czwartek, 11 sierpnia, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
Główna Historia

Peugeot 604 Heuliez V6 – niesamowita limuzyna dla papieża Jana Pawła II

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2020-06-13
w Historia, Peugeot
Czas czytania 4 minut
153 6
0
136
UDOSTĘPNIEŃ
454
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Kilkaset Peugeotów 205 coraz bliżej Polski. Europ.raid jest w Macedonii

Citroën Kegresse – na gąsienicach na bezdroża, błota, piaski i w góry. Zaproszenie na pokaz w Wilnie

Tak ponad Citroen reklamował swój pierwszy samochód Type A 100 lat temu

Peugeot 604 Heuliez to niezwykła wersja limuzyny, która powstała specjalnie z okazji wizyty papieża, Jana Pawła II, we Francji. Zamówił ją prezydent Valéry Giscard d’Estaing, wielki miłośnik topowego modelu 604. W 1980 roku była to nowość. Prezydent jeździł już wtedy eleganckim czarnym samochodem z beżowym wnętrzem m.in. w czasie swoich oficjalnych podróży i uznał, że papież-Polak zasługuje na wyjątkowe przyjęcie.

Bo i wizyta Jana Pawła II miała charakter szczególny. Przyjechał do Francji złożyć hołd świętej Świętej Teresie od Dzieciątka Jezus i Najświętszego Oblicza z Lisieux. Miejscowość ta znajduje się na północy Francji.

Specjalna papieska wersja Peugeot została stworzona przez firmę Heuliez. Bazą był flagowy model 604 o numerze 9500010 (czyli dziesiąty wyprodukowany egzemplarz) z silnikiem PRV V6, przekazany na prośbę prezydenta przez producenta. Samochód wydłużono, wyposażono m.in. w odsuwany dach, wewnętrzne uchwyty oraz platformę zamiast składanych siedzeń, aby papież mógł stać w czasie jazdy i witać się z wiernymi. Jednak auto nie miało jeszcze homologacji – trzeba było przygotować specjalną, tymczasową.

Papież Jan Paweł II poruszał się w kolumnie, w której jechało też kilka Peugeotów 504 i 604 w kolorze szary metallic. Kolumnę eskortowało sześciu policjantów. Wizyta w Lisieux okazała się ogromnym sukcesem. Papieża Polaka przywitało ponad 300.000 wiernych.

Po wizycie głowy kościoła katolickiego we Francji samochód wrócił do Peugeot, przywrócono mu siedzenia, zdemontowano uchwyty i został sprzedano jako egzemplarz używany. W latach 90-tych znalazł się w Marsylii, gdzie nieodpowiedzialny fotograf przerobił go na amerykańską limuzynę, dodał fałszywą antenę w kształcie bumerangu na dachu i pomalował … zwykłym pędzlem na biało, używając auto do sesji zdjęciowych. Na tym jednak historia tego egzemplarza się na szczęście nie skończyła. Odkupił go producent szampana z Ardenów a potem papieski Peugeot 604 trafił do włoskiego kolekcjonera w Toskanii.

Znalazł się w Galerii Peugeot w przepięknej miejscowości San Gimignano. Został poddany gruntownej renowacji i odzyskał swój pierwotny wygląd. Dzisiaj można go tam podziwiać a historię samochodu udało się odtworzyć dzięki pracy członka klubu Peugeot 604, który pojechał do firmy Heuliez i przestudiował dokumentację.

Peugeot 604 Heuliez umożliwiał przewóz 8 osób. Od zwykłej 604 różnił się następującymi elementami:

  • wydłużony o 62 cm rozstaw osi
  • dach pokryty czarnym winylem
  • dwa składane fotele skierowane w stronę jazdy
  • podłokietniki na tylnych siedzeniach z popielniczkami i zapalniczką

Jeśli będziecie we Włoszech, w Toskanii, warto się wybrać do Muzeum Peugeot w San Gimignano. Mają tam sporo innych ciekawych egzemplarzy z bogatą historią.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 604HeuliezhistoriaPeugeot
Udostepnij54Tweet34Udostepnij10
Poprzedni

Śmierć diesla? Niech żyje diesel i LPG – samochody elektryczne stają się droższe w eksploatacji

Następny

Nowy Peugeot 3008 GTi PSE o mocy 350 KM już w 2021 roku!

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny

Nowy Peugeot 3008 GTi PSE o mocy 350 KM już w 2021 roku!

Dlaczego samochody dawniej były tylko czarne i kto to zmienił?

Juliusz Verne i André Citroën – dwóch wizjonerów

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Tomasz O - Tuning silnika 1.5 blueHDi 130 KM. Jaki wzrost moc można uzyskać: box i chiptuning?
  • pawel27 - Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”
  • prnd - Renault Laguna Grandtour z silnikiem 3.5 V6: „unikat na skalę europejską”
  • Piotr - Renault Laguna Grandtour z silnikiem 3.5 V6: „unikat na skalę europejską”
  • Anonimowo - Renault Laguna Grandtour z silnikiem 3.5 V6: „unikat na skalę europejską”
  • Andrzej - Renault Laguna Grandtour z silnikiem 3.5 V6: „unikat na skalę europejską”
  • Anonimowo - Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”
  • jjjkkk - Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”
  • Anonimowo - Luksusowy DS 4 konkuruje z Mercedesem Klasy A, Audi A3 Sportback i BMW serii 1
  • qwerty - Renault Laguna Grandtour z silnikiem 3.5 V6: „unikat na skalę europejską”


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Kilkaset Peugeotów 205 coraz bliżej Polski. Europ.raid jest w Macedonii
  • Citroën Kegresse – na gąsienicach na bezdroża, błota, piaski i w góry. Zaproszenie na pokaz w Wilnie
  • TOP 7 najlepiej sprzedających się francuskich samochodów na świecie: Citroën, Peugeot i Renault
  • Citroën i Peugeot z najwyższym wzrostem sprzedaży w Argentynie IQ 2022 r.
  • W sierpniu w Polsce nowe samochody kupuje coraz więcej klientów indywidualnych. Firmy za to zmniejszają zakupy
  • Luksusowy DS 4 konkuruje z Mercedesem Klasy A, Audi A3 Sportback i BMW serii 1
  • Czy Dacia Duster pociągnie ponad 25 ton ładunku? Niezwykły test popularnego SUVa
  • O ile spadła liczba wypadków na drogach Europy od 2008?
  • Strefy Czystego Transportu w polskich miastach już za trzy lata. Gdzie zostaną uruchomione?
  • Tak ponad Citroen reklamował swój pierwszy samochód Type A 100 lat temu


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.