Mimo nacisków ze strony francuskiego rządu Stellantis nie zamierza przenosić produkcji nowego Peugeot e-208 do Francji. Montażem miejskiego elektryka zajmie się fabryka w Saragossie. Przedseryjne egzemplarze już zjeżdżają z taśm.
Jesienią tego roku zadebiutuje odświeżona wersja Peugeot 208 zarówno w wersji spalinowej, jak i na prąd. Miejsce produkcji elektrycznej wersji było w ostatnim czasie dosyć dyskusyjnym tematem. Francuski rząd naciskał, by montaż miejskiego elektryka odbywał się lokalnie, ale dyrektor generalny Stellantis, Carlos Tavares nie chciał się na to zgodzić tłumacząc, że decyzja mogłaby narazić firmę na niebezpieczeństwo. Koncern ma dla nowego Peugeot e-208 własny plan. Produkcją zajmie się fabryka w Saragossie.
Zobacz także: nowy Peugeot e-308 First Edition jest już dostępny na zamówienie w Polsce
Jak donoszą hiszpańskie media, zakład rozpoczął już montaż przedseryjnych egzemplarzy e-208.
Samochody spod znaku lwa będą powstawały obok Opla Corsy-e, Citroena C3 Aircross i Opla Crosslanda. W przyszłym roku zakład w Saragossie otrzyma również nową Lancię Ypsilon. Koncern Stellantis zobowiązał się do zapewnienia przyszłości zakładu do 2030 roku. Na mocy porozumienia, obiektowi przyznano platformę STLA Small, na której produkowane będą kolejne generacje samochodów elektrycznych segmentu B Peugeota i Opla.
Spalinowe i hybrydowe wersje nowego Peugeot e-208 będą wyjeżdżały z zakładów w Maroku.
Najnowsze komentarze