Peugeot 308 SW – wydajność, przestronność i modularność dla większej przyjemności

2 263

Peugeot 308 SW to nowa definicja przestrzeni w klasie kompaktowej. 

Model Peugeot 307 SW był inspiratorem nowej koncepcji, oryginalnej i niepowtarzalnej, który odniósł sukces dzięki licznym zaletom, takim jak: przyjemność prowadzenia, jakość przebywania w samochodzie, funkcjonalność i pojemność. Trafił on w gusta klientów, którzy racjonalnie nie identyfikowali się z hatchbackiem, a koncepcyjnie nie odnajdywali się w samochodach jednobryłowych z segmentu M1. Klientów, którzy poszukiwali samochodu dużego i praktycznego, ale także takiego, który służy rozrywce, spotkaniu z przyjaciółmi, wspólnemu podróżowaniu, a przede wszystkim klientów, którzy są przywiązani do pewnego wyobrażenia o estetyce i przyjemności prowadzenia samochodu.

Tak jak 308 hatchback, sylwetka SW korzysta z silnych punktów programu „T7”: podwyższonej sylwetki nadwozia gwarantującej maksimum przestronności, doświetlenia wnętrza i widoczności, docenionej pod względem oryginalnej stylistyki, starannie dopracowanych szczegółów widocznych na pierwszy rzut oka, jakości użytkowej pojazdu oraz najwyższej jakości zachowania na drodze i doskonałego poziomu bezpieczeństwa.


Peugeot 308 SW kontynuuje i doskonali rozwiązania, które przyczyniły się do sukcesu poprzedniego modelu, takie jak: przeszklony panoramiczny dach (większy o 27%; o powierzchni całkowitej 1,68 m2), udoskonalona modularność, czy praktyczna otwierana tylna szyba. Tak wiele dodatkowych i niepodważalnych zalet, aby sprostać oczekiwaniom i różnorodnym wymaganiom stawianym przez użytkowników tego modelu.
Wyposażony w te wszystkie atuty, model 308 SW zapewnia dużo więcej użytkownikowi niż tylko przyjemność w czasie jazdy – on mnoży tę przyjemność na wiele sposobów.

Na zewnątrz, w 308 SW udało się zharmonizować wyjątkowo wyrazisty i dynamiczny przód, znany już z modelu 308 hatchback, z tylną częścią nadwozia o bardzo oryginalnym kształcie.

Wewnątrz, kształt deski rozdzielczej jest identyczny jak w modelu 308 hatchback i doskonale współgra z całym wnętrzem, wywołując miłe skojarzenia. Jej mocno pochylony kształt oraz płynny, elegancki i wysokiej jakości styl podkreślają wrażenie przestronności i ogólnej wygody.

Element wyróżniający model 308 SW, to imponujących rozmiarów panoramiczny szklany dach, który rozpościera się nad pasażerami drugiego, a nawet trzeciego rzędu siedzeń. Zwiększa tym samym całą przeszkloną powierzchnię samochodu do 5,58 m2.


Inny ważny element, który wpływa na odczuwanie przyjemności podczas jazdy, to akustyka, której doskonałe parametry zostały już docenione w wersji hatchback. Niski poziom hałasu wewnątrz samochodu, daje pasażerom możliwość swobodnej konwersacji, a przez to odgrywa istotną rolę w ogólnym komforcie pasażerów.

Wreszcie, modularność. Została szczególnie dopracowana, tak aby pomóc w dostosowaniu pojazdu, w sposób prosty i skuteczny, do wszystkich potrzeb jego pasażerów.

Dlatego też wszystkie tylne siedzenia z drugiego rzędu są niezależne, łatwo składane i o identycznych wymiarach, tak aby zaoferować wiele kombinacji wewnątrz kabiny pojazdu.

Inny przykład możliwości konfigurowania „siedmiu miejsc” to możliwość zainstalowania w trzecim rzędzie dwóch dodatkowych specyficznych foteli lub złożenia wszystkich tylnych siedzeń, dzięki czemu całość tworzy zupełnie płaską przestrzeń transportową do łatwego załadunku.

Przyjemność użytkowania: praktyczny załadunek w każdej sytuacji

Dostęp do bagażnika przez szeroką pokrywę lub otwieraną, panoramiczną tylną szybę staje się jeszcze łatwiejszy, dzięki tylnej rozsuwanej półce bagażnika.
Wyjątkowo niski próg bagażnika pozwala na łatwy załadunek ciężkich przedmiotów. Pojemność bagażnika, mierzona pod półką do oparć siedzeń drugiego rzędu wynosi 674 litry (573 dm3 w normie VDA), a w przypadku ich zdemontowania i zwinięcia tylnej półki, wzrasta do 2149 litrów (1736 dm3 w normie VDA).
Wyposażenie bagażnika posiada jeszcze jedną małą, ale rewelacyjnie wypracowaną niespodziankę podkreślającą praktyczną stronę całości – jedna z lampek bagażnika w razie potrzeby, może zmienić się w przenośną latarkę.
Należy jeszcze podkreślić, że w przypadku, gdy siedzenie pasażera jest złożone do pozycji stoliczka, Peugeot 308 SW umożliwia przewiezienie w kabinie przedmiotu o długości 3,10 m.

Przyjemność prowadzenia jak w najlepszych hatchbackach

Pod względem komfortu jazdy, układy jezdne modelu 308 hatchback zostały dostosowane do specyficznych potrzeb wersji SW. Elektro – hydrauliczne wspomaganie kierownicy zapewnia kierowcy maksymalną precyzję prowadzenia pojazdu.

Jest ona dodatkowo zapewniona dzięki zastosowaniu przedniego zawieszenia typu Pseudo McPherson oraz tylnego zawieszenia z belką skrętną. Co więcej, szeroki rozstaw kół pojazdu, bogata oferta opon (do 18″), jak również obniżony środek ciężkości w porównaniu z modelem 307 SW, przyczyniają się znacznie do zwiększenia wydajności układów jezdnych. Peugeot 308 SW charakteryzuje się również doskonałą sztywnością nadwozia i wyważonym kompromisem między takimi cechami jak przyczepność do nawierzchni i komfort jazdy.
Peugeot 308 SW oferuje doznania jazdy godne najlepszych hatchbacków.

Wyznając tę filozofię, model 308 SW proponuje różnorodną ofertę nowoczesnych, wydajnych, ekonomicznych i ekologicznych silników. W sumie, jest to asortyment złożony z 11 jednostek napędowych, spełniających oczekiwania możliwie najszerszego spektrum klientów: pięć silników benzynowych, od 70 do 128 kW (≈ 95 do 175 KM) i trzy silniki diesla HDi, w tym dwa fabrycznie wyposażone w filtr cząsteczek (FAP).

Mogą one być montowane w pojeździe w połączeniu z pięciobiegową automatyczną lub ręczną skrzynią biegów, w tym z zupełnie nową sześciobiegową ręczną skrzynią biegów.


Oferta modelu 308 SW z silnikiem benzynowym zawiera jednostki napędowe VTi i THP powstałe w wyniku kooperacji grupy PSA Peugeot Citroën i BMW Group:
– 1.4 l VTi 70 kW (≈ 95 KM), 136 Nm, z 5 biegową ręczną skrzynią biegów (1)
– 1.6 l VTi 88 kW (≈ 120 KM), 160 Nm, z ręczną 5 biegową skrzynią biegów
– 1.6 l VTi 88 kW (≈ 120 KM), 160 Nm, z automatyczną 4 biegową skrzynią biegów (1)
– 2.0 l BioFlex 107 kW (≈146 KM), 208 Nm, z ręczną 5 biegową skrzynią biegów (1)(2)
– 1.6 l THP 110 kW (≈ 150 KM), 240 Nm, z ręczną 6 biegową skrzynią biegów
– 1.6 l THP 103 kW (≈ 140 KM), 240 Nm, z automatyczną 4 biegową skrzynią biegów
– 1.6 l THP 128 kW (≈ 175 KM), 240-260 Nm, z ręczną 6 biegową skrzynią biegów (1)

Oferta modelu 308 SW w wersji z silnikiem diesla składa się z jednostek wyposażonych we wtrysk bezpośredni HDi:
– 1.6 l HDi 66 kW (≈ 90 KM), 215 Nm, z ręczną 5 biegową skrzynią biegów (1)
– 1.6 l HDi FAP 80 kW (≈ 110 KM), 240-260 Nm, z ręczną 6 biegową skrzynią biegów
– 2.0 l HDi FAP 100 kW (≈ 136 KM), 320-340 Nm, z ręczną 6 biegową skrzynią biegów
– 2.0 l HDi FAP 100 kW (≈ 136 KM ), 320-340 Nm, z automatyczną 6 biegową skrzynią biegów
(1) dostępny od lata 2008
(2) wartości z E85, w trakcie homologacji.

Technologie nowej generacji silników benzynowych i diesla, w połączeniu z aerodynamiką samochodu, oraz nowego typu oponami Michelin Energy Saver, zastosowanymi po raz pierwszy w wersji hatchback, pozwalają w pełni zapanować nad materią. Dzięki temu w modelu 308 SW poprawiono w porównaniu z poprzednikiem poziom dbałości o środowisko naturalne, między innymi poprzez zmniejszenie zużycia paliwa, przy porównywalnych silnikach, które jest o 10% mniejsze niż w modelu 307 SW.


Maksymalny poziom bezpieczeństwa ogólnego

W uzupełnieniu podstawowego bezpieczeństwa gwarantowanego przez wzorową przyczepność do nawierzchni, Peugeot 308 SW proponuje dodatkowe wyposażenie takie jak: system alarmujący o niezamierzonym przekroczeniu linii (AFIL) oraz podwójne ksenonowe reflektory kierunkowe.

Pod względem bezpieczeństwa drugiego stopnia, budowa nadwozia pojazdu (dzięki zastosowaniu trzech ścieżek wzmocnień w przedniej części) była szczegółowo badana pod względem swej sztywności czy też „zaprogramowanej” strefy zgniotu, tak aby pochłonąć maksymalną ilość energii uderzenia. Co więcej, SW może być wyposażony w 7 poduszek powietrznych, w tym jedną poduszkę powietrzną zamontowaną w kolumnie kierownicy.

Usługa „Peugeot Urgence”, połączona z systemem telematyki radioodtwrzacza RT4 zapewnia bezpieczeństwo trzeciego stopnia. Pozwala ona na zlokalizowanie uszkodzonego samochodu oraz wysłanie odpowiedniej pomocy.

Kolejnym innowacyjnym i ważnym rozwiązaniem jest system czujników „typu Wifi”, który zapewnia funkcję kontrola zapiętego/odpiętego pasa, dla wymiennych siedzeń 2-ego rzędu bez ograniczania modularności samochodu.

Przejrzysta i czytelna gama

Gama modelu 308 SW będzie zróżnicowana w zależności od kraju. Do lata 2008 roku w jej skład wejdzie pięć rodzajów wyposażenia. Pierwszy poziom wyposażenia zastąpi ofertę zwaną dotychczas „Break” w modelu 307. Na tym poziomie, oferowany będzie klasyczny dach i tylna dzielona kanapa. Oferta ta, będzie adresowana do klientów, którzy poszukują przede wszystkim samochodu dostępnego i pojemnego.

Dzięki dostępnym do wyboru 10 kolorom nadwozia, zastosowaniu różnych rodzajów wykończenia wnętrza kabiny, tkanin lub skóry, Peugeot 308 SW będzie „ekskluzywnym samochodem”, będącym w stanie uwieść nawet najbardziej wymagających klientów.

KONCEPCJA

Wraz z 307 „SW”, Peugeot stworzył nową koncepcję

Peugeot 307 SW przyciągnął szeroką rzeszę nabywców na rynku samochodów średnich z segmentu „M1”. Europejska część klientów, w większości czterdziestolatków, wywodzi się, w ponad 20% przypadków, z wyższych klas społeczeństwa. Klienci ci składają się w dużej mierze (ponad 40%) z rodzin, w szerokim znaczeniu tego słowa: z małymi lub dużymi dziećmi, jak również z par prowadzących różnego rodzaju działalności, które wymagają dużej przestrzeni.

Dzięki subtelnemu połączeniu znanych już, bądź zupełnie nowych rozwiązań, model 307 SW okazał się doskonałą alternatywą dla „klasycznych” kombi, ale także dla samochodów jednobryłowych. Dzięki temu znalazł odbiorców poszukujących przestrzeni i modularności, ale mniej wymagających pod względem estetyki, prowadzenia i statutu. Klientów aktywnych i myślących racjonalnie, którzy pragną posiadać samochód, będący w stanie zaspokoić ich najbardziej wszechstronne potrzeby, bez konieczności zawierania kompromisów, zwłaszcza w zakresie spędzania wolnego czasu i wspólnego podróżowania.

Wykaz ambitnych zadań stworzony na solidnej podstawie

Peugeot 308 SW bazuje przede wszystkim na osiągnięciach i doświadczeniu swojego poprzednika. Wykorzystuje jego kluczowe rozwiązania i stara się je ulepszać:
– w odniesieniu do stylu linii nadwozia, która dzięki jej tylnej części w zestawieniu z częścią przednią, pretenduje do miana nowoczesnej i „rasowej”;
– pod względem praktyczności wnętrza, poszukując praktycznych dla użytkowników rozwiązań, dzięki którym możliwy będzie załadunek przedmiotów znacznych rozmiarów bądź zainstalowanie dwóch dodatkowych foteli w trzecim rzędzie;
– a także, w zakresie przyjaznej atmosfery panującej wewnątrz pojazdu, dzięki szczególnie starannie wykonanemu wykończeniu najwyższej jakości (tak dzięki stylowi jak i zastosowanym materiałom) podkreślonym dodatkowo wyjątkowym doświetleniem wnętrza.

STYL

Dynamiczny, nowoczesny, sugerujący dużą przestrzeń i praktyczność

Peugeot 308 hatchback i SW charakteryzują sie identyczną linią przedniej części nadwozia, która jest wyjątkowo wymodelowana i pełna ekspresji, gdzie znak firmowy Lwa spoczywa, na miejscu, które można by nazwać „nosem” pokrywy silnika.

Jest on początkiem dwóch płynnie wznoszących się linii wzdłuż pokrywy silnika w kierunku przedniej szyby, których przedłużenie stanowią słupki przednie, a ich kres wyznacza górna krawędź pokrywy bagażnika. Linie te, płynnie tworzą kształt litery „V”, która nadaje ogólny charakter sylwetce pojazdu.

Płynna linia nadwozia jest dodatkowo podkreślona poprzez imponujących rozmiarów panoramiczny szklany dach, który w połączeniu z dużą szybą przednią zapewnia doskonałą widoczność. Przednie reflektory, o wyjątkowo „kocim” wyglądzie rozciągają się harmonijnie na całej szerokości pokrywy silnika. Cztery „techniczne” reflektory zapewniają pojazdowi przenikliwe, a jednocześnie pełne blasku „spojrzenie”, które jest widoczne dzięki gładkiej tafli kloszy reflektorów.

Przednia część nadwozia, swój wyjątkowy charakter zawdzięcza również specyficznej kracie wlotu powietrza, która łączy w sobie cechy dobrego stylu i funkcjonalności. Zależnie od wersji, podobnie jak w modelu hatchback, zderzak przedni dostępny jest w trzech różnych konfiguracjach. Może to być „klasyczny” zderzak wyposażony w kratę wlotu powietrza zdobioną dwoma chromowanymi listwami. W drugim wariancie, bardziej dynamicznym, krata wlotu powietrza umieszczona jest w ramie w kolorze aluminium. Trzeci dostępny wariant, o „wyostrzonym” charakterze zarezerwowany jest dla modelu 308 SW z silnikiem 1,6 l THP 128 kW (≈ 175 KM).

Kształt reflektorów przeciwmgielnych, usytuowanych na dwóch przeciwległych krawędziach przedniego zderzaka daje optyczne wrażenie poszerzenia samochodu. Dzięki temu, mamy wrażenie jakby samochód stanowił z nawierzchnią jednolitą formę.

Zaangażowanie zespołu Style Peugeot w projektowanie nowego modelu zaowocowało podwyższoną sylwetką nadwozia i zwiększonym o 10 cm rozstawem osi pojazdu. w porównaniu z wersją hatchback, co nadało profilowi 308 SW niezwykłego połączenia dynamizmu formy i równowagi proporcji.

Wymodelowane, jakby „muskularne” boczne płaszczyzny nadwozia pojazdu naznaczone są ruchem, którego ślad widoczny jest aż do tylnych świateł, będących jego przedłużeniem.

Linia szyb bocznych, wynurzająca się z bardzo oryginalnej bocznej szyby tylnej i biegnąca do trójkątnej szyby drzwi przednich, przyczynia się nie tylko do wrażenia „zwierzęcia gotowego do skoku”, ale także, co jest oczywiste, do wyśmienitej widoczności dla pasażerów podróżujących w każdym z trzech rzędów siedzeń.

Wreszcie relingi dachowe, pomalowane w kolorze aluminium shadow nadające całości odczucie płynności i elegancji.

Zespół Stylu wykazał swoją kreatywność nadając tylnej części nadwozia 308 SW całą jej siłę, oryginalność i nowoczesność.

Bardzo wcześnie, bo jeszcze przed projektem „T7” zrodził się pomysł kształtu tylnej szyby. Panoramiczna tylna szyba o wyjątkowo dużej powierzchni, tworzy piękną, otulająca wypukłość, która wykracza poza boczne płaszczyzny nadwozia. Ten oryginalny projekt urzekł natychmiast zespoły odpowiedzialne za 308 SW. W rezultacie, szyba ta umożliwia połączenie licznych parametrów przynosząc jednocześnie nowe korzyści.


Po pierwsze, tworzy nowatorski i dynamiczny styl tylnej części samochodu, który nie pozostaje zresztą bez pewnych skojarzeń z modelami Peugeot 407 i 207 SW. Podkreśla pojemność bagażnika, jak również funkcjonalność trzeciego rzędu siedzeń. Zapewnia jednocześnie doświetlenie wnętrza kabiny oraz wyjątkową widoczność z tyłu pojazdu, minimalizując tzw. martwe punkty w polu widzenia kierowcy. Tym samym pozostaje w doskonałej harmonii z całością koncepcji „SW”. Wreszcie, funkcja jej otwierania niezależnego od pokrywy bagażnika, zapewnia jeszcze większą praktyczność użytkownikom pojazdu.

Podczas gdy inżynierowie podjęli wyzwanie technologicznej realizacji tego zespołu – chodzi przecież o największą otwieraną tylną szybę w segmencie – styliści zajęli się kształtowaniem formy tyłu samochodu, zaczynając od tego właśnie elementu, tak aby harmonizował z ogólnym stylem pojazdu.

W ten sposób, stylowa boczna linia pojazdu, wygięta w łuk, biegnie ku tylnym światłom, a następnie zarysowuje się na pokrywie bagażnika, podkreślając jego wyjątkowo nisko umieszczony próg. Tylne światła w kolorze rubinu, nawiązują kształtem do tylnej pokrywy, tworząc możliwie najszerszy otwór bagażnika, ułatwiający załadunek. Stylowa ramka tablicy rejestracyjnej w kolorze aluminium, chromowany napis „Peugeot” i umieszczony nieco wyżej emblemat Lwa zwieńczają zarys pokrywy bagażnika. Zarówno stylowa ramka tablicy rejestracyjnej, jak i pozostałe linie stylu, przyczyniają się do wizualnego „poszerzenia” samochodu, aby podkreślić pojemność jego bagażnika i potwierdzić ogólny imponujący rozmiar.

W ten sposób, tylna część nadwozia zyskuje wyrazistą, solidną i silną osobowość sugerującą dużą pojemność i przestronność wnętrza pojazdu.


NADWOZIE

Zaprojektowane, aby połączyć dynamizm, przestronność, pojemność i bezpieczeństwo na najwyższym poziomie.

Płyta podłogowa
Projekt „T7” w ogólnym zarysie opiera się na płycie podłogowej 2 grupy PSA Peugeot Citroën. Podobnie jak wersja hatchback, model 308 SW zyskuje, już od początku solidne podstawy do swego rozwoju.

Ten typ płyty podłogowej, charakteryzuje się dużą sztywnością, gwarantującą najlepsze wykorzystanie możliwości zespołów mechanicznych oraz układów jezdnych, jak również dobrymi parametrami akustycznymi i wibracyjnymi.

W porównaniu z wersją hatchback, 308 SW jest dłuższy o 100 mm, a jego tylny zwis jest wydłużony do 124 mm.

Budowa
Przednia bryła została w całości zapożyczona z wersji hatchback: karoseria, przednia szyba, drzwi przednie oraz podwozie, aż po progi.

Rozwiązania konstrukcyjne charakterystyczne dla modelu 308 SW, to przede wszystkim:
– Wydłużona tylna część, z lekko pochyloną podłogą, mogącą pomieścić aż trzy siedzenia w drugim rzędzie i dwa fotele w 3-cim rzędzie.
Biorąc pod uwagę nową modularność, cztery belki wzmacniające tylnych mocowań, zostały zmodyfikowane w porównaniu z modelem 307 SW, w sposób umożliwiający identyczny rozstaw osi pomiędzy zamocowaniami siedzeń.
– Aby uzyskać szeroki otwór bagażnika, a tym samym łatwiejszy dostęp do niego, 308 SW posiada zabudowany pierścień w strukturze nadwozia, który wpływa również na zwiększenie sztywności.
– Specyficzne tylne drzwi, podkreślają ogólny styl, a jednocześnie oferują łatwy dostęp do kabiny pojazdu.
– Wykorzystując zasadę przyjętą w 308 hatchback, w celu zminimalizowania skutków tylnego zderzenia, a także ułatwienia ewentualnych napraw, tylna belka jest wykonana z aluminium co z korzyścią wpływa na lekkość konstrukcji oraz podnosi jej parametry wytrzymałościowe.
– Koncepcja całości uwzględnia panoramiczny szklany dach o powierzchni zwiększonej o 27% w stosunku do modelu 307 SW. Jego powierzchnia rozciąga się aż za drugi rząd siedzeń. Powierzchnia dachu powstała ze szkła klejonego, a jej rozmiar wynosi 1,68 m2, natomiast całkowita powierzchnia przeszklonych elementów pojazdu, to 5,58 m2.
– Aby możliwe było zainstalowanie tylnej panoramicznej otwieranej szyby, zostały zastosowane liczne innowacje. Przede wszystkim, kształt szyby o pięknych, wyrazistych rysach, zmusił konstruktorów do przesunięcia granic możliwości produkcji fabrycznej, w zakresie obróbki szkła. Poza tym, szyba ta jest przemyślana jako „druga” pokrywa bagażnika. Szkło zostało przyklejone do plastycznej ramy „AMC” (Advanced Molding Compound), która z kolei została nałożona na pokrywę bagażnika. W końcu, tylna część dachu została tak zaprojektowana, aby zawiasy tylnej szyby oraz pokrywy bagażnika nie ograniczały widoczności, ani nie pogarszały funkcjonalności wewnątrz kabiny.


Wymiary zewnętrzne
Wymiary zewnętrzne 308 SW zapewniają doskonałą przestronność kabiny, przy jednoczesnym zachowaniu wysokiego poziomu bezpieczeństwa oraz łatwość wykonywania ewentualnych napraw.

Długość 308 SW wynosi 4,50 m, to jest tylko 71 mm więcej od modelu 307 SW, którego zastępuje, przy:
– rozstawie osi pojazdu wynoszącym 2,708 m, czyli o 10 cm więcej niż w wersji hatchback, który umożliwia maksymalne wykorzystanie przestrzeni przy zachowaniu proporcji stylistycznych pojazdu,
– zwis przedni, identyczny jak w wersji hatchback, wynoszący 926 mm (38 mm więcej niż w 307 SW)
– zwis tylny, o długości 866 mm (33 mm więcej niż w 307 SW)

Imponująca szerokość, podobnie jak w hatchbacku, wynosząca 1,815 m (mierzona na wysokości listew bocznych), to jest o 53 mm więcej w stosunku do 307 SW, aby zapewnić doskonałe bezpieczeństwo bierne bocznych płaszczyzn oraz pierwszorzędna przestronność (np. szerokość na wysokości łokci).

Optymalna wysokość, która wynosi 1,555 m z relingami na dachu (13 mm mniej w porównaniu z 307 SW), na korzyść lepszych parametrów aerodynamicznych i obniżenia środka ciężkości o 10 mm.

Aby sprostać wymogom stylu i parametrom jezdnym, tak samo jak w hatchbacku, rozstawy kół zostały powiększone w porównaniu z modelem 307. Pokaźnych rozmiarów koła, wyposażone są w opony o rozmiarach 195/65R15, 205/55R16, 215/55R16, 225/45R17 lub 225/40R18.


Zoptymalizowana i przeprojektowana linia nadwozia, obniżony środek ciężkości, szerokie rozstawy kół oraz opony większych rozmiarów, oto dynamiczny i nowoczesny styl 308 SW zapewniający parametry jezdne i komfort odpowiadające obrazowi Marki.

NA POKŁADZIE

Przyjemność „duży ekran”…

Wykorzystując najlepsze cechy modeli 308 hatchback i 307 SW, Peugeot 308 SW potwierdza we wnętrzu to, co sugeruje już jego dynamiczna i oryginalna sylwetka – obietnice niesamowitych chwil spędzonych na pokładzie pojazdu…

Drzwi, otwierają się bardzo szeroko na przestronne, przejrzyste, przemyślane i odznaczające się wysoką jakością wykończenia wnętrze. Peugeot 308 SW nie jest niczym innym, jak tylko zaproszeniem do podróży na dużym ekranie…

…czas wolny spędzany w samotności, z rodziną lub z przyjaciółmi, czarująca codzienność i jej obietnica „co może się zdarzyć”, wieczne spektakle, ciągła zmienność i dzielenie się przyjemnością jazdy, z której jesteśmy tak dumni.

Zaproszenie na spektakl…

Jasność wnętrza 308 SW jest imponująca, sprawia, że można się tam czuć jak na werandzie, w dzień lub w nocy. Podziwiać widok rozpościerający się na niebo lub gwiazdy – wspaniałe uczucie przestrzeni i piękna wszechświata zapewnione dzięki szybom o całkowitej powierzchni wynoszącej 5,58 m2.


Model 308 SW dysponuje panoramicznym dachem, który należy do największych na świecie stosowanych w samochodach. Jest on o 30 cm dłuższy (1588 mm) od tego, który był niekwestionowanym atutem modelu 307 SW.

Ten szeroki dach panoramiczny (1,68 m2), optycznie pomniejsza belkę poprzeczną dachu i rozpościera swą przeźroczystą taflę na 877 mm szerokości, wykraczając swą powierzchnią poza drugi rząd siedzeń. W ten sposób została również poprawiona widoczność dla pasażerów z trzeciego rzędu w porównaniu z modelem 307 SW.

Składana żaluzja, sterowana elektrycznie, z funkcjami sekwencyjnymi i systemem antyzaciskowym pozwala regulować poziom nasłonecznienia kabiny.

Wspaniałe doświetlenie wnętrza Peugeot 308 SW jest także zapewnione przez podwyższoną sylwetkę nadwozia, pochyloną szybę przednią oraz niski pas nadwozia, a także poprzez szeroką panoramiczną szybę tylną.

Barwiona tylna szyba panoramiczna, o szerokości wynoszącej 1,662 m i wypukłym kształcie ozdabia tylną część nadwozia 308 SW. Jej profil wzmacnia odczucie przestrzeni dla pasażerów trzeciego rzędu siedzeń. Jej parametry pod względem przepuszczalności światła (40%) oraz izolacji termicznej (24% zamiast 43% dla szyby nie barwionej) pozytywnie wpływają na komfort jazdy.

W celu ewentualnego ograniczenia nadmiaru światła zewnętrznego, zależnie od wersji, dostępne są w standardzie lub w opcji, dwa elementy wyposażenia:
– przeciwsłoneczne żaluzje, filtrujące światło, zintegrowane z poszyciem tylnych drzwi, rozwijane na powierzchnię szyb bocznych.
– tylne szyby oraz tylne szyby boczne barwione podobnie jak fabrycznie montowana tylna szyba.


Pierwszy poziom wyposażenia 308 SW…
Już na pierwszy rzut oka, Peugeot 308 SW urzeka swym nowoczesnym i wyrafinowanym stylem oraz zapewnia pożądaną pojemność wnętrza. Mimo, że dysponuje klasycznym dachem, przeszklona powierzchnia boczna (3,90 m2), wspólna dla innych wersji, wykazuje bardzo przyjemny poziom nasłonecznienia, przyjazny dla pasażerów.

Przyjemność wspólnego podróżowania i wyjątkowej modularności.

Delektować się stylem i kompozycją przestrzeni wewnętrznej, podziwiać inteligentne rozwiązania modularności, smakować komfort, oprzeć się na bezpieczeństwie… 308 SW jest hołdem złożonym przyjemności.

Przednie siedzenia zostały opracowane na podstawie konstrukcji, która pojawiła się już w modelu 308 hatchback. Pokryte są pianką typu „in situ”, w dwóch wersjach wykończenia: dynamicznej lub bardziej wyprofilowanej – sportowej.

W tym samym duchu, co w wersji hatchback, są one zainstalowane nieco niżej niż w modelu 307 SW (-15 mm), cały czas dając jednak możliwość regulacji swojej własnej, najbardziej komfortowej wysokości ustawienia fotela w zakresie od -37 mm do +13 mm w stosunku do nominalnej wysokości, a wszystko to dzięki ruchomej poduszce siedziska fotela. Możliwość wzdłużnej regulacji położenia w zakresie 230 mm pozwala wybrać najbardziej komfortową konfigurację.


Przednie fotele w niektórych wersjach wyposażone są w funkcję regulacji lędźwiowej.

Podobnie jak w hatchbacku, w niektórych wersjach, kierowca ma do dyspozycji elektryczny system regulacji fotela, w czterech płaszczyznach, z możliwością zapamiętywania pozycji.

Zgodnie z filozofią „rozrywkowego” charakteru i elastycznej modularności Peugeot 308 SW, fotele przednie charakteryzują się skrzętnie opracowanymi rozwiązaniami:
– sztywny korpus oparcia fotela zawiera składany stolik, przeznaczony dla pasażerów 2-ego rzędu siedzeń, z uchwytami na długopisy, kubki, puszki z napojami, jak również kieszeń na gazety lub mapy,
– fotel pasażera (obszyty tkaniną lub skórą, za wyjątkiem wersji sportowej) dysponuje oparciem składanym do przodu. Pochylenie oparcia jest możliwe aż do pełnego złożenia – do pozycji „stolika” i pozwala na transport przedmiotu o długości 3,10 m mierzonej od deski rozdzielczej do pokrywy bagażnika.

Przestronność kabiny dla pasażerów na przednich siedzeniach, została osiągnięta dzięki starannej pracy stylistów i specjalistów od ergonomii, wykonanej już na etapie tworzenia wersji hatchback. Peugeot 308 SW oferuje taką samą swobodę zarówno pod względem szerokości mierzonej na wysokości łokci jak i pod względem przestrzeni nad głowami pasażerów.


Trzy niezależne siedzenia drugiego rzędu, każde o szerokości 414 mm różnią się wyraźnie od siedzeń zastosowanych w modelu 307 SW.

Są one pokryte pianką typu in situ ułożoną na tekstylnej macie pochłaniającej wibracje. Wszystkie wyposażone są w trzypunktowe mocowania typu Isofix.

Są to inteligentne konstrukcje, odpowiadające indywidualnym potrzebom komfortu, wykazujące niespotykaną wręcz zdolność adaptacji do różnych stylów życia oraz radzenia sobie w nieprzewidzianych sytuacjach.

Każde siedzenie oferuje możliwość przesuwania, pochylania, składania do pozycji „stolika”, wymiennego montowania na innych pozycjach, montowania w trzecim rzędzie lub wreszcie całkowitego wyjmowania, aby ułatwić transport wyjątkowo dużej ilości bagażu.

Przesuwanie…
Istnieje możliwość przesuwania siedzeń wzdłuż osi pojazdu, w zakresie 90 mm (70 mm do przodu i 20 mm do tyłu w stosunku do pozycji nominalnej). Regulację wykonuje się za pomocą specjalnego uchwytu, uzyskując tym samym więcej przestrzeni dla nóg lub zapewniając dodatkową przestrzeń w bagażniku.

Pochylanie…
Kąt nachylenia oparcia siedzenia regulowany jest w zakresie od 19° do 30°, dając pasażerom możliwość indywidualnego dopasowania optymalnej pozycji.

Płaska pozycja „załadunkowa”…
Specjalny pasek pozwala położyć oparcie fotela na jego siedzisku. Ten sposób konfiguracji fotela (pozycja „stoliczek”) tworzy sztywną płaszczyznę wyściełaną wykładziną, na której można położyć bagaże lub nawet bardzo delikatne przedmioty.

Portfel…
Każde siedzenie może być złożone w sposób przypominający składanie portfela i podciągnięte do siedzenia przedniego (bez konieczności demontażu zagłówków) w celu wygenerowania dodatkowego miejsca w bagażniku, a także by ułatwić dostęp do foteli w 3-cim rzędzie.
Wystarczy, za pomocą paska złożyć oparcie na siedzisko fotela, co automatycznie spowoduje cofnięcie siedzenia na odległość niezbędną do jego portfelowego złożenia, a następnie unieść szeroką dźwignię usytuowaną z tyłu siedzenia (należy zauważyć, iż funkcja „powrót całkowicie automatyczny” – RTA – stanowi prawdziwy postęp w porównaniu z modelem 307 SW). Manewr ten odryglowuje tylne uchwyty mocowania fotela, a specjalny system wspomagający pomaga w jego podniesieniu.


Wyjmowanie i zamiana pozycji…
Po złożeniu fotela do pozycji „portfela”, istnieje możliwość jego całkowitego wyjęcia z samochodu. Czerwony pasek pozwala na równoczesne odblokowanie dwóch metalowych dźwigni, które mocują każde siedzenie do nadwozia. Specjalny uchwyt, ułatwia przenoszenie foteli.
Tym samym, 2-gi rząd może być całkowicie pozbawiony foteli, posiadać tylko jeden fotel, dwa fotele sąsiadujące lub dwa fotele zainstalowane po przeciwległych stronach kabiny. Ta ostatnia konfiguracja tworzy bardzo ceniony „efekt pulmana”.

Najwyższa inteligencja…
Informacja o odpięciu/zapięciu pasów bezpieczeństwa na tylnych siedzeniach.
Aby zapewnić skuteczne działanie funkcji „kontrolka zapięcia/odpięcia pasów”, dla każdego z trzech foteli 2-go rzędu przy jednoczesnym zachowaniu modularności wnętrza, model 308 SW oferuje niespotykane i oryginalne rozwiązanie.
System, nazwany „CSA” (Stycznik Fotela Demontowalnego), pozwala na bezprzewodowe przesyłanie danych – wykorzystując zasadę działania łączy Wifi, znanych z systemów komputerowych.
System ten składa się z dwóch cewek, jednej umieszczonej w siedzeniu, drugiej w podłodze. Dane o zapięciu lub odpięciu pasów są przesyłane indukcyjnie. Funkcja ta działa oczywiście niezależnie od konfiguracji siedzeń w 2-gim rzędzie.
Pasażerowie 2-giego rzędu korzystają z komfortowej przestrzeni dzięki długości użytkowej pojazdu wynoszącej 1716 mm. Podobnie jak w wersji hatchback, dzięki kompaktowej budowie przednich foteli, mają więcej miejsca na nogi. Dzięki specjalnym kształtom poszycia drzwi, szerokość kabiny na wysokości wzmocnień, wynosi 1427 mm, o 42 mm więcej w porównaniu z modelem 308 hatchback, natomiast szerokość mierzona na wysokości łokci to 1471 mm.


Dodatkowy 3-ci rząd…
W zależności od potrzeb, albo od chęci, każde siedzenie 2-giego rzędu może być zainstalowane na jednym z dwóch miejsc 3-ciego rzędu, po prawej lub po lewej stronie.
Nastolatek, może w ten sposób stworzyć sobie swoją prywatną przestrzeń z tyłu samochodu i dysponować miejscem o szerokości 1225 mm.
Dwa dodatkowe siedzenia zostały opracowane specjalnie dla trzeciego rzędu. Są one wyposażone w blokadę uniemożliwiającą ich instalowanie w innych rzędach. Fotele te, sprzedawane są pojedynczo, jako wyposażenie dodatkowe. Kompletny zestaw zawiera także podłokietniki oraz uchwyty na napoje, które instaluje się na nadkolach, stwarzając pasażerom trzeciego rzędu poczucie komfortu i bezpieczeństwa bez uszczerbku dla własności użytkowych pojazdu.
Dodatkowy fotel, wyglądem przypomina sztywną i kompaktową kasetę przyczepianą do podłogi bagażnika. Każda zamknięta kaseta może być złożona do pozycji „portfela” i ustawiona pionowo dzięki elastycznemu paskowi, który przypina się do trzpienia zagłówka fotela z drugiego rzędu.
Siedzenia te są oczywiście wyjmowane. Są one jednak skonstruowane w podobny sposób, jak siedzenia z drugiego rzędu, po to aby ułatwić załadunek przedmiotów.
Każde ze specyficznych siedzeń 3-go rzędu wyposażone jest w sztywny fartuch z materiału wykładzinowego, który po rozwinięciu tworzy płaską podłogę w wariancie ze złożonymi siedzeniami drugiego i trzeciego rzędu. Może on wytrzymać obciążenie do 30 kg.

Tak wiele konfiguracji dla każdej sytuacji życiowej…
Peugeot 308 SW jest skonstruowany w taki sposób, aby służyć w różnych sytuacjach, w których może uczestniczyć aż siedem osób. Istota modularności polega na uwzględnieniu sytuacji ekstremalnych – maksymalne obciążenie z kierowcą na pokładzie i siedzeniem pasażera złożonym do pozycji stoliczka lub siedem osób podróżujących wewnątrz samochodu, nie zapominając oczywiście o wszystkich możliwych kombinacjach pośrednich.
W zależności od potrzeb, pięć, sześć czy siedem siedzeń daje użytkownikowi 308 SW niezwykłą elastyczność przy zakupie, w trakcie użytkowania czy przy sprzedaży.

Pierwszy poziom wyposażenia 308 SW…
Wyróżnia się on wyjątkową kompozycją wnętrza, z przednimi siedzeniami wywodzącymi się z hatchbacka oraz z nieprzesuwaną tylną kanapą dzieloną w stosunku 2/3 – 1/3 z możliwością złożenia oparć bez konieczności demontowania zagłówków.
Środkowy podłokietnik tylnej kanapy, zawierający schowek oraz uchwyt na kubki i pokrywę tunelu na narty jest dostępny w opcji.

Przyjemność dysponowania dużym, modularnym, przemyślanym bagażnikiem…
Bagażnik tworzy szeroką przestrzeń o regularnych kształtach, której idealnie płaska podłoga jest wyłożona wykładziną dającą wrażenie jedwabiu. Jest ona dobrej jakości, a jednocześnie łatwa w utrzymaniu. Próg bagażnika pokryty stalą nierdzewną „inox” umieszczony jest na wysokości 548 mm nad podłożem, co pozwala na łatwe załadowanie ciężkich przedmiotów o długości do 1032mm. Parametry tego elementu nadwozia, są jednymi z najlepszych na tle konkurencji.

Przy zamontowanej rolecie bagażnika, jego pojemność waha się od 600 do 674 litrów (lub 508 do 573 dm3 VDA) w zależności od położenia tylnych przesuwanych siedzeń.

Wysokość przestrzeni bagażowej pod tylną roletą wynosi 559 mm. Dostępna w ten sposób wolna przestrzeń umożliwia załadunek bez żadnych pułapek (brak podwójnej podłogi – koło zapasowe znajduje się na zewnątrz, pod podłogą i można je wyjąć za pomocą wyciągarki). Bagażnik 308 SW jest wyjątkowo praktyczny i pojemny.

Po złożeniu rolety bagażnika, jego pojemność mierzona od podłogi do dachu, wzrasta do 911 lub 1031 litrów (657 dm3/720 dm3 VDA), w zależności od pozycji siedzeń, zachowując równocześnie możliwość podróżowania pięciu osób w kabinie.

Przewożone przedmioty mogą być zabezpieczone siatką przytrzymującą wysoki ładunek, której zaczepy mocujące do nadwozia ukryte są za małymi maskownicami.

Wyjątkowa modularność 308 SW oferuje liczne kombinacje, które pozwalają dopasować rozmiar bagażnika do indywidualnych potrzeb. W ten sposób zachowując jedynie przednie siedzenia, dwie osoby mogą przewieźć bagaż o pojemności 1388 litrów lub 1140 dm3 VDA (mierzone do wysokości oparć siedzeń). Pojemność ta może być zwiększona do 2149 litrów lub 1736 dm3 VDA przy załadunku aż pod sufit.


Praktyczny charakter bagażnika przejawia się poprzez przemyślane rozwiązania:
– umieszczone w podłodze bagażnika, dwa zaczepy mocujące z niklowanej stali oraz kolejne cztery, w podłodze i na wsporniku rolety bagażnika, umożliwiają zainstalowanie elastycznej siatki na bagaże w różnych pozycjach: na płasko, pionowo, lub jak hamak,
– po lewej stronie, pod tylną boczną szybą, znajduje się zamykany schowek o pojemności ponad 1 litra, mogący pomieścić przedmioty typu konsola do gier, telefon komórkowy, przenośny odtwarzacz CD, itd..,
– po prawej stronie, elastyczna opaska umieszczona na nadkolu umożliwia pewne zamocowanie przewożonych przedmiotów,
– dwie siatki zamontowane za nadkolami,
– przenośna latarka do wielokrotnego ładowania, przymocowana na zatrzask do wykładziny bagażnika, za siatką przy prawym nadkolu,
– gniazdo zasilania 12 V, zainstalowane na prawym wsporniku rozsuwanej rolety bagażnika,
– dwa haczyki na wspornikach rolety bagażnika pozwalają zawiesić plastikowe torby z zakupami.

Zgodnie z założeniami praktyczności i modularności wnętrza, dostęp do bagażnika możliwy jest na dwa sposoby:
– poprzez otwarcie pokrywy bagażnika pod kątem wynoszącym 93°. Otwór bagażnika charakteryzuje się regularnym kształtem i znacznymi rozmiarami: 1123 mm szerokości przy podłodze i 1058 mm przy dachu oraz 840 mm wysokości. Przypomnijmy, że próg bagażnika usytuowany jest zaledwie 548 mm nad podłożem, co jest wynikiem jednym z najniższych w tej klasie. Dzięki temu, Peugeot 308 SW ogranicza wysiłek użytkownika podczas załadunku ciężkich przedmiotów do bagażnika.
– bądź, poprzez otwarcie tylko tylnej szyby, która otwiera się niezależnie od pokrywy bagażnika, pod katem 84,5°. Oferuje ona dostęp do bagażnika o szerokości 1030 mm, który okazuje się bardzo praktyczny dzięki inteligentnie zaprojektowanej rozsuwanej rolecie bagażnika.


Ułatwia ona dostęp do bagażnika, szczególnie w sytuacjach gdy inny samochód, zaparkowany zbyt blisko uniemożliwia otworzenie całej pokrywy bagażnika.

Pozwala na szybkie umieszczenie przedmiotu w bagażniku, w taki sposób, aby jego zawartość nie była widoczna dla osób postronnych. Umożliwia wyjęcie bagażu bez ryzyka jego wysunięcia lub upadku na ziemię.

Pozwala ułożyć ubranie na rolecie bagażnika, bez konieczności otwierania całej pokrywy.

Inteligentna rozsuwana roleta bagażnika, składa się z metalowej belki, miękkiej zasłony z mechanizmem zwijającym, która kończy się pokrywą dostępu z metalowym wzmocnieniem umieszczonym w osłonie. Ta ruchoma pokrywa, posiada uchwyt, umożliwiający jej przesuwanie i dzięki temu dostęp do bagażnika, przez pokrywę bagażnika, bądź przez tylną szybę otwieraną. Roletę można zdemontować i ułożyć za nadkolami przesuwając boczne siatki.

Pierwszy poziom wyposażenia 308 SW…

Dostęp do pokaźnych rozmiarów bagażnika jest swobodny poprzez pokrywę bagażnika.
W głębi bagażnika, tuż za kanapą, znajduje się duży schowek o pojemności 19,80 litra (8 dm3 VDA), wbudowany w podłogę i przykryty pokrywą. Całość tworzy idealnie płaską powierzchnię podłogi, wyłożoną wysokiej jakości wykładziną.

Roleta bagażnika w Peugeot 308 SW pierwszego poziomu wyposażenia jest specyficzna i posiada wiele ciekawych rozwiązań. Składa się ona z trzech sztywnych odcinków, które przesuwają się po szynach i składają harmonijkowo. Centralnie umieszczona rączka ułatwia jej otwieranie i zamykanie.

W razie potrzeby roletę można złożyć i umieścić pod siedziskami tylnej kanapy.

Cenne uwagi, aby delektować się jazdą…
Peugeot 308 SW jest stworzony po to, aby jak najpełniej sprostać oczekiwaniom komfortu i wspólnego podróżowania pasażerów, zapewniając im jednocześnie maksymalne bezpieczeństwo.


Akustyczny klimat sprzyjający wspólnemu podróżowaniu
Najlepszym dowodem na dbałość o poziom hałasu wewnątrz samochodu jest fakt, że pasażerowie w trzecim rzędzie siedzeń mogą swobodnie rozmawiać z tymi, którzy siedzą z przodu.

Kształt wnętrza i duży przeszklony panoramiczny dach ułatwiają ten fenomen, dzięki temu można prowadzić rozmowę bez potrzeby podnoszenia głosu.

I kilka innych uwag…
Peugeot 308 SW wykorzystuje wszystkie zainaugurowane w hatchbacku przyjemne rozwiązania i adaptuje je na własne potrzeby: klimat termiczny, perfumowane wnętrze, liczne schowki usytuowane na wyciągnięcie ręki, oświetlenie kabiny… to tylko kilka z licznych.

ZAWIESZENIE

Doświadczenie Peugeot

Parametry jezdne, które bezpośrednio wpływają na odczucie przyjemności prowadzenia samochodu jak i na bezpieczeństwo aktywne są w centrum uwagi podczas projektowania wszystkich modeli gamy Peugeot. W tej dziedzinie, celem dla modelu 308 SW było zaoferowanie optymalnej syntezy komfortu i właściwości jezdnych, bez uszczerbku na dynamice i z uwzględnieniem potrzeb związanych z codziennym użytkowaniem pojazdu.

Konstrukcja nadwozia Peugeot 308 SW charakteryzuje się wyśmienitą sztywnością i odpornością na skręcanie, która pozwala na optymalne wykorzystanie układów jezdnych.

Podobnie jak w hatchbacku:
– zawieszenie przednie jest typu Pseudo Mc Pherson odwrócone,
– zawieszenie tylne zawiera belkę skrętną.

Należy również podkreślić szeroki rozstaw kół przednich i tylnych, jak również dużą szerokość opon i felg (1/2 cala więcej w stosunku do modelu 307) oraz środek ciężkości obniżony o 10 mm w stosunku do poprzednika. Wszystkie te elementy przyczyniają się bezpośrednio do doskonałej przyczepności, precyzji i stabilności samochodu, zarówno w sytuacji, gdy pojazd jedzie po prostej, jak i wtedy, gdy przyspiesza lub hamuje na zakręcie.

Wszystko to jest dostosowane do specyfiki modelu 308 SW, w sposób, uwzględniający jego charakterystykę (masa, zwis tylny, itp.), a także sposób jego użytkowania (transport ciężkich ładunków, częste podróże w licznym gronie). Dzięki temu, Peugeot 308 SW posiada amortyzatory o specyficznym poziomie tłumienia, specjalne sprężyny oraz oś tylną na podkładkach sztywniejszych o 20%, w trzech rozmiarach, w porównaniu do hatchbacka.


Koła: opony Michelin Energy Saver

Peugeot 308 SW w wersjach z silnikiem 1.6 HDi 66 i 80 kW (≈ 90 i 110 KM) wyposażony jest w opony nowego typu Michelin Energy Saver 15 i 16 cali, które zostały zastosowane w wersji hatchback.

Przypomnijmy, że ogumienie to jest wysokiej jakości pod względem technologicznym. Pozwala ono zmniejszyć opór toczenia o 20% i dzięki temu zmniejszyć ilość niezbędnej energii do poruszania się samochodu, a przez to znacząco ograniczyć zużycie paliwa o blisko 0,2 l na 100 km czyli około 5 g/km CO2*. Odpowiada to blisko 1 tonie CO2 uwolnionego podczas całego „życia” samochodu.

Ograniczenie zużycia paliwa, a co za tym idzie emisji CO2 uzyskano przy jednoczesnym zachowaniu doskonałych parametrów, w zakresie przyczepności i bezpieczeństwa, zapewniając trwałość na najlepszym poziomie rynkowym.

* Test ISO realizowany przez TÜV SÜD Automotive w 2007 roku na oponach o rozmiarze 195/65R15 w porównaniu ze średniej klasy oponą. Dane dotyczą sześciu największych producentów opon oferowanych na rynku.

Układ hamulcowy

Z przodu, hamowanie zapewniają wentylowane tarcze o dużej średnicy, wynoszącej 283 mm i 26 mm grubości oraz 302 x 26 mm w przypadku wersji Peugeot 308 1,6 l THP 110 kW i 128 kW (≈150 i 175 KM) oraz 2.0 HDi FAP 100 kW (≈136 KM). Zaciski hamulca przedniego mają średnicę 57 mm i tym samym zapewniają wysoki poziom reakcji, efektywności i wytrzymałości. Tylne hamulce, wyposażone są w dwie tarcze o wymiarze 268 x 12 mm, z wyjątkiem pierwszego poziomu wyposażenia bez przeszklonego dachu panoramicznego (249 x 9 mm).

Peugeot 308 SW został fabrycznie wyposażony w system ABS, elektroniczny rozdzielacz siły hamowania (REF) oraz wspomaganie hamowania awaryjnego (AFU). Automatyczne zapalenie świateł awaryjnych w razie gwałtownego hamowania uzupełnia ten układ.

ESP, montowane fabrycznie lub dostępne w opcji w zależności od wersji, dodaje do opisanych powyżej funkcji dwie dodatkowe: system antypoślizgowy kół (ASR) i dynamiczną kontrolę stabilności (CDS). Może zostać wyłączony zapewniając lepsze parametry trakcyjne w trudnych sytuacjach. System, automatycznie włącza się po przekroczeniu prędkości 50 km/h, za wyjątkiem wersji z silnikiem 1,6 l THP 128 kW (≈ 175 KM).

Źródło: Peugeot Polska

.

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
2 Wątki komentarzy
0 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
2 Autorzy komentarzy
KlaudiaJakub Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Jakub
Gość
Jakub

Fajny i przyjemny opis 308 sw

Klaudia
Gość
Klaudia

Gdzie kupię 7 fotel do 308 sw z 2008 ?