Nareszcie jest! Nowy Peugeot 308 w końcu pojawił się w naszej redakcji. Rozpoczynamy test wersji GT Pack z 225-konnym napędem hybrydowym.
Nowy model samochodu często debiutuje na rynku etapami. Najpierw możemy zobaczyć pierwsze zdjęcia, w następnej kolejności statyczny prototyp a dopiero później pojawia się okazja, by zasiąść za kierownicą. Nowy Peugeot 308 trafił do naszej redakcji z pominięciem fazy drugiej, jest to więc dla nas pierwsza okazja, by przyjrzeć się modelowi z bliska, zajrzeć do jego wnętrza oraz sprawdzić, jak radzi sobie na drodze. Na rynku obecne są bliźniacze modele Opel Astra i DS 4, dla których z kolei mamy sytuację odwrotną: dwa pierwsze etapy mamy już za sobą, ale wciąż czekamy na jazdę próbną.
Zobacz także: Nowy luksusowy DS 4 z silnikiem 1.5 BlueHDi 130. Czy warto wybrać wersję z dieslem?
Z nowym Peugeot 308 spędzimy kilka dni podczas których pokonamy ponad 1.000 km, poruszając się głównie w trasie oraz w warunkach miejskich. Sprawdzimy komfort jazdy, wyciszenie oraz apetyt na paliwo i energię elektryczną. Do dyspozycji mamy ładowalną hybrydę, która korzysta z połączenia silnika benzynowego o pojemności 1.6 litra oraz jednostki elektrycznej. Łączna moc samochodu wynosi 225 KM. Pojazd wyposażono w akumulator o pojemności 12,44 kWh, który zgodnie z cyklem WLTP powinien wystarczyć na pokonanie średnio 59 km na samym prądzie.
Zobacz także: Nowy Peugeot 308: jakie zmiany w i-Cockpicie?
Najwyższa wersja wyposażenia GT Pack rozpieszcza wyposażeniem. Na liście oprócz wszystkich elementów z wersji GT znajdziemy:
- 18-calowe obręcze aluminiowe
- Pakiet Drive Assist Plus z systemem utrzymywania środka pasa ruchu
- Ergonomiczny fotel kierowcy AGR z elektrycznym sterowaniem i pamięcią ustawień
- Przednie fotele podgrzewane z funkcją masażu
- System nagłośnienia FOCAL® Premium Hi Fi
- System Visio Park 360
Długa lista wyposażenia nie pozostawia nam zbyt wielkiego pola do popisu jeśli chodzi o wybór opcji, ale 308 otrzymał dodatkowo niestandardowy lakier nadwozia wyceniony na 3.500 zł, otwierany szklany dach z roletą, na który musimy przeznaczyć 5.500 zł oraz ładowarkę pokładową o mocy 7.4 kW za 1.800 zł. Aby zamówić identyczny egzemplarz w salonie dealerskim Peugeota potrzebujemy zgodnie z ostatnim cennikiem 189.300 zł.
Jeśli macie pytanie dotyczące pojazdu lub sugestie na co zwrócić uwagę podczas testu piszcie w komentarzach.
Najnowsze komentarze