Koncern Stellantis opracował nowe platformy dla samochodów elektrycznych. Jedna z nich STLA MEDIUM mogłaby posłużyć do opracowania konkurenta dla Tesli Modelu S. Portal Auto Moto popuścił wodze fantazji i zaprezentował wizualizację nowego Peugeot e-608.
Peugeot 607 nigdy nie doczekał się potomka z szóstką w nazwie. Marka spod znaku lwa uznała, że jeden samochód wystarczy, by zastąpić zarówno 407, jak i 607. W ten sposób w ofercie pojawił się Peugeot 508. Aktualnie oferowana jest druga generacja modelu. Nowa platforma Stellantis mogłaby pomóc w uzupełnieniu górnej części oferty producenta spod znaku lwa. Portal motoryzacyjny Auto Moto, wykonał nawet stosowną wizualizację. Grafik czerpał inspirację z konceptu e-Legend, który niestety nigdy nie doczeka się wersji seryjnej. Bardziej prawdopodobny wydaje się elektryczny Peugeot e-608 przedstawiany przez francuski portal jako konkurent Tesli Modelu S. Nie ma go jednak w oficjalnych planach marki.
Peugeot 607 Paladine – samochód dla Pałacu Elizejskiego
Elektryfikacja jest nieodłączną częścią strategii Stellantis. Wszystkie nowe produkty będą elektryczne lub hybrydowe a marki Opel, DS Automobiles i Alfa Romeo skupią się wyłącznie na samochodach na prąd. W osiągnięciu ambitnego celu podyktowanego rygorystycznymi wytycznymi środowiskowymi, mają pomóc nowe platformy dla samochodów elektrycznych, w tym STLA MEDIUM dla modeli premium o długości 4200 – 5000 mm. W przyszłości dostanie ją kolejne wcielenie DS 9. Peugeot e-608 również mógłby być ciekawą propozycją, zwłaszcza że marka spod znaku lwa coraz bardziej zbliża się do klasy premium. Elektryczna limuzyna miałaby długość ok. 4,90 m i rekordowy rozstaw osi, aby pasażerowie z tyłu mieli więcej miejsca na nogi.
Peugeot e-Legend Concept – najpiękniejszy koncept ostatnich lat
Do 700 km zasięgu
STLA MEDIUM pozwoli zainstalować akumulatory o pojemności 104 kWh, które powinny rozwiązać problem z zasięgiem. Baterie pozwolą na przejechanie nawet do 700 km. Pojazdy mają być napędzane silnikami o mocy od 170 i 245 KM, w zależności od wielkości modelu, ale możliwe jest podniesienie mocy nawet do 450 KM. Koncern zapowiedział, że technologia pozwoli na rozwój pojazdu, który rozpędzi się od 0 do 100 km/h w czasie dwóch sekund. Potwierdzono również zastosowanie instalacji 800V, która pozwoli odzyskać 80% autonomii w mniej niż 20 minut, jak w Porsche Taycan.
Źródło: Auto-Moto.com
Najnowsze komentarze