Estetyka oraz przyjemność prowadzenia są zaletami których nie można pominąć, obecnymi w genetycznym dziedzictwie każdego nowego Peugeota. Jednak jest model, w którym te zalety są nasilone. Chodzi o 407 Coupé, który zalicza się do samochodów „z pasją”, zawierający cały know-how Peugeota.
Pokazany w końcu 2005 roku, 407 Coupé wywodzi się z wielkiej tradycji wysokiej klasy modeli coupé Marki Lwa. Tradycja, w której styl wznosi się prawdziwą doktryną by połączyć się ze szlachectwem oraz finezją w coś nowoczesnego i szybkiego.
To mechaniczne szlachectwo wyraża się od razu poprzez podwozie auta. Wraz z podwójnymi wahaczami z przodu oraz wielowahaczową osią tylną, model 407 Coupé oferuje najlepsze zachowanie na drodze, wyróżniające się dokładnością, precyzją, dynamizmem oraz komfortem.
Szlachectwo dotyczy również efektywnych silników, wśród których jest kwiat w gamie diesli: sześciocylindrowy, widlasty HDi FAP: mocny, elastyczny i oszczędny.
Nowoczesny model 407 Coupé, dla którego motoryzacyjna pasja jeszcze bardziej odmienia się z szacunkiem dla środowiska, jest dziś świadkiem ewolucji swojej oferty jednostek napędowych.
Nowy V6 HDi FAP 3.0 połączony z automatyczną, sekwencyjną 6-biegową skrzynią, obnosi się z mocą 177 kW (241 KM) przy 3800 obr/min. Maksymalny moment 450 Nm osiąga przy 1600 obr/min i utrzymuje go do 3600 obr/min. Z tym zespołem napędowym 407 Coupé jest więc najmocniejszym seryjnie produkowanym modelem Peugeota w czasie przeszło 120-letniej historii motoryzacji.
Osiągi jakie zapewnia (od 80 do 120 km/h w 4,7 s, od 0 do 100 km/h w 7,7 s) idą także w parze z bardzo powściągliwym dla tej klasy zużyciem paliwa. W porównaniu do poprzedniego V6 HDi, obecny spala o ponad 15% mniej paliwa (przy wzroście mocy o 18%), osiągając w cyklu mieszanym 7,2 l / 100 km oraz 189g CO2/km (w miejsce 225 g poprzednio).
Połączony z filtrem cząstek stałych (FAP) i odpowiadający już normie Euro5, ten technologiczny klejnot udowadnia zatem, że przyjemność prowadzenia nie jest pojęciem przeciwstawnym mistrzowskiemu zużyciu paliwa czy emisji spalin.
Dla wyróżnienia, 407 Coupé napędzane tym silnikiem będzie identyfikowalne dzięki dwóm owalnym rurom wydechowym, rozmieszczonym symetrycznie po obu stronach dyfuzora.
407 Coupé symbolizuje więc duszę GT według Peugeota, razem ze swymi zaletami (żywość, cisza, komfort) będącymi na najwyższym poziomie w całej gamie. Z tych zalet korzyści odnosi nie tylko kierowca ale wszyscy pasażerowie samochodu.
Nowy 2.0 HDi FAP o mocy 120 kW (163 KM) przy 3750 obr/min jest połączony z mechaniczną skrzynią o sześciu przełożeniach. Wraz ze swą mocą oraz momentem maksymalnym o wartości 340 Nm (wartość stała w zakresie 2-3 tys. obr/min), ten czterocylindrowiec oferuje perfekcyjne dopełnienie do silnika V6 HDi FAP oraz ustanawia wspaniałą syntezę między ceną zakupu, kosztów utrzymania oraz zalet wysokiej klasy samochodu. Dzięki temu napędowi, który korzysta z 20% większej mocy w porównaniu do swojego poprzednika 2.0 HDi, 407 Coupé szczyci się szczególnie interesującym wynikiem ekologicznym w swojej kategorii z 5,4 l / 100 km oraz 140g CO2/km w cyklu mieszanym (spadek o 8,5%).
We Francji, ten poziom emisji CO2 pozwala na redukcję podatku od samochodów firmowych.
Korzystając z pojawienia się nowych jednostek napędowych, rasowy, ponadczasowy i posągowy styl 407 Coupé subtelnie podkreślono poprzez chromowane listwy biegnące na wysokości bocznych szyb.
Inna ewolucja: zewnętrzne lusterka wsteczne, które są wyraźnie większe by zaoferować powierzchnię lusterek zgodną z aktualnymi normami.
I wreszcie, oferta telematyczna – WIP Com, WIP Nav (oferta dostępu do nawigacji z zestawem głośnomówiącym Bluetooth™) jak również całkowicie nowy WIP Bluetooth™ (opcja może być połączona z radiem WIP Sound oraz złączem USB i zestawem głośnomówiącym) jest odtąd dostępna.
We Francji, 407 Coupé 2.0 HDi FAP 120 kW (163 KM) występuje w dwóch poziomach wykończenia (Sport oraz Féline) oraz w serii specjalnej (Navteq). Z tym napędem 407 Coupé jest proponowany od 33.350 euro.
V6 HDi FAP będzie w ofercie od września, z ekskluzywnym oznaczeniem „GT”. Cena – 48 200 euro – zawiera także 19-calowe felgi.
Źródło: Peugeot Presse
Tłumaczenie z francuskiego: Krzysztof Robert Mijal
Zabrakło Ci mocy? -> Vitesse.auto.pl
Najnowsze komentarze