Francuskiej marce nie udało się utrzymać swojego nowego modelu w tajemnicy do daty oficjalnej premiery. W internecie można już zobaczyć grafiki przedstawiające seryjną wersję Renault 5. Samochód nie różni się za bardzo od konceptu i wciąż utrzymuje stylistykę retro.
Nowe Renault 5 zadebiutuje podczas salonu samochodowego w Genewie, który odbędzie się w dniach od 26 lutego do 3 marca 2024 roku. Po oficjalnej zapowiedzi prezentującej fragmenty nadwozia elektrycznego modelu możemy zobaczyć dzieło stylistów francuskiego producenta w pełnej okazałości. Ze Światowej Organizacji Własności Intelektualnej wyciekły grafiki przedstawiające nowe R5.
Renault przeniosło z prototypu bardzo wiele elementów, ale nie wszystko. Samochody różnią się głównie drobiazgami, które nie mogą istnieć w modelu seryjnym ze względu na widełki cenowe. Zgodnie z obietnicą producenta „Piątka” ma kosztować ok. 25 tys. euro. Sylwetka nowego Renault 5 nawiązuje do modelu o tej samej nazwie, który trafił na rynek na początku lat 70. Charakter retro idzie tutaj jednak w parze z przyszłościowymi pomysłami, o czym świadczy chociażby panel kontroli ładowania znajdujący się na masce. Kiedy akumulator jest pełny wyświetla cyfrę 5.
Z czego zrezygnowała marka Renault?
Marka Renault wygładziła nadkola i zastosowała tradycyjne lusterka zamiast kamer. Porzucono także wysuwane klamki zlewające się z linią nadwozia, kiedy pojazd jest zamknięty. Francuska marka zdecydowała się pozostawić czerwone listwy w górnej części auta.
Elektryczne Renault 5 E-Tech i mierzy 3,92 m długości, co plasuje model w segmencie aut miejskich. Jako podstawę technologiczną posłużyła platforma CMF-BEV opracowana dla samochodów elektrycznych, która została przemianowana na AmpR Small po tym jak pieczę nad elektrycznymi samochodami Grupy Renault przejęła marka Ampere. W pierwszej kolejności dostępne będą wersje z akumulatorem o pojemności 52 kWh, który zapewni zasięg do 400 km według cyklu WLTP. W późniejszym terminie dołączy akumulator o pojemności 40 kWh.
Najnowsze komentarze