Ponad 300.000 widzów przybyło na tor w weekend, aby świętować stulecie 24-godzinnego wyścigu Le Mans, 91. edycji legendarnego wyścigu i czwartej rundy Mistrzostw Świata FIA Endurance. Po 24 godzinach wyścigu, aby uczcić swój powrót do Le Mans, dwa hybrydowo-elektryczne Hypercary zespołu PEUGEOT TotalEnergies przekroczyły linię mety na 8. (#93) i 12. (#94) miejscu w klasie Hypercar.
Poza wynikiem, zapamiętamy przede wszystkim przebieg wyścigu. Po trudnym tygodniu, w którym zespół musiał poradzić sobie z kilkoma incydentami, PEUGEOT TotalEnergies Team zaliczył fantastyczny wyścig pełen niespodzianek. Było to widowisko pełne akcji, z licznymi incydentami na torze i wieloma samochodami, które musiały wycofać się z wyścigu. Zmienne warunki pogodowe, z mokrymi i suchymi odcinkami, skomplikowały wyścig kierowcom. Wyścig był neutralizowany trzykrotnie, a Safety Car zmieniał kolejność za każdym razem.
Paul DI RESTA za kierownicą PEUGEOT 9X8 #93 i Nico MÜLLER za kierownicą PEUGEOT 9X8 #94 wystartowali pod wodzą żywej legendy NBA, Lebrona Jamesa. Dwa PEUGEOT 9X8 miały odpowiednie tempo i trzymały się blisko innych zawodników, radząc sobie z oczekiwanymi procedurami podczas przejazdu samochodu bezpieczeństwa. PEUGEOT 9X8 z numerem 93 wypadł z toru pod koniec sobotniego popołudnia i po sześciu godzinach znajdował się na dole tabeli liderów.
W kolejnych godzinach odważna strategia z wykorzystaniem dynamicznych właściwości 9X8 i jego kierowców pozwoliła modelowi #94 PEUGEOT 9X8 Loïca DUVALA objąć prowadzenie w 24-godzinnym wyścigu Le Mans i pozostać na czele stawki przez ponad 4 godziny dzięki Nico MÜLLEROWI i Gustavo MENEZESOWI. Fani PEUGEOT byli zachwyceni. Niestety, po 11 godzinach wyścigu Gustavo MENEZES uderzył w bariery na pierwszej szykanie Hunaudières. Dzięki niesamowitej pracy całego zespołu, samochód wrócił na tor zaledwie 20 minut po powrocie do boksu. W międzyczasie samochód #93, prowadzony przez Jean-Erica VERGNE’A, Mikkela JENSENA i Paula DI RESTA, jechał stabilnie i awansował w klasyfikacji na 6. miejsce w połowie wyścigu.
Przez resztę nocy i wczesnym rankiem nie było żadnych poważnych incydentów dla dwóch PEUGEOT, które utrzymały swoje tempo dzięki koncentracji kierowców i zespołu. Ta stałość sprawiła, że #93 znalazł się na 5. miejscu, a #94 na 10. po 18 godzinach wyścigu.
Jednak na 2:30 przed końcem oba samochody musiały zjechać do boksu z powodu problemów hydraulicznych. Po raz kolejny zespół zademonstrował swoją zdolność do reagowania, doświadczoną już podczas pitstopu wygranego wcześniej w tym tygodniu. Dzięki tej niezwykłej pracy zespołowej oba samochody szybko wróciły na tor. Tak było również w ostatniej godzinie wyścigu, kiedy #94 musiał wrócić do pit-stopu w celu naprawy silnika.
Paul DI RESTA i Nico MÜLLER przekroczyli linię mety 24-godzinnego wyścigu Le Mans ramię w ramię.
Z okazji stulecia Team PEUGEOT TotalEnergies otrzymał ogromne wsparcie od swoich partnerów, publiczności, fanów i mediów… i chcemy im za to serdecznie podziękować. Wreszcie, nasi partnerzy, bez których ta przygoda nie byłaby możliwa, byli obecni w Le Mans wraz z zespołem, aby okazać swoje wsparcie.
PEUGEOT 9X8 powróci na tor za kilka tygodni, w Monza, na piątą rundę FIA WEC. Po tej rundzie odbędzie się Fuji i finał w Bahrajnie.
źródło: Stellantis
Najnowsze komentarze