Nowy SUV Renault, Austral, jest już w salonach. Okazuje się samochód 75 razy okrążył kulę ziemską i był ku temu ważny powód. Jaki?
Po Mégane E-Tech electric z 2020 roku, Austral jest drugim modelem Renault poddanym długodystansowym testom sprawdzającym. Przed premierą handlową pokonał prawie 3 miliony kilometrów na wszystkich rodzajach dróg. Za kierownicą zasiadają zasiedli, którzy zachowywali się jak klienci. Ich cel: zidentyfikowanie obszarów wymagających poprawy, tak aby Austral był na najwyższym poziomie pod względem przyjemności z jazdy, jakości i niezawodności.
Skonfiguruj swoje Renault Austral teraz
Prowadzony przez Thierry’ego Charveta, dyrektora ds. produkcji i jakości Grupy Renault, strategiczny plan jakości firmy jest jednym z najważniejszych filarów odnowy Renault. W centrum tego działania znajduje się poziom niezawodności nowych opracowywanych modeli, który został poddany gruntownemu przeglądowi, co doprowadziło do zmian w testach drogowych przeprowadzanych przed wprowadzeniem na rynek. Opracowano nowy rodzaj testów: przejazdy długodystansowe.
„Nowe modele przechodzą dwa rodzaje testów. Najpierw są to testy wewnętrzne w Centrum Technicznym Grupy Renault w Aubevoye pod Paryżem, gdzie dysponujemy niezbędnymi torami i sprzętem i przeprowadzane są przy użyciu niewielkiej floty pojazdów przedprodukcyjnych. Później stawiamy się w roli klientów poprzez długodystansowe jazdy potwierdzające. Dysponujemy flotą 160 pojazdów dla ponad 100 pracowników, co pozwala nam na jazdy próbne na wszystkich rodzajach dróg w wielu krajach naraz.” – powiedział Thierry Charvet, dyrektor ds. przemysłu i jakości Renault.
Zobacz: Pierwszy szczegółowy test Renault Austral
Podczas długodystansowych jazd potwierdzających Renault Austral został przetestowany na trasach o łącznej długości prawie 3 milionów kilometrów na wszystkich rodzajach dróg we Francji, Hiszpanii, Niemczech i Rumunii. Trasy miejskie, autostrady, drogi krajowe, drogi nieutwardzone, równiny, góry – samochód jeździł też w każdych warunkach pogodowych. Cała ta sieć kierowców była podpięta bezpośrednio do centrum inżynierskiego i w czasie rzeczywistym, zgłaszała pomysły oraz uwagi poprzez specjalną aplikację na smartfonach.
„Przejeżdżałem od 1000 do 1500 kilometrów tygodniowo, w zależności od okresu” – powiedział jeden z testujących Alvaro. „Droga z Madrytu do Valladolid, przebiegająca przez Navacerrada, Segovia i Sepulved, którą często wykorzystujemy, jest niezwykle zróżnicowana także pod względem nawierzchni, pozwala nam ocenić wszystkie aspekty samochodu: jego trzymanie się drogi, zdolność do przyspieszania, komfort i akustykę.”
Można powiedzieć, że nowy Austral aż 75 razy okrążył Ziemię. Wszystko po to, aby samochód jak najlepiej spełniał oczekiwania klientów.
Najnowsze komentarze