czwartek, 26 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Opel

Opel cyfryzuje nazwy swoim modeli. Kod QR zamiast liter (1 kwietnia)

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2021-04-01
w Opel, Wiadomości
Czas czytania 4 minut
303 6
0
Opel Manta GSe ElektroMOD
265
UDOSTĘPNIEŃ
884
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Ruszają zamówienia na gamę nowego Jeepa® Grand Cherokee 4xe Plug in Hybrid

Nowy Peugeot 308 i Opel Astra po crash-testach Euro NCAP. Dlaczego nie dostały 5 gwiazdek?

UOKiK: Opel Crossland X do serwisu

Wydało się… Opel przenosi cyfryzację portfolio swoich produktów na nowy poziom. Nazwy, oznaczenia silników i emblematy przyszłych modeli niemieckiego producenta zostaną zastąpione kodami iQR. Systemy multimedialne w poszczególnych modelach, od Astry do Zafiry Life, już pozwalają kierowcy i pasażerom na sprawne łączenie się z cyfrowym światem. Teraz także inni użytkownicy drogi, w tym piesi, będą mogli komunikować się z osobami podróżującymi pojazdem.

Opel realizuje własną wizję rozwoju kodów QR, a w firmowym laboratorium wymyślono już nawet nazwę dla nowego rozwiązania. Kod iQR opracowany w Rüsselsheim pozwala przenieść sferę wirtualną do realnego świata. Może to przybierać różną formę, na przykład taką jak w kultowym logo Manty, którego piękne cyfrowe wydanie można podziwiać w zaprezentowanym właśnie modelu Opel Manta GSe ElektroMOD. Manta posłużyła za poligon doświadczalny grafikom i projektantom Opla, którzy przekształcili motyw ryby w kod iQR.

„Pisanie kodu logo Manty GSe ElektroMOD było wyjątkowym doświadczeniem. Jak przemodelować kwadrat konwencjonalnego kodu QR w kształt płaszczki, zachowując przy tym naturalność ruchów płynącej manty w cyfrowej animacji — to dopiero jest wyzwanie. Fakt, że udało nam się zrealizować tę futurystyczną wizję można uznać za sensację” — mówi Hara Masahiro Junior II, główny projektant graficzny kodów iQR w firmie Opel i potomek słynnego wynalazcy kodu QR.

W przyszłości marka zamierza tworzyć unikatowy kod iQR dla każdej nowej linii modelowej. Huczna inauguracja tej innowacji będzie towarzyszyła debiutowi nowej generacji Astry zaplanowanemu na koniec bieżącego roku: jak przystało na gwiazdę, zabłyśnie ona nowym blaskiem roztaczanym przez kod iQR.

Kreatywna komunikacja: kody iQR zbliżają ludzi

Rewolucyjna technologia Opla otwiera nowe i przystępne możliwości komunikacji międzyludzkiej. Inni użytkownicy drogi mogą po prostu zeskanować kod z modelu Opla za pomocą telefonu i bezpośrednio skontaktować się z kierowcą. Wiadomości tekstowe, nagrania pozostawione w poczcie głosowej i materiały wizualne są sprawnie przekazywane do systemu multimedialnego w pojeździe — na przykład wtedy, gdy ktoś chce nam ustąpić pierwszeństwa na skrzyżowaniu lub po prostu wyrazić podziw dla wspaniałego wyglądu naszego Opla z kodem iQR.

Jednak innowacyjny kod iQR Opla pozwala na znacznie więcej. Staje się on wirtualnym wielofunkcyjnym narzędziem, które można wykorzystać we wszelkich procesach związanych z posiadanym samochodem. Oczywiście w kodzie iQR jest też miejsce na informacje niezbędne przy płatnościach. Autoryzowany serwis może zeskanować kod i pobrać należność za naprawę z konta właściciela — także w bitcoinach lub innej kryptowalucie. Ekstra, prawda?!

Wprowadzając kody iQR w nowych modelach, firma Opel kontynuuje cyfrową ofensywę. Producent jest przekonany, że przejrzystość w relacjach między użytkownikami drogi przyczyni się do powstania nowych i kreatywnych form interakcji. Kod iQR Opla wnosi zupełnie nowy poziom łączności i harmonii do codziennego ruchu drogowego.

Tak oto historia kodu QR zatacza koło. Kod „Quick Response” („szybka odpowiedź”) powstał w Japonii, gdzie początkowo był wykorzystywany do identyfikowania części i elementów w logistyce produkcji samochodów. Opel w imponujący sposób pokazał, jak wielki potencjał wciąż drzemie w tej technologii. Zamiast zapisywania 7089 cyfr i 4296 symboli kod rozwinięty przez Opla może się poruszać i przybierać różne kształty, tak jak emblemat modelu Opel Manta GSe ElektroMOD. Absolutnie wizjonerska i wcześniej niewyobrażalna koncepcja — teraz granicą dla cyfrowych interakcji jest już chyba tylko wyobraźnia.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Opel Manta GSe ElektroMOD
1 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: AstraMantaOpelzafira
Udostepnij106Tweet66Udostepnij19
Poprzedni

Citroën AMI: ma mocny silnik, aby lepiej wyprzedzać

Następny

Nowa Dacia Smallster 2022! Najtańszy samochód na rynku, już od 19.000 zł! (1 kwietnia)

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny

Nowa Dacia Smallster 2022! Najtańszy samochód na rynku, już od 19.000 zł! (1 kwietnia)

Citroen SM

Citroën SM powraca w nowoczesnej wersji?

UOKiK bada organizację sieci dystrybucji i zasady sprzedaży samochodów w Polsce

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Norbert - Nowy Peugeot 308 i Opel Astra po crash-testach Euro NCAP. Dlaczego nie dostały 5 gwiazdek?
  • Anonimowo - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Jan - Dynamiczny wzrost rejestracji marki DS Automobiles w Polsce
  • alice - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • alice - UOKiK: Opel Crossland X do serwisu
  • alice - Nowy Peugeot 308 i Opel Astra po crash-testach Euro NCAP. Dlaczego nie dostały 5 gwiazdek?
  • alice - Produkcja nowego Peugeot 308 zawieszona przez… Radio Zet
  • alice - Przy stacjach w Polsce pojawiły się pralkomaty. Ile kosztuje pranie z suszeniem?
  • Piotr - UOKiK: Opel Crossland X do serwisu
  • Klic - Test: Dacia Jogger z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Ruszają zamówienia na gamę nowego Jeepa® Grand Cherokee 4xe Plug in Hybrid
  • Nowy Peugeot 308 i Opel Astra po crash-testach Euro NCAP. Dlaczego nie dostały 5 gwiazdek?
  • UOKiK: Opel Crossland X do serwisu
  • Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Opel Mokka-e częścią „Rekordu opłynięcia Turcji żaglówką turystyczną”. W jaki sposób?
  • Już 400.000 sztuk Fiata Mobi wyprodukowano w fabryce w Betim
  • Alfa Romeo Tonale zdobywa nagrodę „Najpiękniejszego samochodu w Sieci” w 2022 roku
  • Ogromna fabryka akumulatorów Stellantis powstanie w USA. Inwestycja za blisko 3 mld euro
  • Produkcja nowego Peugeot 308 zawieszona przez… Radio Zet
  • Czerwony, zwrotny, elektryczny: Opel Rocks-e w fabrycznej straży pożarnej Opla


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.