Ogólnoświatowe wyniki handlowe Grupy Renault w pierwszym półroczu 2019

0 199

Grupa Renault utrzymała w pierwszym półroczu udziały w rynku pomimo silnego spadku w branży.

Grupa Renault stawiła czoła recesji na rynku motoryzacyjnym – jej sprzedaż zmniejszyła się o 6,7%, przy ogólnym spadku na rynku o 7,1%. Utrzymała tym samym 4,4% udziału w rynku i sprzedała 1.938.579 samochodów.

Grupa zapowiada ofensywę produktową w drugim półroczu wraz z Nowym Renault Clio i Nowym ZOE w Europie, modelem Arkana w Rosji, Triber w Indiach oraz nowym samochodem elektrycznym Renault City K-ZE w Chinach.

Zgodnie z planem Grupa Renault utrzymała udziały w rynku w pierwszym półroczu, pomimo braku nowych produktów i silnego spadku na rynku. Spowodowało to spadek sprzedaży o 6,7%. W drugim półroczu skoncentrujemy się na udanym debiucie rynkowym Nowego Clio i Nowego ZOE w Europie, modelu Arkana w Rosji, Triber w Indiach oraz nowego Renault City K-ZE w Chinach – oświadczył Olivier Murguet, członek Komitetu Wykonawczego oraz dyrektor handlowy i ds. regionów w Grupie Renault.

W pierwszym półroczu 2019 Grupa Renault sprzedała 1.938.579 samochodów. Oznacza to spadek o 6,7% przy średnim spadku na rynku o 7,1%.

W Europie, na rynku zniżkującym o 2,5%, sprzedaż Grupy utrzymała się na stabilnym poziomie. Poza Europą sprzedaż Grupy wpisała się w silną ogólnoświatową tendencję spadkową.

W segmencie samochodów elektrycznych sprzedaż marki Renault na świecie wzrosła w ciągu roku o 42,9% do ponad 30.600 samochodów. Sprzedaż ZOE w Europie odnotowała wzrost o 44,4% (25.041 samochodów), a Kangoo Z.E. o 30,7% (4.653 samochody). W drugim półroczu Grupa wprowadzi w Chinach model Renault City K-ZE i przyspieszy ofensywę na rynku samochodów elektrycznych poprzez inwestycje w JM EV, który jest piątym co do wielkości producentem samochodów elektrycznych w tym kraju.

W Europie liczba nowo zarejestrowanych samochodów Grupy utrzymała się na stabilnym poziomie. Dla porównania średni spadek na rynku wyniósł 2,5%. Grupa umocniła sukces w segmencie B (Clio, Captur, Sandero), jak również w segmencie Nowego Dustera. Clio nadal jest drugim najlepiej sprzedającym się samochodem w Europie, a Captur zajmuje pierwsze miejsce w segmencie crossoverów tej kategorii. Do wyników Grupy przyczyniła się również sprzedaż samochodów dostawczych, która wzrosła o 7,5% przy średnim wzroście rynkowym w Europie 3,7%.

Marka Dacia odnotowała kolejny rekord sprzedaży w Europie (311.024 nowo zarejestrowane samochody, +10,6%), co zapewniło jej rekordowy udział w rynku (3,3%, +0,4 punktu). Wzrost jest związany głównie z doskonałymi wynikami Nowego Dustera i Sandero.

Poza Europą Grupa szczególnie mocno odczuła spadek na rynku tureckim (-44,8%) i w Argentynie (-50,2%), a także wstrzymanie sprzedaży w Iranie w sierpniu 2018 roku (w pierwszym półroczu 2018 Grupa Renault sprzedała 77.698 samochodów).

W Rosji, która jest drugim rynkiem zbytu Grupy pod względem wielkości sprzedaży, Grupa Renault jest liderem z udziałem 28,8% (+0,45 punktu). Sprzedaż spadła o 0,9% pomimo spadku na rynku o 2,4%.

Łada odnotowała na tutejszym rynku wzrost sprzedaży o 2,5% do 174.186 samochodów, co zapewniło jej 21,0% udziału w rynku (+1,0 punktu). Ten wynik był możliwy dzięki sukcesowi nowych modeli w gamie. ŁADA Granta i ŁADA Vesta są dwoma najlepiej sprzedającymi się samochodami w Rosji.

Sprzedaż samochodów marki Renault zmniejszyła się o 9,1% do 64.431 samochodów, w oczekiwaniu na pojawienie się modelu Arkana w drugiej połowie 2019 roku.

W Brazylii Grupa doskonale wykorzystała ożywienie na rynku, który wzrósł o 10,5%. Sprzedaż Grupy Renault wzrosła o 20,2% (112.821 samochodów, 9,1% udziału w rynku, tj. +0,7 punktu). Jest to efektem dobrych wyników Kwida. Model sprzedał się w liczbie ponad 40.500 sztuk (+36,5%) i tym samym znalazł się w pierwszej piątce najlepiej sprzedających się samochodów (w pierwszym półroczu 2018 był na dziewiątej pozycji).

W Afryce Grupa umocniła pozycję lidera z udziałem 19,3% w rynku i sprzedała blisko 110.000 samochodów, głównie za sprawą doskonałych wyników w Maroku, Afryce Południowej i Egipcie.

Jej udział w rynku pozostaje na rekordowym poziomie 43,3%. Dacia z powodzeniem utrzymuje miejsce lidera dzięki sukcesowi Logana i Dokkera. Na drugim miejscu plasuje się Renault z Clio, które jest najlepiej sprzedającym się samochodem w Maroku.

W Afryce Południowej marka Renault odnotowała wzrost sprzedaży o 3,6%, do blisko 11.900 samochodów, co zapewniło jej 4,9% udziału w rynku.

W Indiach, w oczekiwaniu na debiut modelu Triber w drugim półroczu, udział w rynku ustabilizował się w drugim kwartale na poziomie 2,1%. Triber to kompaktowy samochód o niespotykanych możliwościach konfiguracji. Umożliwia przewóz do 7 osób. Pojawi się w segmencie, który do 2022 roku powinien stanowić prawie 50% rynku indyjskiego. Będzie doskonałym uzupełnieniem lokalnej oferty Renault, która obejmuje Kwida i Dustera.

W Chinach sprzedaż Grupy odnotowała spadek o 23,7% na rynku zniżkującym o 12,7% w oczekiwaniu na wprowadzenie nowego miejskiego samochodu elektrycznego Renault City K-ZE, który pojawi się w drugiej połowie roku.

 

PERSPEKTYWY HANDLOWE GRUPY RENAULT NA 2019 ROK

W roku 2019 na światowym rynku powinien nastąpić spadek w stosunku do roku 2018.

Rynek europejski utrzyma się na stabilnym poziomie, o ile nie nastąpi „twardy Brexit”, rynek rosyjski odnotuje spadek o 2 do 3%, a Brazylia powinna osiągnąć wzrost o ok. 8%.

 

Łączna sprzedaż Grupy Renault w poszczególnych regionach (samochody osobowe i dostawcze)

Łącznie na koniec czerwca
20192018Różnica

(w %)

Francja379.454389.216-2,5%
Europa** (bez Francji)691.187681.8431,4%
Razem Francja + Europa1.070.6411.071.059-0,0%
Afryka, Bliski Wschód, Indie i Pacyfik219.829303.996-27,7%
Eurazja352.616371.764-5,2%
Ameryka Środkowa i Południowa205.741214.145-3,9%
Azja i Pacyfik89.752117.711-23,8%
Razem bez Francji i Europy867.9381 007.616-13,9%
Na całym świecie1.938.5792.078.675-6,7%
* Sprzedaż
** Europa = Unia Europejska, Islandia, Norwegia i Szwajcaria

 

Łączna sprzedaż Grupy Renault w podziale na poszczególne marki

Łącznie na koniec czerwca
20192018Różnica

(w %)

RENAULT
Samochody osobowe1.013.9911.174.905-13,7%
Samochody dostawcze215.667214.6530,5%
Samochody osobowe i dostawcze1.229.6581.389.558-11,5%
DACIA
Samochody osobowe369.783354.9474,2%
Samochody dostawcze25.29423.2039,0%
Samochody osobowe i dostawcze395.077378.1504,5%
ŁADA   
Samochody osobowe193.415179.7507,6%
Samochody dostawcze5.7476.734-14,7%
Samochody osobowe i dostawcze199.162186.4846,8%
ALPINE   
Samochody osobowe2.848636347,8%
RENAULT SAMSUNG MOTORS   
Samochody osobowe33.46338.580-13,3%
JINBEI i HUASONG   
Samochody osobowe4.4158.657-49,0%
Samochody dostawcze73.95676.610-3,5%
Samochody osobowe i dostawcze78.37185.267-8,1%
GRUPA RENAULT
Samochody osobowe1.617.9151.757.475-7,9%
Samochody dostawcze320.664321.200-0,2%
Samochody osobowe i dostawcze1.938.5792.078.675-6,7%

 

 

źródło: Renault Polska

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
  Subskrybuj  
Powiadom o