Wzorem Citroëna Ami Cargo Opel wypuścił na rynek dostawczą wersję swojego elektrycznego modelu Rocks-e. Autko ma ładowność 140 kg i może przewieźć ponad 400 litrów ładunku. To idealne rozwiązanie dla tzw. Transportu ostatniej mili, dla dostawców jedzenia na wynos, kurierów miejskich itp.
Opel rozszerza gamę modeli swojego bezemisyjnego lekkiego pojazdu silnikowego Rocks-e o nową wersję dostawczą. Mierzący tylko 2,41 m długości, 1,39 m szerokości i 1,52 m wysokości, Rocks-e KARGO oferuje profesjonalistom ponad 400 litrów elastycznej pojemności ładunkowej. Dzięki promieniowi skrętu wynoszącemu zaledwie 7,20 m czterokołowiec może manewrować w najwęższych alejkach. Wraz z zasięgiem jazdy do 75 kilometrów (WLTP) sprawia to, że pojazd z zakresu zrównoważonej mobilności miejskiej (SUM) niemieckiego producenta samochodów jest idealny do dostarczania towarów, takich jak paczki, pizza lub leki, zwłaszcza na obszarach miejskich. Rocks-e KARGO będzie można zamawiać początkowo w Niemczech i Holandii jeszcze w tym roku. W dalszej kolejności planowane jest wprowadzenia autka na kolejne rynki.
Zamiast miejsca pasażera w standardowym dwumiejscowym Rocks-e, Rocks-e KARGO ma modułowy przedział ładunkowy, oddzielony od kokpitu kierowcy pionową ścianą. Mimo to kierowca nadal cieszy się taką samą przestrzenią i komfortem jazdy, jak w wersji pasażerskiej.
Kierowcy mogą uzyskać dostęp do towarów przechowywanych w bagażniku przez drzwi pasażera, a także bezpośrednio z fotela. W tym ostatnim przypadku pozioma osłona nad przestrzenią ładunkową po prostu unosi się w kierunku okna. Jeśli towary są wyjmowane przez otwarte drzwi pasażera, pokrywę można podnieść do góry. Gdy pokrywa jest zamknięta, może wytrzymać do 40 kilogramów i służy również jako praktyczne biurko z antypoślizgową powierzchnią roboczą. Dzięki precyzyjnie wyprofilowanym wgłębieniom jest miejsce na przykład na listy przewozowe, ale też schowek w formacie A4 na laptop lub tablet. Nieco uniesiony za nim, w zasięgu ręki, znajduje się kolejny składany schowek na mniejsze przedmioty, takie jak okulary przeciwsłoneczne, kalendarze czy długopisy. Wysokość biurka i schowka zapewnia nieograniczony widok dookoła.
Aby przestrzeń ładunkowa Rocks-e KARGO była jeszcze bardziej elastyczna, pokrowiec można całkowicie zdjąć i schować za siedzeniem kierowcy. Umożliwia to transport większych i wyższych przedmiotów. Ponadto Rocks-e KARGO ma regulowaną podłogę ładunkową po stronie pasażera, którą można zablokować na wysokości siedzenia, tworząc dwa oddzielne przedziały, lub obniżyć do poziomu podłogi. Pozwala to na umieszczenie przedmiotów o długości do 1,20 m. Minimalistyczny Rocks-e KARGO oferuje więc ponad 400 litrów pojemności ładunkowej i ładowność 140 kg.
Podobnie jak w wersji pasażerskiej, silnik elektryczny Opla Rocks-e KARGO generuje 6 kW/8 KM mocy ciągłej, przy maksymalnej mocy 9 kW/12 KM, używanej m.in. do przyspieszania. Akumulator o pojemności 5,5 kWh można w pełni naładować w około cztery godziny z domowego gniazdka prądu przemiennego. Dołączony kabel do ładowania o długości 3,0 m jest na stałe umieszczony w pojeździe i w razie potrzeby można go po prostu wyciągnąć z drzwi pasażera. Opel oferuje adapter do ładowania w publicznej stacji ładowania.
Typowy dla Rocks-e KARGO jest również dwukolorowy wygląd przodu i tyłu, a także nowe oblicze marki Opel Vizor. Reflektory LED i kierunkowskazy LED są standardem. Progi boczne i karoseria dodatkowo podkreślają solidny wygląd. Drzwi po obu stronach są identyczne. Drzwi po stronie pasażera odchylają się jak zwykle do przodu, podczas gdy drzwi kierowcy odchylają się do tyłu w przeciwnym kierunku. Jasną, przyjemną atmosferę wnętrza zapewnia standardowy panoramiczny szklany dach, wyjątkowy dla tego typu pojazdu.
Opel nie podał jeszcze cen tej wersji. Kiedy to zrobi – poinformujemy Was o tym.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Opel
Najnowsze komentarze