Peugeot 301 i Citroen C-Elysee – zmniejszenie produkcji w Vigo

9 114

Grupa PSA ograniczy produkcję w fabryce w Vigo w Hiszpanii. Producent uzasadnia decyzję zmniejszeniem popytu na modele Peugeot 301 i Citroen C-Elysee, zwłaszcza w Turcji i Argentynie.

Dwa sedany należące do Grupy PSA cieszą się coraz mniejszym zainteresowaniem klientów. W Turcji w miesiącu sierpniu sprzedaż Peugeota 301 i Citroëna C-Elysee spadła o 50%, a we wrześniu o 70%. Prognozowana liczba rejestracji obu modeli przewiduje kolejny spadek w 2019 roku. Sedany są produkowane w fabryce w Vigo w Hiszpanii i w związku ze spadkiem popytu, francuski koncern planuje zmniejszenie produkcji pojazdów od przyszłego roku.

Zakład w Vigo oprócz modelu 301 i C-Elysee produkuje także C4 Picasso i Grand C4 Picasso oraz lekkie samochody dostawcze. Dwie zmiany obecnie budują 196 samochodów dziennie, ale kierownictwo chce zmniejszyć produkcję nawet o 40 procent. Obecnie zatrudnionych jest tam 6000 pracowników. Restrukturyzacja może dotknąć nawet 800 z nich.

Galeria

Wpis nie ma dodatkowych zdjęć.
Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
2 Wątki komentarzy
7 Odpowiedzi na wątki
1 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
7 Autorzy komentarzy
HeniekTommo66PawelToJaRoman Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Tommo66
Gość
Tommo66

Miło przeczytać, że Citroen wrócił do starej nazwy Picasso.

Roman
Gość
Roman

to najpewniej przez pomyłkę red. Małgoś piszącej komentowany tekst

Tommo66
Gość
Tommo66

Problem nie w tym, bo pomylić się może każdy, ale dlaczego nikt tego nie poprawi ? Pan Krzysztof jak ktoś zwróci uwagę na błąd w tekście, zawsze poprawi i jeszcze podziękuje. Knoty Pani Małgoś wiszą dalej.

adamantan
Gość
adamantan

Cóż, w dużym stopniu jest problem na własne życzenie PSA. Usuwa się z oferty jedyny silnik współpracujący z lpg ( 115 KM VTi), i potem ogromne zdziwienie, że w kraju gdzie jest to bardzo popularne paliwo spada popyt ( Oczywiście kryzys finansowy w Turcji i Argentynie też ma tym swój udział). W Polsce też w tej chwili sprzedaż tych modeli nie ma większego sensu po wycofaniu tego silnika – byłem wczoraj w salonie Citroena w Katowicach i nie ma ani jednego egzemplarza w salonie ( nawet na parkingu nie zauważyłem). Trochę szkoda, bo to był (myślę, że tak już można… Czytaj więcej »

Tommo66
Gość
Tommo66

Należy przypuszczać, że silnik ten nie spełniał coraz bardziej wyśrubowanych norm emisji zanieczyszczeń. Widać przerabianie go i dostosowywanie do nowych przepisów nie było opłacalne.

Roman
Gość
Roman

Prawdopodobnie emisja CO2, NOx czy innych świństw przy spalaniu LPG nie jest wyższa niż przy spalaniu benzyny bezołowiowej ale to tylko przypuszczenia. Natomiast silnik 1,6 VTi to był chyba ostatni silnik utrzymany w produkcji ze znanego typoszeregu TU silników koncernu PSA. Silniki te, przynajmniej wg serwisów cieszyły się bardzo dobrą opinią jako jednostki napędowe niezawodne i trwałe osiągające bardzo wysokie przebiegi. Szkoda, że już nie ma w ofercie tych silników.

ToJa
Gość
ToJa

Tylko że nawet „fabryczne” LPG nie jest fabryczne z punktu widzenia testów. To zawsze instalacja dodawana w post-produkcji. Fabrycznie więc jest to silnik benzynowy i nie spełnia on norm, niestety.

Pawel
Gość
Pawel

Zapraszamy do Salonu Citroena w Słupsku. Posiadamy jeszcze kilka sztuk do sprzedaży ze sprawdzonym silnikiem 1.6VTi.

Heniek
Gość
Heniek

Mam do sprzedania z gazem c-elysee exclusive 2014r.