Styliści lubią mieszanki różnych segmentów zwłaszcza, gdy projektują samochody koncepcyjne, ale Peugeot 806 Runabout to bardzo złożona kompilacja. Ten niezwykły model jest częściowo minivanem, pick-upem, kabrioletem i… luksusową łodzią motorową.
Podczas salonu samochodowego we Frankfurcie w 1997 roku zadebiutował koncepcyjny Peugeot 806 Runabout, który wywołał prawdziwą sensację wśród odwiedzających. Trudno było uwierzyć, że francuski producent naprawdę opracował połączenie minivana z amerykańskim pick-upem i kabrioletem. Każdy element szalonego prototypu dodatkowo nawiązywał do luksusowych łodzi motorowych. Nawet nazwa „runabout” w języku angielskim oznacza motorówkę.
Kierownica przypominała stery wodnego środka transportu a tylną część kabiny zmieniono w pokład, na którym znajdowały się rozkładane siedzenia oraz strefa barowa ze schowkiem na szampana i kieliszki – wyposażenie jakże przydatne podczas romantycznego wieczoru we dwoje. Podłogę, kierownicę, deskę rozdzielczą i boczki drzwi wykończono drewnem tekowym, które połączono ze stalą nierdzewną. Peugeot 807 Runabout miał całkiem niezłe właściwości transportowe. Pod pokładem znajdował się schowek, w którym mieścił się niewielki skuter wodny a wyciągarka pomagała w załadunku.
Prototyp powstał na bazie Peugeot 806. Minivan był produkowany w ramach współpracy Grupy PSA i Fiata. Oprócz modelu spod znaku lwa, na rynku oferowano bliźniacze modele o tej samej konstrukcji i zbliżonym wyglądzie: Citroena Evasion, Fiata Ulysse oraz Lancię Zeta. Napęd pojazdu pochodził od 3-litrowego silnika V6 o mocy 191 KM, który współpracował ze zrobotyzowaną czterobiegową przekładnią automatyczną.
806 Runabout to samochód, który mógłby spodobać się bogatej klienteli, ale najprawdopodobniej nie zrobiłby oszałamiającej kariery na rynku ze względu na wąski zakres odbiorców. Powstał tylko jeden egzemplarz pokazowy.
Najnowsze komentarze