• Najnowsze

Peugeot 604 Heuliez V6 – niesamowita limuzyna dla papieża Jana Pawła II

2020-06-13

Alfa Romeo, DS Automobiles i Lancia wśród marek premium Stellantis

2021-01-22

Citroën tworzy Muzeum Innowacji i Komfortu z okazji premiery nowego C4

2021-01-22

Renault Duster – już 450.000 egzemplarzy sprzedanych w Rosji

2021-01-22

Kawa lub frytki za kierownicą? To niebezpieczne

2021-01-22
Peugeot 508 PSE

Nowy 360-konny Peugeot 508 Sport Engineered debiutuje na rynku niemieckim

2021-01-22

Peugeot planuje gamę samochodów o sportowym zacięciu

2021-01-22
Dacia Logan

Nowa Dacia Logan III po raz pierwszy w Polsce! Jak zmienił się budżetowy sedan?

2021-01-22

Nowy Citroën C4 1.5 HDi EAT8 już w Polsce. Można go obejrzeć w salonie w Toruniu!

2021-01-21
Dacia Sandero

Trudny początek roku. Większość marek notuje bardzo duże spadki sprzedaży

2021-01-21

Nowe zdjęcia szpiegowskie Citroëna C5. Premiera już w tym roku

2021-01-21
piątek, 22 stycznia, 2021
  • Reklama
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • TOP 100 Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
  • Testy
    • TOP 100 – testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Katalog samochodów
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Przeglądy Prasy
  • Artykuły
  • Wydarzenia
  • Dane techniczne
Brak wyników
temu
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Historia

Peugeot 604 Heuliez V6 – niesamowita limuzyna dla papieża Jana Pawła II

Tomasz Nowicki Tomasz Nowicki
2020-06-13
w Historia, Peugeot
Czas czytania4min czytania
54 2
0
48
UDOSTĘPNIEŃ
160
ODSŁON
UdostępnijTwitter

Zobacz również

Nowy 360-konny Peugeot 508 Sport Engineered debiutuje na rynku niemieckim

Peugeot planuje gamę samochodów o sportowym zacięciu

Kiedy nowy Peugeot 308 pojawi się w Polsce? Nadjeżdża konkurent Volkswagena Golfa

Peugeot 604 Heuliez to niezwykła wersja limuzyny, która powstała specjalnie z okazji wizyty papieża, Jana Pawła II, we Francji. Zamówił ją prezydent Valéry Giscard d’Estaing, wielki miłośnik topowego modelu 604. W 1980 roku była to nowość. Prezydent jeździł już wtedy eleganckim czarnym samochodem z beżowym wnętrzem m.in. w czasie swoich oficjalnych podróży i uznał, że papież-Polak zasługuje na wyjątkowe przyjęcie.

Bo i wizyta Jana Pawła II miała charakter szczególny. Przyjechał do Francji złożyć hołd świętej Świętej Teresie od Dzieciątka Jezus i Najświętszego Oblicza z Lisieux. Miejscowość ta znajduje się na północy Francji.

Specjalna papieska wersja Peugeot została stworzona przez firmę Heuliez. Bazą był flagowy model 604 o numerze 9500010 (czyli dziesiąty wyprodukowany egzemplarz) z silnikiem PRV V6, przekazany na prośbę prezydenta przez producenta. Samochód wydłużono, wyposażono m.in. w odsuwany dach, wewnętrzne uchwyty oraz platformę zamiast składanych siedzeń, aby papież mógł stać w czasie jazdy i witać się z wiernymi. Jednak auto nie miało jeszcze homologacji – trzeba było przygotować specjalną, tymczasową.

Papież Jan Paweł II poruszał się w kolumnie, w której jechało też kilka Peugeotów 504 i 604 w kolorze szary metallic. Kolumnę eskortowało sześciu policjantów. Wizyta w Lisieux okazała się ogromnym sukcesem. Papieża Polaka przywitało ponad 300.000 wiernych.

Po wizycie głowy kościoła katolickiego we Francji samochód wrócił do Peugeot, przywrócono mu siedzenia, zdemontowano uchwyty i został sprzedano jako egzemplarz używany. W latach 90-tych znalazł się w Marsylii, gdzie nieodpowiedzialny fotograf przerobił go na amerykańską limuzynę, dodał fałszywą antenę w kształcie bumerangu na dachu i pomalował … zwykłym pędzlem na biało, używając auto do sesji zdjęciowych. Na tym jednak historia tego egzemplarza się na szczęście nie skończyła. Odkupił go producent szampana z Ardenów a potem papieski Peugeot 604 trafił do włoskiego kolekcjonera w Toskanii.

Znalazł się w Galerii Peugeot w przepięknej miejscowości San Gimignano. Został poddany gruntownej renowacji i odzyskał swój pierwotny wygląd. Dzisiaj można go tam podziwiać a historię samochodu udało się odtworzyć dzięki pracy członka klubu Peugeot 604, który pojechał do firmy Heuliez i przestudiował dokumentację.

Peugeot 604 Heuliez umożliwiał przewóz 8 osób. Od zwykłej 604 różnił się następującymi elementami:

  • wydłużony o 62 cm rozstaw osi
  • dach pokryty czarnym winylem
  • dwa składane fotele skierowane w stronę jazdy
  • podłokietniki na tylnych siedzeniach z popielniczkami i zapalniczką

Jeśli będziecie we Włoszech, w Toskanii, warto się wybrać do Muzeum Peugeot w San Gimignano. Mają tam sporo innych ciekawych egzemplarzy z bogatą historią.

Galeria

Newsletter

0 0 głos
Ocena artykułu
Tagi: 604HeuliezhistoriaPeugeot
Udostepnij19Tweet12Udostepnij3
Poprzedni

Śmierć diesla? Niech żyje diesel i LPG – samochody elektryczne stają się droższe w eksploatacji

Następny

Nowy Peugeot 3008 GTi PSE o mocy 350 KM już w 2021 roku!

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny

Nowy Peugeot 3008 GTi PSE o mocy 350 KM już w 2021 roku!

Dlaczego samochody dawniej były tylko czarne i kto to zmienił?

Juliusz Verne i André Citroën – dwóch wizjonerów

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Kalendarium

Maj 2021
Maj 29 - 30 2021

I Zlot Citroena BX

Maj 29 - 30 2021

I Zlot Citroena BX

Sierpień 2022
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
Nie odnaleziono wydarzeń!

Reklama

Polecamy

  • serwis mechaniczny Renault Warszawa
  • serwis blacharsko-lakierniczy Renault Warszawa
  • Facebook Twitter

    Komentarze

    • Aq o Nowa Dacia Logan III po raz pierwszy w Polsce! Jak zmienił się budżetowy sedan?
    • Aq o Nowa Dacia Logan III po raz pierwszy w Polsce! Jak zmienił się budżetowy sedan?
    • Agester o Nowa Dacia Logan III po raz pierwszy w Polsce! Jak zmienił się budżetowy sedan?
    • Wz o Nowa Dacia Logan III po raz pierwszy w Polsce! Jak zmienił się budżetowy sedan?
    • Agester o Nowa Dacia Logan III po raz pierwszy w Polsce! Jak zmienił się budżetowy sedan?
    • Wz o Nowa Dacia Logan III po raz pierwszy w Polsce! Jak zmienił się budżetowy sedan?
    • Anonimowo o Nowa Dacia Logan III po raz pierwszy w Polsce! Jak zmienił się budżetowy sedan?
    • Agester o Nowa Dacia Logan III po raz pierwszy w Polsce! Jak zmienił się budżetowy sedan?
    • Łukasz o Nowa Dacia Logan III po raz pierwszy w Polsce! Jak zmienił się budżetowy sedan?
    • Roman o Trudny początek roku. Większość marek notuje bardzo duże spadki sprzedaży


    Aktualności ze świata motoryzacji

    • Alfa Romeo, DS Automobiles i Lancia wśród marek premium Stellantis
    • Citroën tworzy Muzeum Innowacji i Komfortu z okazji premiery nowego C4
    • Renault Duster – już 450.000 egzemplarzy sprzedanych w Rosji
    • Kawa lub frytki za kierownicą? To niebezpieczne
    • Nowy 360-konny Peugeot 508 Sport Engineered debiutuje na rynku niemieckim
    • Peugeot planuje gamę samochodów o sportowym zacięciu
    • Nowa Dacia Logan III po raz pierwszy w Polsce! Jak zmienił się budżetowy sedan?
    • Nowy Citroën C4 1.5 HDi EAT8 już w Polsce. Można go obejrzeć w salonie w Toruniu!
    • Trudny początek roku. Większość marek notuje bardzo duże spadki sprzedaży
    • Nowe zdjęcia szpiegowskie Citroëna C5. Premiera już w tym roku


    Redakcja

    Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
    e-mail: [email protected]
    00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

    redaktor naczelny
    Krzysztof Gregorczyk
    [email protected]

    Kontakt w sprawie reklamy
    [email protected]



    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Brak wyników
    temu
    • Reklama
    • Wiadomości
    • Testy
    • Historia
    • Wyprawy
    • Przegląd Prasy
    • Artykuły
    • Dane techniczne

    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Witam ponownie!

    Zaloguj się

    Zapomniane hasło?

    Utwór®z nowe konto

    Wypełnij, aby się zarejestrować

    Wszystkie pola wymagane Zaloguj się

    Odzyskaj hasło

    Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

    Zaloguj się
    wpDiscuz
    0
    0
    Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
    ()
    x
    | Reply
    Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.