Jeden na pięć pojazdów elektrycznych zarejestrowanych w Europie w dwóch pierwszych miesiącach tego roku został wyprodukowany w Chinach. Kraj ten zajmuje trzecie miejsce pod względem udziału w rynku tego typu samochodów, wynika z najnowszego raportu JATO Dynamics.
Jeśli ktoś się zastanawia jak wygląda udział chińskich producentów w europejskim rynku samochodowym, to mamy odpowiedź. 20% aut elektrycznych sprzedawanych w Europie w tym roku pochodziło właśnie z Chin. W analizie 28 rynków europejskich rejestracje samochodów ogółem wyprodukowanych w Chinach od stycznia do lutego odnotowały najwyższy poziom wzrostu rok do roku (+43%).
Około 44% wszystkich aut wyprodukowanych w Chinach zostało wyprodukowanych przez zachodnie marki, w tym Teslę, Volvo i Dacię, podczas gdy 40% zostało zarejestrowanych przez MG, markę w całości należącą do Chin i zaprojektowaną, ale pozycjonowaną na Zachodzie jako marka brytyjska. Oznacza to, że chińskie marki stanowiły tylko 16% rejestracji samochodów wyprodukowanych w Chinach, co potwierdza fakt, że producenci ci nadal stoją przed wyzwaniami związanymi z postrzeganiem i świadomością w Europie, dodaje firma konsultingowa.
„Chińskie marki wciąż mają przed sobą długą drogę, zanim zajmą znaczący udział w europejskim rynku. Pomimo postępów, jakie poczyniły w zakresie wydajności i przystępności cenowej, potrzeba czasu, aby podnieść świadomość i zmienić zakorzenione postrzeganie” – wyjaśnia Felipe Muñoz, globalny analityk Jato Dynamics.
źródło: JATO Dynamics
Najnowsze komentarze