poniedziałek, 4 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Dacia

Paryski Salon Samochodowy 2018 – Dacia (relacja własna)

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2018-10-06
w Dacia, Wiadomości
Czas czytania 3 minut
37 3
1
34
UDOSTĘPNIEŃ
113
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Peugeot liderem rynku w czerwcu w Holandii. Jaki samochód najlepiej się tam sprzedaje?

Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?

Opel Vivaro-e Hydrogen z nagrodą energetyczno-środowiskową automobilklubu KS za 2022 rok

Grupa Renault w tym roku nie przywiozła zbyt wielu nowości na paryski Salon Samochodowy. Owszem, marka wiodąca zaprezentowała dwa wspaniałe koncepty samochodów autonomicznych, a wręcz pojazdów-robotów, ale z realnych nowości był tylko Kadjar phase II. Alpine, sportowa marka wskrzeszona po przeszło dwóch dekadach nieobecności, dysponuje na razie jednym modelem. A110 jest ekscytujący, ale póki co o innych nowościach trudno w tym przypadku mówić. Acz samo A110 nowością jest i długo pozostanie autem wyjątkowym. Gdzie się pojawi, tam wzbudza – nie bójmy się tego określenia – sensację.

Również Dacia nie przywiozła na paryski Salon Samochodowy 2018 żadnego nowego modelu. Trudno się dziwić – gama wciąż jest świeża, a druga generacja Dustera bije rekordy popularności. Wcale się nie dziwię – to naprawdę fajne auto i to bez względu na konfigurację, przynajmniej jeśli chodzi o napęd. Testowałem niedawno najpierw wersję 4×4, a chwilę później napędzaną na przednią oś. Za każdym razem z takim samym silnikiem. W obu przypadkach nowa Dacia Duster okazała się bardzo interesującym samochodem. Samochodem, który niczego nie udaje, jest bezpretensjonalny. Stanowi świetną propozycję za bardzo rozsądne pieniądze.

A jeszcze dłuższy test Dustera drugiej generacji znajdziecie tutaj.

Wróćmy jednak na paryski Salon Samochodowy 2018. Dacia pokazała tam niemal wszystkie swoje modele. Niemal, bo nie było Logana w wersji sedan ani żadnego Dokkera. Nie zabrakło za to Logana MCV w wersji Stepway. Było Sandero i Sandero Stepway, było Lodgy Stepway i oczywiście Duster.

Ale chyba najważniejsze było to, co widać stosunkowo rzadko. Nowe w gamie Dacii silniki. Duster otrzymał teraz benzynowe jednostki 1.3 TCe o mocach 130 KM i 150 KM. W obu przypadkach z filtrami cząstek stałych. Blok silnika odlewany jest z aluminium, dzięki czemu jest lekki. Co więcej – zastosowana technologia pozwala na optymalizację wymiany ciepła, co ma wpływ m.in. na osiągi samochodu. 130-konna jednostka osiąga maksimum swojej mocy przy 5.000 obr./min., ale szczytową wartość momentu obrotowego (240 Nm) już przy 1.500 obr./min. Mocniejsza wersja lubi być kręcona nieco wyżej – moc maksymalna pojawia się przy 5.250 obr./min., a maksymalny moment obrotowy (250 Nm) przy 1.600 obr./min. Nowe benzynowe jednostki trafią najpierw do wersji napędzanych na przednią oś, zaś w połowie przyszłego roku także do odmian 4×4.

Przypomnijmy, że Dacia ma już nową gamę silników wysokoprężnych Blue dCi.

Wkrótce do samochodów marki Dacia trafi też nowa wersja multimedialnego systemu Media Nav Evolution.

 

 

Krzysztof Gregorczyk

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: DaciaDusterKadjarLodgyLoganSanderotargi motoryzacyjne
Udostepnij14Tweet9Udostepnij2
Poprzedni

Załogi Car Speed Racing wśród pretendentów do tytułów mistrzowskich

Następny

UOKiK: 87 Peugeotów 308, 3008, 5008, Traveller/Expert do serwisu

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

UOKiK: 87 Peugeotów 308, 3008, 5008, Traveller/Expert do serwisu

PSA przejmie kolejną markę samochodową?

DS7-Crossback-UK

Luksusowa marka DS nie trafi na razie do Australii

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Radek - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Fake Peugeot i Stellantis - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Fake Peugeot i Stellantis - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Emerson - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Krzysztof Gregorczyk - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Krzysztof Gregorczyk - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Fake Peugeot i Stellantis - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Fake Peugeot i Stellantis - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Jean - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Jean - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Peugeot liderem rynku w czerwcu w Holandii. Jaki samochód najlepiej się tam sprzedaje?
  • Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Opel Vivaro-e Hydrogen z nagrodą energetyczno-środowiskową automobilklubu KS za 2022 rok
  • Tonale debiutuje we Francji podczas legendarnego wyścigu Le Mans Classic 2022
  • Stellantis liderem sprzedaży na rynku argentyńskim po pierwszym półroczu 2022
  •  Dacia Bigster nie będzie jedynym samochodem marki w klasie kompaktowej. Ambicje sięgają dalej!
  • Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Ile kosztuje używana Dacia Duster: przegląd cen roczników 2010-2018
  • Ile naprawdę pali benzynowy DS 7 Crossback 180 KM?
  • Stellantis & Nidec zbudują pierwsze silniki elektryczne jeszcze w tym roku. Projekt M3


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
1
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.