Na polskim rynku można już zamawiać nowego SUV-a PSA z napędem hybrydowym. Opel Grandland X Hybrid4 o mocy 300 KM oraz napędem na wszystkie koła kosztuje na naszym rynku 192.450 zł.
Nowy Opel Grandland X Hybrid 4 został wyposażony w ten sam układ hybrydowy co Peugeot 3008 oraz DS 7 Crossback E-Tense. Turbodoładowany silnik benzynowy 1.6 o mocy 200 KM został powiązany z dwoma jednostkami elektrycznymi o mocy 109 KM. Pojazd dysponuje łączną mocą do 300 KM oraz napędem na wszystkie koła. Według danych wstępnych cyklu WLTP, zużycie paliwa nowego modelu wynosi 1,6 l/100 km, a jego emisja CO2 wynosi 37 g/km. Pojazd został wyposażony w akumulator litowo-jonowy o pojemności 13,2 kWh.
Polscy klienci już mogą składać zamówienia na hybrydową wersję Grandlanda X. Samochód w wersji Elite jest oferowany w cenie od 192.450 zł brutto. Pierwsze dostawy do klientów planowane są na początek 2020 roku.
Opel Grandland X Hybrid4 jest częścią planu elektryfikacji gamy niemieckiej marki, który przewiduje, że do 2024 roku wszystkie pojazdy będą oferowane w wersji hybrydowej lub elektrycznej. Samochód jest też elementem strategii producenta w zakresie spełnienia nadchodzących norm emisji CO2. Jednym z etapów tego procesu jest wprowadzenie na rynek elektrycznego modelu Opel Corsa-e.
Silnik spalinowy Grandlanda X Hybrid4 będzie wykorzystywany głównie przy średnich i dużych prędkościach jazdy, natomiast w czasie jazdy z niską oraz zmienną prędkością napęd zapewni elektryczna część układu. Zasięg Grandlanda X Hybrid4 w trybie wyłącznie elektrycznym wynosi do 52 kilometrów według WLTP1 (65 km wg NEDC2). Badania przeprowadzone w Niemczech wykazały, że 80 procent codziennie pokonywanych tras nie przekracza 50 kilometrów, co oznacza, że użytkownicy Grandlanda X Hybrid4 mogliby praktycznie przez cały czas jeździć w trybie bezemisyjnym.
Opel Grandland X Hybrid4 będzie oferował cztery tryby jazdy: elektryczny, hybrydowy, AWD i sportowy. W trybie hybrydowym samochód będzie automatycznie dobierał najbardziej efektywny sposób napędu, z możliwością przełączenia na bezemisyjny tryb elektryczny po dotarciu do centrum miasta. W trybie AWD następuje aktywacja elektrycznego napędu tylnej osi w celu uzyskania jak najlepszej przyczepności na wszystkich rodzajach nawierzchni.
Gniazdo ładowania akumulatora z wykorzystaniem pokładowej ładowarki o mocy 3,3 kW (wersja 6,6 kW jest opcjonalna) zostało umieszczone po przeciwnej stronie niż wlew paliwa, natomiast sam akumulator jest zainstalowany pod tylnymi siedzeniami, aby nie ograniczał przestronności wnętrza ani pojemności bagażnika.
Czas ładowania zależy od typu ładowarki. Oprócz kabla dostarczanego wraz z pojazdem służącego do ładowania akumulatorów z domowego gniazdka, Opel zaoferuje także urządzenia do szybkiego ładowania na publicznych stacjach oraz z ładowarek naściennych Wallbox w domu. Za pomocą takiej ładowarki o mocy 7,4 kW akumulator samochodu można naładować do pełna w ok. 1 godzinę i 50 minut.
Najnowsze komentarze