Peugeot 2008 jest najczęściej produkowanych samochodem w fabryce w Vigo. Aż cztery na dziesięć wyprodukowanych tu aut to SUVy lub crossovery. Zakłady odnotowują też duży wzrost produkcji dla takich marek jak Citroën, Peugeot, Opel czy Toyota.
Początki fabryki w Vigo sięgają kwietnia 1958 roku, kiedy to powstał tu Citroën Hispania, zatrudniający w pierwszym roku działalności około 100 osób. Wybór Vigo wynikał z obecności portu i korzyści podatkowych wynikających z istnienia strefy wolnocłowej utworzonej przez Francisco Franco właśnie w tym mieście. Dzisiaj zakłady w Vigo to jedno z najważniejszych miejsc na mapie fabryk koncernu Stellantis na świecie. Produkowane są tu popularne modele dla marek Citroën, Peugeot, Opel Fiat czy Toyota.
Zobacz: Test Peugeot 2008 155 KM
Mimo przestojów, fabryka odnotowała aż 43% wzrost produkcji i od stycznia do marca 2023 r. wyprodukowała ponad 134 tysiące samochodów, podczas gdy rok temu było to zaledwie 94 tysiące. Aż 40% produkcji stanowi Peugeot 2008. Zainteresowanie tym modelem jest tak duże, że w pierwszym kwartale produkowano blisko 1000 sztuk tego popularnego modelu dziennie, łącznie 52.400 szt.
Zobacz: testy samochodów Peugeot
Liderem produkcji w Vigo wśród marek jest właśnie Peugeot. Łącznie powstało tu 79.400 szt. aut z lwem, w tym Peugeot 2008, 301 i Partner. Citroën to 25.100 szt. wśród nich Berlingo Van oraz C-Elysee. Peugeot 301 i C-Elysee przeznaczone są na rynki arabskie. Trzecią pod względem produkcji marką w Stellatnis w Vigo jest Toyota z wynikiem 13.150 szt. Proace City. Dalej mamy Opla z wynikiem 11.200 szt. oraz 5.200 Fiat.
Vigo ma zamiar dalej się rozwijać – kierownictwo zakładów chce aby powstawały tu również przyszłe modele elektryczne.
Najnowsze komentarze