Nowy Peugeot 3008 III generacji trafia w ręce kolejnych dziennikarzy. Zanim będziemy mogli przetestować ten model osobiście, przybliżamy to, co pojawia się w światowych mediach. Dzisiaj kolejny test oczami francuskich mediów.
Nowy Peugeot 3008 dostępny jest z silnikami hybrydowymi oraz 100% elektrycznymi. Dziennikarze przetestowali wersję e-3008 GT o mocy 210 KM z akumulatorem o pojemności 73 kWh. Waga ciężka w każdym tego słowa znaczeniu.
Peugeot 3008 kontra Renault Scenic
Peugeot 3008 III generacji konkuruje bezpośrednio z Renault Scénic E-Tech electric, który zdobył nagrodę Car of The Year 2024. Chociaż są to dwa różne SUVy, to jednak mają też cechy wspólne – są skierowane do podobnego grona odbiorców.
Nowa platforma STLA Medium
Nowy Peugeot e-3008 to pierwszy samochód na nowej platformie STLA Medium multi-energy, która obsługuje różne rodzaje napędu, w tym hybrydowe i elektryczne. Samochód ma 4542 mm długości, 1895 mm szerokości i 1641 mm wysokości. Imponujący design nadwozia współgra ze zdecydowanymi wyborami stylistycznymi w środku. W środku mamy dwa panoramiczne kokpity, zniknęło też duże sterowanie automatyczną skrzynią biegów EAT8 z poprzedniego modelu 3008, zastąpione małym przyciskiem umieszczonym tym razem wysoko i na prawo od przycisku „Engine Start Stop”.
Zobacz: Aktualności ze świata Peugeot. Codziennie nowe, ciekawe informacje
Bardzo bogate wyposażenie
Wyposażenie obejmuje m.in. pełen zestaw systemów wspomagania kierowcy: adaptacyjny tempomat, półautomatyczna zmiana pasa ruchu, rozpoznawanie znaków drogowych, automatyczne hamowanie awaryjne, panoramiczna kamera 360° (4 kamery – 12 czujników) i wiele innych. Do tego Chat GPT w kokpicie.
Imponująca przestrzeń Peugeot 3008 w środku
Co ważne, przestrzeń z przodu i z tyłu jest imponująca. Pomimo opadającej linii dachu Peugeot e-3008 jest zdecydowanie przestronny, z bagażnikiem o pojemności 520 litrów.
Zobacz: Testy samochodów Peugeot. Pomiary, opinie, spalanie
Jeśli chodzi o jazdę z napędem elektrycznym to testowana wersja, która 210 KM oraz 345 Nm maksymalnego momentu obrotowego, przyspiesza do setki w 8,8 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 170 km/h. Prowadzenie samochodu jest pewne i przewidywalne, czemu sprzyja nisko położony środek ciężkości oraz 20” koła. Zawieszenie jest nastawione bardziej na precyzję niż na miękkość. SUV zużywał w czasie testu 19,8 kWh/100 kilometrów – trasa obejmowała też okolice górzyste.
Podsumowując – nowy Peugeot 3008 wypadł znakomicie – my go uwielbiamy!
Peugeot 3008 jest oferowany już w Polsce.
Skonfiguruj swojego Peugeot 3008 III generacji teraz
Źródło: Quest France
Najnowsze komentarze