tej zoptymalizowanej architekturze z pompą ciepła i zmianom aerodynamicznym, Nowy DS 3 E-TENSE zyskuje 84 kilometry zasięgu w porównaniu z DS 3 CROSSBACK E-TENSE wprowadzonym na rynek w 2019 roku.
Pełne technologii wnętrze
Nowy DS 3 otrzymuje nowy system infotainment dostępny za pośrednictwem dużego, 10,3-calowego ekranu centralnego o wysokiej rozdzielczości z przeprojektowanym, błyszczącym czarnym obramowaniem. Połączoną nawigację i inteligentne rozpoznawanie głosu oferuje DS IRIS SYSTEM. Cechą charakterystyczną tego systemu jest możliwość personalizacji przez użytkownika ekranu centralnego i 7-calowego panelu instrumentów, wraz z wyświetlaczem head up, który wyświetla istotne informacje na linii wzroku kierowcy. Ekran centralny podzielony jest na 12 części i może pomieścić widżety o różnej wielkości. Przyrządy podzielone są na dwie odrębne części, które można spersonalizować. Jednocześnie funkcje mogą być sterowane za pomocą zaawansowanego systemu rozpoznawania głosu lub za pomocą przycisków dotykowych na panelu centralnym. Układ funkcji został zmieniony w celu poprawy ergonomii i uwzględnienia specyfiki DS IRIS SYSTEM. Funkcja mirroringu jest teraz dostępna bezprzewodowo.
VISIO PARK 2, wyświetlany na dużym ekranie centralnym, uzupełnia gamę systemów wspomagających kierowcę dostępnych w Nowym DS 3, oferując pomoc w parkowaniu z 360-stopniową wizją odtwarzaną przez nowe kamery cyfrowe o wysokiej rozdzielczości.
Wyposażony standardowo w kamerę umieszczoną w górnej części przedniej szyby, Nowy DS 3 zawiera w standardzie wysokiej klasy systemy wspomagania kierowcy: Lane Keeping Assist, Traffic Sign Recognition z informacjami odtwarzanymi na wyświetlaczu instrumentów oraz Active Safety Brake.
Skanując otoczenie za pomocą radaru umieszczonego za przednim zderzakiem oraz dodatkowych czujników, DS DRIVE ASSIST łączy adaptacyjny tempomat z funkcją Stop and Go oraz asystentem utrzymania pasa ruchu, zapewniając poziom 2 półautonomicznej jazdy. DS DRIVE ASSIST pozycjonuje samochód z pomocą oznaczeń drogowych zgodnie z życzeniem kierowcy. Funkcja ta radzi sobie z wielokrotnym zatrzymywaniem i ruszaniem oraz bez wysiłku utrzymuje trajektorię jazdy. Jest ona połączona z systemem Active Safety Brake. Jest on w stanie wykryć inne pojazdy, ale także rowerzystów i pieszych, nawet przy słabym oświetleniu w zakresie prędkości od 5 do 140 km/h. To automatyczne hamowanie awaryjne analizuje ryzyko kolizji i może zastosować maksymalną siłę hamowania, aby uniknąć zderzenia lub ograniczyć jego skutki.
Dostępny jako opcja system rozszerzonego rozpoznawania znaków drogowych wykrywa znaki ograniczenia prędkości, a także niektóre znaki drogowe (znaki stop, zakaz wjazdu i koniec wyprzedzania).
Wyposażony w reflektory LED w całej gamie, Nowy DS 3 wprowadza nowe oblicze. Złożony z trzech poziomo ustawionych prostokątnych modułów i podkreślony eleganckimi, satynowymi listwami, nowy design nadaje mu bardziej śmiały wygląd. Wydajność oświetlenia jest zwiększona, podczas gdy zużycie energii jest zmniejszone w celu zwiększenia zasięgu (E-TENSE 100 % elektryczny) lub emisji CO2 (silniki spalinowe).
Zobacz: DS Automobiles w Polsce
DS Matrix Led
DS MATRIX LED VISION jest dostępny jako opcja. Układ ten wytwarza wiązkę światła, która automatycznie dostosowuje się do jej ustawienia, co umożliwia ciągłą jazdę w trybie „światła główne” bez oślepiania innych użytkowników drogi. DS MATRIX LED VISION działa w oparciu o 3 moduły LED, które posiadają funkcję „świateł mijania”, ale także zespół podzielony na 15 segmentów dla każdego reflektora. Diody LED w tym zespole włączają się i wyłączają stopniowo, segment po segmencie, w zależności od warunków jazdy wykrywanych przez kamerę umieszczoną w górnej części przedniej szyby. DS MATRIX LED VISION świeci daleko i szeroko, nie oślepiając pojazdu poprzedzającego lub nadjeżdżającego z przeciwka. Prawdziwy komfort i prawdziwa korzyść dla bezpieczeństwa, zwłaszcza w nocy.
Klamki schowane w nadwoziu
Nowy DS 3 prezentuje klamki drzwiowe montowane na równi z drzwiami. Ta ekskluzywna technologia pozwala zachować czystość projektu, nadaje awangardowy charakter bryle i maksymalizuje jej efektywność aerodynamiczną. Klamki rozkładają się, gdy użytkownik ich potrzebuje, a przez resztę czasu wtapiają się w bok samochodu, zarówno podczas postoju, jak i jazdy. Co więcej, dzięki systemowi bezdotykowego dostępu i uruchamiania (PROXIMITY KEYLESS ENTRY & START) wystarczy zbliżyć się do samochodu (na odległość 1,5 metra), aby odblokować drzwi i automatycznie rozłożyć 4 klamki. Po oddaleniu się od samochodu składają się, a samochód sam się blokuje.
Nowe usługi połączone dla całej gamy nowego DS 3
Usługi te, obsługiwane przez aplikację MyDS, umożliwiają sprawdzenie zasięgu i poziomu naładowania, a także kontrolę ładowania akumulatora Nowego DS 3 E-TENSE. Możliwe jest również sterowanie programowaniem wstępnej klimatyzacji termicznej. Ponadto w aplikacji MyDS wprowadzono moduł Send2Nav, który pozwala na wyszukiwanie na trasie celu podróży i wysłanie go prosto do systemu infotainment Nowego DS 3. Do tego dodano funkcję Trip Planner, która pozwala przygotować się na jazdę w 100 % elektryczną, z zaznaczonymi punktami ładowania. Informacje dotyczące jazdy (zużycie energii, czas i dystans podróży oraz historia) są dostępne w aplikacji.
Zobacz: Testy luksusowych samochodów DS Automobiles
Nowa gama
Gama nowego DS 3 przyjmuje zasadę zapoczątkowaną przez Nowy DS 7. Nowa specyfikacja OPERA staje się najbardziej ekskluzywna. Poziomy wyposażenia zostały na nowo wyobrażone, umożliwiając płynniejsze przejście przez gamę. Liczba opcji została zredukowana poprzez ponowne wyposażenie lub stworzenie pakietów opcji, aby ułatwić klientom zrozumienie.
Ceny nowego DS 3 zaczynają się od 30 100 euro z silnikiem PureTech 100 Manual w specyfikacji BASTILLE.
Najnowsze komentarze