Peugeot 5008 otrzymał nowy napęd podstawowy. To hybrydowy silnik 1.2 oparty na łańcuchu rozrządu o mocy 136 KM ze skrzynią e-DSC6. W oczekiwaniu na jazdy próbne w Polsce przestawiamy Wam recenzje mediów, które miały okazje już poznać nowy napęd.
Peugeot 5008 to duży, 7-osobowy SUV, ceniony zarówno ze względu na świetny wygląd, spójnie i nowocześnie zaprojektowane wnętrze jak i własności praktyczne. Niedawno przeszedł facelifting a w oczekiwaniu na trzecią generację tego modelu producent postanowił zaoferować najnowszy napęd hybrydowy. Nowy silnik o pojemności 1.2 litra zbudowano w oparciu o łańcuch rozrządu, ), korzysta z bezpośredniego wtrysku o zwiększonym ciśnieniu i działa w cyklu Millera. Jego moc wzrosła ze 130 KM do 136 KM.
Zamiast EAT8 pojawiła się tu nowa skrzynia e-DSC6, w której zintegrowano silnik elektryczny o mocy 28 KM i 55 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jest on zasilany z 48-woltowego akumulatora o pojemności 0,432 kWh, ukrytego pod przednim lewym siedzeniem, za pośrednictwem sieci 48 V. Rozwiązanie hybrydowe zastosowano przede wszystkim po to, aby zmniejszyć emisję CO2, ma także – według producenta – zmniejszać zużycie paliwa w szczególności w mieście, nawet o 2,5 litra na 100 km.
Zobacz: nowe samochody Peugeot, promocje
Według danych technicznych prędkość maksymalna Peugeot 5008 z tym silnikiem wynosi 200 km/h a przyspieszenie do 100 km/h to 10,4 sekundy. Samochód jest cięższy od modelu z silnikiem 1.2 130 KM o 122 kg – musiało się to odbić na osiągach.
Na zewnątrz trudno dostrzec różnicę w stosunku do klasycznego 5008, podobnie będzie w środku. Nadal to elegancka, nowoczesna, bardzo dobrze zaprojektowana i podobająca się sylwetka z ostrymi, zdecydowanymi liniami. Wnętrze nieodmiennie zachwyca nas designem i rozwiązaniem i-cockpit, w którym zegary znajdują się nad spłaszczoną kierownicą. Materiały są wysokiej – jak na klasę auta – jakości, fotele wygodne a miejsca nie zabraknie. Różnica dotyczy zestawu zegarów, nie znajdziecie w ustawieniach… obrotomierza. Czemu producenci hybryd tak boją pokazać się obroty? Nie wiadomo. Dużą zaletą Peugeot 5008 jest potężny bagażnik, 780 litrów, jeśli nie wykorzystujecie 6 i 7 fotela!
Pod względem pracy zawieszenia jest to wzorzec w swojej klasie – filtracja nierówności dobrze współgra z trzymaniem się drogi. Układ kierowniczy jest przyjemny dzięki swojej szybkości, spójności i precyzji. Auto dobrze trzyma się drogi.
Czas na najważniejszy punkt programu: praca silnika. Jest ciszej i bardziej płynnie. „Nie odczuwamy praktycznie żadnych wibracji charakterystycznych dla silników 3-cylindrowych i tylko przy wysokich obrotach wydaje nam się, że jest trochę szorstki. W każdym razie ten silnik tego nie lubi: lepiej wykorzystać go w średnim zakresie obrotów, gdzie zapewnia przyzwoite osiągi. Skrzynia biegów dostarczona przez Punch Powertain jest płynna i szybka w swoich działaniach” – piszą autorzy testu.
Zobacz: Testy samochodów Peugeot
Zużycie paliwa? „Jeździliśmy po pagórkowatych okolicach Malagi, w temperaturach bliskich 40°C, po drogach drugorzędnych, kilku czteropasmowych, a przede wszystkim spędzając sporo czasu w obszarach zabudowanych. Tam faktycznie można pokonać kilkaset metrów na silniku elektrycznym, pod warunkiem, że nigdy nie robi się więcej niż dotknięcie pedału gazu. Na czerwonych światłach system stop and start nie działał systematycznie, bez wątpienia z powodu bardzo obciążonego układu klimatyzacji. W rezultacie pod koniec krótkiej, około pięćdziesięciokilometrowej podróży, przejechanej ściśle według ograniczeń prędkości, nie udało nam się uzyskać mniej niż 7,9 litra/100 km. Logiczne, biorąc pod uwagę warunki testowe. Nie ma wątpliwości, że podczas spokojniejszej podróży, w niegorących temperaturach, zużycie paliwa byłoby znacznie niższe.” – podsumowują autorzy.
Źródło: Caradisiac
Najnowsze komentarze