Peugeot 408 kosztuje w polskich salonach 148 tys. zł w podstawie, co pod względem cenowym plasuje najnowszego lwa pomiędzy 3008 a 5008. Jakie wyposażenie oferuje marka w najtańszej wersji pojazdu?
Nowy Peugeot 408 ma dosyć prostą gamę składającą się z trzech wersji wyposażenia Allure, Allure Pack i GT oraz trzech napędów o mocy 130, 180 i 225 KM. Najtańszy wariant pojazdu ma pod maską jednostkę benzynową 1.2 PureTech, która generuje 130 KM mocy. Peugeot nie bawi się w oferowanie klientom manualnej przekładni. 408 zamówimy wyłącznie z automatem, co przynajmniej częściowo tłumaczy dosyć wygórowaną cenę bazową 148 tys. zł. Kwota jest o 8900 zł wyższa niż najtańszy a więc wyposażony w manualną skrzynię biegów 3008. W automacie kompaktowy SUV kosztuje o 2600 zł więcej niż 408.
Zarówno Peugeot, jak i inni producenci stopniowo przyzwyczajają nas do tego, że już na wstępie konfiguracji otrzymujemy całkiem przyzwoite wyposażenie i atrakcyjny wygląd pojazdu. Nadwozie 408-ki w standardzie będzie cieszyć oczy nowym lakierem Niebieski Obsession. Inne odcienie do wyboru to: Czarny Perla Nera, Szary Artense, Szary Titane, Biały Pearly oraz Czerwony Elixir, ale oczywiście musimy za nie dopłacić – 2700 lub 3500 zł w zależności od wybranego koloru. Dodatkowych funduszy nie wymagają 17-calowe felgi aluminiowe. Większe koła to 19-tki, które zamówimy od poziomu Allure Pack. W katalogu znajdziemy również 20-calowe obręcze, ale tylko jako opcja dla 408 GT.
W standardzie Peugeot zapewnia m.in. dwustrefową klimatyzację automatyczną, dwa 10-calowe ekrany, panel dotykowy i-Toggles, LED-owe reflektory przednie, bezprzewodowe podłączenie z systemami Apple Carplay i Android Auto i czujniki parkowania z tyłu z kamerą cofania. Wnętrze standardowego Peugeot 408 wykończono materiałową tapicerką a jeśli zależy nam na obiciach skórzanych rachunek zwiększy się o 5500 zł.
Wśród opcji dodatkowych znajdziemy m.in. podgrzewaną przednią szybę w cenie 800 zł, adaptacyjny tempomat z funkcją Stop&Go oraz fotel kierowcy z atestem AGR i podgrzewane przednie fotele, za które zapłacimy 2000 zł. Ze względu na komfort i zdrowe plecy chyba warto ten wydatek ponieść.
Zobacz także: Nowy Peugeot 408, Renault 5 i Dacia Manifesto. Pierwsze wrażenia z targów w Paryżu
Jeśli zdecydujemy się na wersję podstawową tęsknym wzrokiem możemy spoglądać w kierunku wersji GT, która oprócz stylistycznych smaczków jest uprawniona do matrycowych reflektorów Matrix LED z automatycznym dopasowaniem światła do warunków drogowych. W 308 system zrobił na nas ogromne wrażenie. W najwyższej wersji wyposażenia Peugeot zapewnia cyfrowe zegary 3D oraz możliwość zamówienia systemu nagłośnieniowego Focal Premium, niestety tylko jako opcję.
Nowy Peugeot 408 – wyposażenie podstawowe:
- Automatyczna dwustrefowa klimatyzacja wraz z Air Quality System
- System aktywnego monitorowania pasa ruchu
- Automatyczne sterowanie światłami mijania/ drogowymi
- System bezkluczykowego uruchamiania pojazdu
- Bezprzewodowy interfejs Mirror Screen (Apple Carplay ™/ Android Auto™
- Centralny ekran dotykowy 10″ z programowalnymi wirtualnymi przyciskami i Toggles
- Wbudowana nawigacja satelitarna
- System automatycznego hamowania awaryjnego (kamera)
- HYBRID: System automatycznego hamowania awaryjnego wykrywający pieszych i działający w warunkach nocnych (kamera + radar)
- HYBRID: Tempomat adaptacyjny z funkcją Stop&Go
- Peugeot i Cockpit® z konfigurowalnym wyświetlaczem kierowcy 10”
- HYBRID: System rozszerzonego rozpoznawania znaków drogowych
- Reflektory przednie LED
- Oświetlenie LED deski rozdzielczej oraz przednich drzwi
- Smart Multidrive z możliwością wyboru koloru
- Czujniki parkowania z tyłu wraz z kamerą cofania
- Przyciemniane szyby boczne tylne oraz szyba drzwi bagażnika
WYGLĄD ZEWNĘTRZNY
- Osłona wlotu powietrza z chromowanymi elementami ozdobnymi
- Koła aluminiowe 17 SILEX
- Przyciemniane szyby boczne tylne oraz szyba drzwi bagażnika
- Przednie reflektory LED wraz ze światłami do jazdy dziennej LED w kształcie kłów
STYL WEWNĘTRZNY
- Podsufitka Horizon w kolorze szarym
- Materiałowe panele dekoracyjne wzdłuż deski rozdzielczej oraz na drzwiach
- Tapicerka Fractil materiałowa, łączona z elementami ze skóry ekologicznej, z barwnymi przeszyciami Mint
- Oświetlenie LED deski rozdzielczej oraz przednich drzwi Smart Multidrive z możliwością wyboru jednego z 8 kolorów
- Kierownica obszyta skórą, wielofunkcyjna
Najnowsze komentarze