Wczoraj, 5. lutego 2009 roku, równolegle w 34 krajach świata, w niekonwencjonalny sposób CITROËN zainaugurował wejście Marki w nowy dynamiczny okres: dokonuje tego w salach kinowych.
Czyni ukłon w stronę założyciela Marki, wybierając datę będącą rocznicą jego urodzin.
W trudnym kontekście ekonomicznym, ale również w okresie zmian, jakie dokonują się w sposobie podejścia do motoryzacji i w dobie tworzenia nowych relacji pomiędzy użytkownikami i markami, Citroën nie jest bierny, Citroën działa, Citroën zmienia swoje oblicze.
Główny cel to utrzymanie dynamiki zainicjowanej sukcesami nowych produktów, wprowadzonych na rynek w okresie ostatnich dziesięciu lat i wzmocnienie wizerunku samej Marki Citroën, a w konsekwencji podniesienie atrakcyjności jej gamy.
Obecnie, Citroën angażuje się więc w globalny proces działań skupionych wokół zmiany oblicza Marki: nowy wizerunek, nowe relacje z klientami i nowa gama samochodów.
I – NOWY WIZERUNEK
Logo, główny znak rozpoznawczy
Nowe logo, będące efektem współpracy działów Marketingu i Stylu Marki, pod przewodnictwem Jean-Pierre’a Ploué, oraz agencji Landor, należącej do międzynarodowej sieci specjalizującej się w brandingu i designie, jest pierwszym widocznym świadectwem zapoczątkowanych zmian.
Uwolnione z kadru szewrony stały się trójwymiarowe. Nabrały bardziej plastycznej rzeźby i zyskały więcej mocy i wyrazistości.
Tradycyjny czerwony kolor zachowany został w nowym logotypie w nazwie Marki jako łącznik pomiędzy historią i przyszłością Citroëna. Kolor ten ewoluował i nabrał dużo większej głębi.
Wizerunek Marki: Créative Technologie
Kreatywność i technologia to obszar, który Citroën zajmuje od zawsze.
Citroën, który jako pierwszy wdrożył system Stop&Start w modelach C2 i C3, europejski lider w dziedzinie sterowanych elektronicznie skrzyń biegów i pionier w zastosowaniu filtra cząstek stałych, dowodzi swojej troski o środowisko naturalne oraz oszczędność w zakresie zużycia energii. W 2008 roku, wraz z modelem C1, potwierdza on swoją wiodącą pozycję producenta europejskiego oferującego pojazdy wykazujące emisję CO2 na poziomie 110 g/km i niższym.
Jako wynalazca zawieszenia hydroaktywnego, twórca szerokokątnej panoramicznej szyby przedniej, inicjator nowych systemów wspomagania prowadzenia, takich jak alarm niezamierzonego przekroczenia linii, system Head-up Display, system antypoślizgowy Snow Motion, SOS Urgence, ale również producent C3 Picasso, modelu o nowatorskiej architekturze gwarantującej maksymalne możliwości adaptacji wnętrza, Citroën nie poszukuje osiągnięć czysto
technologicznych, ale technologii jak najbardziej przyjaznych użytkownikom.
Citroën nie waha się zaproponować wizji samochodu, który nie powtarza rozwiązań już istniejących.
C5 na nowo definiuje pojęcie tradycyjnej limuzyny, wyrafinowanej i eleganckiej, i przekracza założone dla niego cele sprzedaży na rok 2008.
Visiovan C4 Picasso wyznaczył nowe trendy w swoim segmencie i w roku 2008 stał się jego liderem na rynku europejskim. C3 Picasso, o podobnych ambicjach, zostanie wprowadzony do sprzedaży w pierwszym trymestrze roku 2009.
Dzięki nowemu Berlingo, wprowadzonemu na rynek w maju 2008 roku i Nemo, wylansowanemu w lutym 2008 roku, Citroën, dysponując całkowicie odnowioną gamą pięciu samochodów dostawczych, stał się Marką wzorcową w tym segmencie rynku.
Wybiegając w przyszłość, Citroën stworzył prototyp Hypnos wyposażony w hybrydowy układ napędowy z silnikiem Diesla i model C-Cactus, który jest urzeczywistnieniem nowej wizji samochodu.
Reklama w duchu nonkonformizmu
Citroën czyni z hasła Créative Technologie swój slogan reklamowy.
W języku francuskim, identyczny na całym świecie i obfitujący w znaczenia, slogan ten staje się podstawą nowej strategii reklamowej.
Każda reklama przekazuje obietnicę Marki i korzyści, jakie daje ona swoim klientom, nie rezygnując jednocześnie ze swego nonkonformizmu i optymizmu.
Po raz pierwszy od 1983 roku, to sama Marka staje się bohaterem kampanii reklamowej, która opracowana została przez agencję H, filię grupy Havas.
Szata graficzna: gwarancja spójności wizualnej Marki
Obecnie trudno jest mówić o spójności wizualnej w komunikacji Marki. Nowa szata graficzna, czcionka opracowana specjalnie dla Citroën oraz jednoznaczny ton przekazów mają zagwarantować Marce lepszą widoczność i jednorodność wyrazu.
Ta nowa platforma ekspresji będzie nośnikiem statusu Marki.
To obszar, w którym dominuje kolor biały, symbol subtelności i elegancji, w którym oszczędnie użyty kolor czerwony wyraża dynamizm, a barwa czarna, i połyskująca szara potęgują moc i prestiż.
Citroën zapoczątkuje te zmiany w dniu 6 lutego 2009 roku.
Portal internetowy Marki źródłem pozyskania nowych klientów
Aktualnie już ponad 70% klientów, którzy składają wizytę w salonach Citroëna, odwiedziło uprzednio stronę internetową Marki w poszukiwaniu informacji.
Strona www.citroen.com, która jest obszarem pierwszego kontaktu Marki z klientami, staje się od dnia dzisiejszego pomostem przekierowującym użytkowników na oficjalne strony Citroëna w poszczególnych krajach.
Aby zagwarantować spójność informacji, 6 lutego w godzinach porannych Citroën zmienia jednocześnie szatę graficzną wszystkich swoich 20 europejskich portali, wykorzystując do prezentacji nowego wizerunku najbardziej zaawansowaną technologię full 3D.
Począwszy od drugiego półrocza 2009 roku, wraz z nową strategią Citroën wejdzie w nową erę Internetu.
Citroën Sport przyjmuje nazwę Citroën Racing
Mając na koncie cztery tytuły Mistrza Świata Konstruktorów oraz pięć tytułów Rajdowego Mistrza Świata WRC dla Sébastiena Loeba i Daniela Eleny, Citroën na trwałe wpisał się w historię sportów motorowych.
Podczas rajdu Cypru, Citroën Sport zmieni nazwę na Citroën Racing.
Przypisywane rajdom samochodowym cechy – prędkość, dynamizm, pasja – znajdą swój wyraz w nowej szacie graficznej Citroën w postaci trzech czerwonych linii na białym tle.
II – NOWE RELACJE Z KLIENTAMI
Nowa architektura: spektakularne zmiany
Aby stworzyć sprzyjające warunki do wytworzenia i zacieśniania nowych relacji z klientami, Citroën podjął się przeobrażenia międzynarodowej sieci punktów sprzedaży: przekształcenia salonów ekspozycyjnych, miejsc podjęcia klienta oraz sprzedaży i serwisów obsługi posprzedażnej.
Na zewnątrz, lekkość, płynność i kolorystyka staną się znakiem rozpoznawczym Marki.
Wewnątrz, całkowicie przeprojektowane obszary przepływu klientów pozwolą w sposób naturalny skierować się do odpowiednich stref, a wszechobecne elementy nowego wizerunku Citroën umożliwią łatwą identyfikację poszczególnych działów.
Nowa koncepcja architektoniczna wybrana została przez jury, składające się z kierownictwa Marki Citroën oraz przedstawicieli agencji Landor, spośród dwunastu projektów wyselekcjonowanych uprzednio w ramach międzynarodowego konkursu architektów.
Rezultat: wybrany projekt to wyraz ambicji Marki pozwalający na łatwą adaptację koncepcji, niezależnie od miejsca, struktury obiektu, czy możliwości inwestycyjnych.
Zarówno w przypadku wznoszenia nowego budynku, przebudowy budynku już istniejącego, czy tylko jego lekkiej modyfikacji, wszystkie punkty sprzedaży sieci Citroën na świecie dysponują od tej pory projektem tej modułowej, trzypoziomowej transformacji.
W ciągu najbliższych lat, oblicze zmieni 8.000 punktów sprzedaży Citroën, aby w każdym miejscu na świecie zagwarantować klientom odwiedzającym nasze salony jak najwyższy stopień satysfakcji.
W celu zapewnienia możliwości realizacji tych zmian, Citroën w każdym kraju oprze się w ramach swoich struktur wewnętrznych na wyspecjalizowanych konsultantach, a także współpracować będzie z zewnętrznym zespołem niezależnych autoryzowanych architektów.
Na Polach Elizejskich pod numerem 42, Citroën zainaugurował wdrażanie tego nowego ducha architektonicznego otwierając na tej najpiękniejszej alei świata witrynę Marki dostępną dla wszystkich, którą od momentu otwarcia w 2007 roku odwiedziło już prawie 2 miliony osób.
Znaleźć się wśród najlepszych pod względem stopnia satysfakcji klientów
Dla klientów Citroën, każdy kontakt z Marką powinien być wyjątkowy w każdych okolicznościach.
Marka wdraża – zarówno w dziale sprzedaży jak i obsługi posprzedażnej, nowe zobowiązania wobec klientów, «Punkty Obowiązkowe» Marki: natychmiastowe podjęcie klienta i zajęcie się nim w sposób zindywidualizowany, szybkie i jasne odpowiedzi, wydanie i spersonalizowana prezentacja samochodu, dotrzymywanie terminów, wyjaśnienia dotyczące zrealizowanych prac, monitorowanie każdej interwencji… to zobowiązania, z których realizacji rozliczana będzie sieć Citroën.
Punkty Obowiązkowe w dziale sprzedaży samochodów nowych
1. Podejmujemy kontakt z każdym Klientem w czasie krótszym niż 3 min.
2. Odpowiadamy na e-mail z prośbą o informację przed upływem 48 godzin.
3. W przejrzysty sposób identyfikujemy potrzeby Klienta, a następnie zgodnie z nimi prezentujemy produkt lub usługę.
4. Spontanicznie i regularnie proponujemy jazdę próbną.
5. Przekazujemy sformalizowaną i zindywidualizowaną ofertę handlową lub odpowiednio wypełniony formularz zamówienia.
6. Dziękujemy Klientowi, odprowadzamy go do drzwi i żegnamy.
7. Przekazujemy Klientowi pewną datę wydania i jak najszybciej informujemy go o wszelkich zmianach terminu.
8. Wydajemy samochód w doskonałym stanie i zgodny z zamówieniem. Udzielamy wskazówek dotyczących jego użytkowania i utrzymania.
9. Kontaktujemy się z Klientem najpóźniej piątego dnia po wydaniu samochodu, aby zbadać poziom jego satysfakcji.
Punkty Obowiązkowe w dziale obsługi posprzedażnej
1. Podejmujemy Klienta o ustalonej z nim uprzednio godzinie.
2. Zakładamy i demontujemy elementy zabezpieczające w obecności Klienta.
3. Przeprowadzamy kompletną kontrolę samochodu w obecności Klienta.
4. Informujemy Klienta o rodzaju interwencji i wręczamy mu kosztorys.
5. Przekazujemy pewny termin odbioru i informujemy Klienta o wszelkich dodatkowych interwencjach (opóźnienie, prace dodatkowe…).
6. Gwarantujemy wysoką jakość realizowanych prac.
7. Udzielamy Klientowi wyjaśnień na temat zrealizowanych prac i omawiamy fakturę.
8. Udzielamy wskazówek na temat sposobu utrzymania samochodu w przyszłości i ewentualnie zalecanych do wykonania prac.
9. Kontaktujemy się z Klientem najpóźniej 10. dnia po wizycie w serwisie, aby zbadać poziom jego satysfakcji.
Aby w wyraźny i szybki sposób podnieść poziom jakości świadczonych usług i zagwarantować wywiązanie się z wyżej wymienionych zobowiązań, Citroën wdraża globalną politykę jakości: konsultacje z przedstawicielami działu obsługi posprzedażnej już w fazie projektowania samochodu, nowe metody handlowe i szkolenie sieci, rozwijanie standardów operacyjnych i upowszechnianie przynoszących najlepsze efekty praktyk.
Upowszechnianie tych najlepszych praktyk opierać się będzie na metodzie Lean, stosowanej już od 10 lat w fabrykach grupy PSA Peugeot Citroën i obecnie wdrażanej w punktach sprzedaży sieci.
Cel Marki: uczynić ze swojej sieci wzorzec pod względem jakości świadczonych usług.
W tym celu, przeprowadzane będzie regularne badanie wyników i wyznaczanie wspólnych celów. Opierać się ono będzie na wynikach ankiet przeprowadzanych wśród klientów różnych producentów, zarówno w zakresie zakupu/wydania jak i obsługi posprzedażnej. A ambicją jest znalezienie się w pierwszej piątce najlepszych marek według wyników badania niezależnego instytutu badawczego JD.Power.
Citroën Select, aby nadać sprzedaży samochodów używanych nowej dynamiki
34 lata po wprowadzeniu programu Eurocasion, Citroën w dalszym ciągu rozwija swoją strategię tworząc Citroën Select.
Citroën Select to:
– wprowadzenie produktów dotyczących finansowania zakupu, w tym leasingu;
– zaproponowanie usług dodatkowych, takich jak kontrakt gwarancyjny, serwisowy lub serwisowo-obsługowy;
– możliwość wymiany produktu w przypadku zmiany decyzji przez klienta;
– bezpłatną realizację pierwszej kontroli;
– zapewnienie pełnej usługi assistance 24 godz./24, 7 dni w tygodniu, w 45 krajach europejskich…
W celu wdrożenia tej nowej strategii związanej ze sprzedażą samochodów używanych, Citroën od 2008 roku rozpoczął reorganizację swoich struktur: wprowadził centralną koordynację działań związanych z samochodami używanymi oraz zaproponował nowe narzędzia pracy i metody handlowe dla sieci.
Celem jest zwiększenie ilości sprzedawanych przez naszych autoryzowanych dystrybutorów samochodów używanych w stosunku do samochodów nowych, a także zwiększenie stopnia satysfakcji naszych klientów, w celu uczynienia ze sprzedaży samochodów używanych jednej z dźwigni naszego wzrostu.
Citroën Business, aby sprostać oczekiwaniom klientów instytucjonalnych
Specjalnie dla klientów instytucjonalnych, stanowiących grupę nabywców o specyficznych oczekiwaniach, Marka wdraża program Citroën Business.
To gama specyficznych produktów i usług dostarczanych przez wyspecjalizowanych sprzedawców w wydzielonych w tym celu miejscach.
Citroën przeprowadza tę ofensywę handlową w ściśle określonym celu: zwiększyć sprzedaż samochodów naszej Marki do firm, w szczególności sprzedaż samochodów osobowych.
Ta polityka handlowa już teraz przynosi pierwsze rezultaty: w 2008 roku, dzięki sukcesowi C4 Picasso, nowego C5 i naszej odnowionej gamy samochodów dostawczych, Citroën zyskał 0,4 punktu udziału rynkowego (samochody osobowe + samochody dostawcze) w segmencie sprzedaży do firm na 7 głównych rynkach europejskich, we Francji, Niemczech, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Włoszech, Belgii i Holandii.
Pierwszy namacalny dowód zmiany: utworzenie w naszej sieci centrów businessu.
Business Centers Citroëna muszą spełniać niezwykle precyzyjne kryteria, umożliwiające zaproponowanie naszym klientom oferty spersonalizowanej i dostosowanej do ich potrzeb:
– w dziale sprzedaży: wykwalifikowany sprzedawca, oddelegowany w 100% do dyspozycji klientów instytucjonalnych, ekspozycja samochodów dostawczych w wydzielonych i oznakowanych strefach…
– w dziale obsługi posprzedażnej: dostosowane godziny otwarcia, wyznaczony rozmówca i oddzielny numer telefonu, określenie maksymalnych terminów przyjęcia samochodu do serwisu, systematyczne proponowanie samochodu zastępczego w przypadku uszkodzenia lub unieruchomienia pojazdu…
III – NOWE STRATEGIE PRODUKTOWE
Citroën angażuje się w gruntowne przeobrażenie swoich punktów sprzedaży i w realizację zobowiązań wobec klientów, ale także w rozwój strategii produktowej.
Citroën dysponuje aktualnie najpełniejszą i najbardziej zróżnicowaną gamą w swojej historii. Marka kontynuować będzie tę politykę różnicowania modeli, przyspieszając jednocześnie ich wprowadzanie na rynek. Tym sposobem, w ciągu 3 najbliższych lat, Citroën wprowadzi na europejskie rynki 6 nowych modeli, w stałym rytmie jednego lansowania co 6 miesięcy.
Świat ulega ciągłym zmianom. Ale zmiany te nie są jednakowe dla wszystkich. Citroën zaproponuje więc dodatkowe strategie produktowe, zgodnie z tempem i intensywnością zmian oczekiwanymi przez klientów.
Strategia odnowy
Przede wszystkim, Citroën będzie kontynuował odnawianie swojej głównej gamy produktów dla tych wszystkich, którzy oczekują bardziej ewolucji niż rewolucji. Odnowienie nie oznacza proponowania tego samego, gdyż każda zmiana musi być pretekstem do zdecydowanego ulepszenia, widocznego w każdej dziedzinie.
Podobnie jak nowy Citroën C5 zastępując poprzednią wersję stanowił znaczny krok do przodu, nowy Citroën C3 zastąpi pewnego dnia aktualny model kierując się podobnymi ambicjami. A następnie, nowy Citroën C4 zastąpi również aktualne C4.
Strategia rozwoju
Odnowić swoje modele udoskonalając je z znaczący sposób, to już jest ambitny program. Ale niektórzy klienci oczekują bardziej radykalnych zmian w ofercie samochodowej: era „jeszcze bardziej” ustępuje aktualnie miejsca erze „jeszcze lepiej”. Strategia ta będzie rozwijana dwutorowo.
Pragmatyzm motoryzacyjny bez rezygnacji z przyjemności
To podejście skupia się wokół zaspokojenia fundamentalnych potrzeb związanych z przemieszczaniem się. Będziemy więc mieć do czynienia z klientami, którzy, ograniczając budżet na samochód, poszukiwać będą produktów bardziej ekonomicznych, ale także bardziej inteligentnych.
Niektórzy mogliby powiedzieć, że jest to droga do samochodu Low Cost. Ale to nie jest nasza droga. Prawdziwe wyzwanie podjęte przez Citroëna to stworzenie produktów tańszych, które mimo wszystko nie tracą na uroku i atrakcyjności.
Właśnie taki jest obecnie C3 Picasso, prawdziwe auto antykryzysowe. A model C-Cactus już niedługo będzie stanowił jeszcze bardziej doskonałą odpowiedź na to zapotrzebowanie.
Racjonalna przyjemność
Drugi tor strategii, wręcz przeciwnie, zdecydowanie faworyzować będzie przyjemność, która zachowa jednak znamiona pragmatycznego podejścia. Klienci tacy poszukiwać będą produktów odważnych i niepowtarzalnych, produktów, które podkreślą ich status socjalny i pozwolą zasmakować nowych doznań płynących z posiadania samochodu.
Poszukują oni prestiżu, mocnych wrażeń i finezji, wychodząc jednak poza skostniałe ramy tradycyjnej gamy samochodów wyższej klasy.
Obecnie, aby sprostać temu oczekiwaniu, Citroën lansuje nową linię produktów, jako uzupełnienie aktualnej gamy. Linia ta obejmuje 3 nowe samochody, należące odpowiednio do segmentu B, M1 i M2, które wprowadzane będą kolejno do sprzedaży począwszy od 2010 roku.
Pierwszym reprezentantem tej nowej linii produktów jest prototyp DS INSIDE.
Prototyp ten i ta linia produktów cechują się odwagą stylistyczną, dynamicznym charakterem i bezkompromisowymi formami użytkowania. Konsekwencją tych założeń jest oczywiście wyższa cena. Jest to jednak cena pozostająca w granicach zdrowego rozsądku.
Przedmioty pożądania, dostępne dla wszystkich, które wyróżniają się swoją kreatywnością, inteligencją koncepcji i jakością wykończenia. Samochody, które są syntezą największych osiągnięć Citroëna. To linia produktów, która w pełni wyraża nowego ducha Citroëna: Créative Technologie.
Nowa linia nosi oczywiście nową nazwę. Podobnie jak w przypadku podstawowej gamy używano litery „C”, po której następował numer i jak w przypadku minivanów, które korzystały ze znaku „Picasso”, ta nowa linia produktów otrzyma specjalną nazwę. Będzie to linia DS.
Dawniej, DS wyrażało i nadal wyraża nowy sposób myślenia o samochodzie i o przyszłości.
Marka czerpie więc ze swoich genów, aby umocnić pozycjonowanie swojej nowej linii produktów i nadaje tym trzem kolejnym samochodom nazwy DS3, DS4 i DS5.
IV – LUTY 2009: NOWY ROZDZIAŁ W HISTORII. CITROËN WKRACZA NA SCENĘ.
Citroën w salach kinowych
4 i 5 lutego 2009 roku, Citroën prezentuje całej międzynarodowej sieci swój pierwszy film pt. «Nowa rozdział w historii: Citroën zmienia oblicze», zrealizowany przez Tristana Aurouët i Thomasa Potez.
Ta trwająca około 20 minut kryminalna intryga, skonstruowana wokół zniknięcia DS INSIDE za sprawą mistrza świata WRC Sébastiena Loeba, odsłania wszystkie aspekty projektu transformacji Marki: nowy wizerunek, nowe relacje z klientami i nową linia produktów Citroën.
Od zawsze, Citroën utrzymuje przyjazne stosunki ze światem filmowym. Filmy Léona Poirier z roku 1930 pt. Czarna wyprawa i Żółta wyprawa odkryły przed szerokim gronem widzów nieznane dotąd granice.
W 2006 roku, w swoim pierwszym filmie długometrażowym Renaissance, Christian Volckman wykorzystuje model Citroën oparty na prototypie Air-dream, korzystając z pomocy centrum stylu Citroën.
Związki Citroën ze światem kinematografii opierają się obecnie na licznych kooperacjach, w tym ostatnio przy realizacji filmu Envoyés très spéciaux (Bardzo specjalni wysłannicy). W filmie tym, którego premiera odbyła się 21. stycznia 2009 roku, możemy obejrzeć legendarne modele Citroëna: SM Maserati, 2CV AZ, Ami 6, DS, visiovan C4 Picasso i C6.
Już wkrótce, do kin wejdzie film reżysera Gad Elmaleh pt. Coco, który uczyni z limuzyny Citroën C6 gwiazdkę wielkiego ekranu.
Niebawem również, kolejny film Jean-Pierre’a Jeunet Micmacs à tire-larigot (Wielki przekręt), którego premiera przewidywana jest na jesień 2009 roku, wypromuje liczne modele Marki.
Poza tym, od pięciu lat, Citroën jest partnerem festiwalu filmu romantycznego w Cabourg.
Citroën pod numerem 42 na Polach Elizejskich
Z sezonu na sezon, salon C_42 w spektakularny sposób prezentuje świat Citroëna. Stał się on obowiązkowym punktem odwiedzin w czasie wizyty na legendarnych Polach Elizejskich i przyciągnął już 2 miliony odwiedzających od momentu otwarcia we wrześniu 2007 roku.
Obecnie, dla tej międzynarodowej witryny Marki będzie to sezon pod hasłem „Créative Technologie”.
Ekran o wysokości 20 metrów rozświetla salon C_42 odsłaniając nowy wizerunek Citroëna. Wewnątrz, na poszczególnych piętrach, prezentowane są liczne realizacje obrazujące nowy slogan Marki.
Wraz z modelem C-Cactus, wystawionym na parterze w wersji z silnikiem elektrycznym i ozdobionym nowym logo Marki, Citroën wkracza na nowe tory koncepcyjne: maksymalne odciążenie, nowa konstrukcja, nowe materiały dla nowego typu mobilności, w duchu odpowiedzialności i optymizmu.
Na pierwszym piętrze, interaktywna trasa miejska umożliwia poznanie technologii mikrohybrydy Stop&Start, która redukuje poziom zużycia paliwa i emisji CO2 o ponad 10% oraz gwarantuje większy komfort akustyczny.
Na drugim piętrze natomiast, odwiedzający zachęcani są do zaprojektowania własnego Citroëna na wielodotykowym ekranie i odkrycia świata barw i materiałów samochodów Marki.
Obejrzeć tam można również Citroëna C5 wyposażonego w inteligentną technologię antypoślizgową oraz Citroëna C3 Picasso, który jest ostatnim owocem kreatywności Marki. Kamera zainstalowana w C4 Picasso pozwala doświadczyć panoramicznej widoczności z jego pokładu.
Na ostatnim piętrze, oferującym rozległy widok na Pola Elizejskie, Citroën Lounge zapewnia wrażenia zmysłowe gwarantujące najwyższy stopień komfortu. W każdy czwartek, piątek i sobotę wieczorem, od godziny 17:00 do 19:00, odwiedzający mogą korzystać z Happy Hour.
CITROËN W 2008 ROKU – FAKTY I LICZBY
8.000 punktów kontaktu z marką na całym świecie
13.500 współpracowników
1.356.000 samochodów sprzedanych na świecie
Europejski lider w segmencie:
– kompaktowych minivanów: prawie 188.000 egzemplarzy C4 Picasso sprzedanych w tym roku;
– samochodów wykazujących emisję CO2 na poziomie 110 g/km lub mniej, dzięki modelowi C1.
Proekologiczne logo Airdream oznaczające samochody:
Otwarcie nowego biura stylistycznego w Pekinie
Ewolucja udziałów rynkowych (samochody osobowe+dostawcze) (2007->2008)
Sukces nowych produktów produktów:
Źródło: Citroën Polska.
Najnowsze komentarze