Oto nowy Opel Corsa! Model powstał na platformie Peugeot 208

8 13 781

Nowy Opel Corsa, który powstał na tej samej platformie co nowy Peugeot 208 został ujawniony na pierwszych oficjalnych zdjęciach. Samochód prezentuje się bardziej nowocześnie, a wręcz sportowo.

Wczoraj pisaliśmy o pierwszych jazdach prototypem nowej Corsy, a dziś możemy zaprezentować pierwsze zdjęcia tego modelu. Trzeba przyznać, że samochód przeszedł bardzo pozytywną wizualną przemianę. Nowy Opel Corsa podobnie, jak Peugeot 208, który zadebiutował podczas targów motoryzacyjnych w Genewie będzie oferowany od momentu premiery rynkowej w trzech wersjach napędu: benzynowej, wysokoprężnej i elektrycznej i właśnie tę ostatnią Corsę-e możemy podziwiać na zdjęciach.

Opel Corsa będzie większy i lżejszy od swojego poprzednika. Producent zapowiada, że masa wyniesie 980 kg. Pojazd mierzy 4,06 m, a rozstaw osi wynosi 2,54 m. Bagażnik pojazdu również został powiększony, teraz pomieści 309 litrów bagażu.

Elektryczna wersja pojazdu posiada ten sam napęd co Peugeot e-208, czyli silnik elektryczny o mocy 100 kW (136 KM) i momencie obrotowym 260 Nm. Jednostka czerpie energię z akumulatora litowo-jonowego o pojemności 50 kWh, który według norm WLTP umożliwia pokonanie na jednym ładowaniu dystansu do 340 km. Aby napełnić baterię w 80% potrzeba 30 minut przy korzystaniu z szybkiej ładowarki o mocy 100 kW. Ładowanie jest możliwe także z gniazdka domowego. Osiągi Corsy-e będą zbliżone do elektrycznej 208-ki, która potrafi rozpędzić się od 0 do 100 km/h w czasie 8,1 sekundy.

Nowy Opel Corsa zadebiutuje jesienią podczas tegorocznego salonu samochodowego we Frankfurcie i trafi na rynek w roku 2020.

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
2 Wątki komentarzy
6 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
3 Autorzy komentarzy
Tommo66Marcin_skodalepszaodfrancuzów_zminusujciemnieRoman Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Roman
Gość
Roman

Warto jednak poprawić w tekście oznaczenie pojemności akumulatora litowo-jonowego. Prawidłowo powinno być 50 kWh (kilowatogodzin) , w kW natomiast określa się moc. Jak widać koncern PSA na poważnie zabiera się do elektryfikacji swoich samochodów. Najwyższy czas, konkurencja nie śpi.

Marcin_sk
Gość
Marcin_sk

Redukcja masy nie dziwi ponieważ to skuteczna metoda ograniczania zużycia paliwa we współczesnych autach.

Roman
Gość
Roman

Lecz do redukcji masy potrzebne jest: 1/stosowanie najnowocześniejszych metod projektowania inżynierskiego pozwalających na optymalizację zarówno wagową ale też i wytrzymałościową nadwozia i jego poszczególnych węzłów, 2/ szerokie stosowanie lekkich materiałów konstrukcyjnych ale z zachowaniem wytrzymałości nadwozia. Wydawać się to może iż są to sprawy oczywiste ale wymagające zaawansowanych metod projektowania. Tutaj zaś co może niektórych zdziwić, najbardziej w świecie zaawansowane metody wspomagania projektowania konstrukcji opracowane zostały przez Francuzów, a dokładniej we francuskim koncernie lotniczym Dassault Aviation. Program CATIA i jego kolejne wersje rozwojowe są stosowane zarówno przez Boeinga jak i Airbusa, ale też i przez czołowe koncerny motoryzacyjne.

Marcin_sk
Gość
Marcin_sk

Ja bym dopowiedział jeszcze o stosowaniu kompozytów i klejeniu nadwozia zamiast zgrzewania. Warto też przemyśleć wyposażenie bo nadmierne wyposażenie to dodatkowe kg. I redukcja nadmiaru mocy.

Tommo66
Gość
Tommo66

Co masz na myśli pisząc „nadmierne wyposażenie” ?

Marcin_sk
Gość
Marcin_sk

np wentylowane fotele z masażem i elektryczną regulacją, nadmiar elektroniki – kilka wyświetlaczy, systemy radarowe, nadmiernie rozbudowane audio, ambientowe oświetlenie, szklany dach, podwójne podłogi,. Każdy ten duperel jest niepotrzebny i każdy waży dodatkowe gramy a nie poprawia czy to bezpieczeństwa czy też komfortu.

Tommo66
Gość
Tommo66

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, wentylowane fotele z masażem nie poprawiają komfortu ? Systemy radarowe, wyświetlacze, audio są niepotrzebne ? A co jeszcze, ABS ? Klimatyzacja ? Tarczowe hamulce (oj, ważą swoje) ? Wychodzi na to, że ideałem stanie się fiat 126p. Lekki był, nikt nie zaprzeczy. A znasz taki pojazd, który nazywał się linijka ? Nie był zły, no i niedrogi w eksploatacji (pomijając konia).

Marcin_sk
Gość
Marcin_sk

Jeśli robisz modę na ciemne auta do tego dorzucasz czarne wnętrze i skórzane fotele to wentylowane fotele wydają się wybawieniem ( oczywiście po kilku minutach jałowego chłodzenia foteli by móc z nich korzystać bez oparzeń i grzaniem w zimę by uniknąć odmrożeń.. I tak jest z każdym gadżetem – tworzymy problem „znajdujemy ” rozwiązanie i sprzedajemy po wytworzeniu mody na ten gadżet. Po co komu fotel z masażem jak wystarczy fotel z przeciętnego francuskiego auta na którym przejedziesz setki km co dnia.
Linijka to długa deska położona na dwóch osiach – rodzaj powozu konnego?