Wczoraj rozpoczęły się 16. Targi Motoryzacyjne w Algierze. Nie mogło na nich oczywiście zabraknąć Peugeota, zapraszamy Was więc do lektury na temat tego, co Francuzi prezentują w Afryce Północnej, jak sobie tam radzą i jakie mają plany na najbliższą przyszłość. Przypominam, że przedwczoraj pisaliśmy już na ten temat w odniesieniu do Citroëna.
Targi w Algierze są dla Peugeota istotne, bowiem ten kraj jest trzecim – po Chinach i Francji – rynkiem dla tej marki. Co więcej – rynkiem bardzo dynamicznie rosnącym, na którym w roku 2012 sprzedano 66.000 samochodów sygnowanych kroczącym lwem. Oznacza to niemal podwojenie (wzrost o 99% rok do roku) sprzedaży i jednocześnie wzrost udziały w rynku z 11% do 15%.
Peugeot jest w Algierii liderem rynku samochodów osobowych i zajmuje jednocześnie trzecią pozycję w sprzedaży lekkich aut użytkowych, co daje mu łącznie drugie miejsce w sprzedaży ogółem. Najlepiej sprzedającym się modelem Peugeota w Algierii była w ubiegłym roku 207-ka, która wyprzedziła Partnera i kompaktową 308-kę. Algierczycy kupili w 2012 roku aż 35.000 sztuk Peugeotów 207!
Sukcesywnie model 207 zastępowany jest na poszczególnych rynkach nowością serii 2xx – modelem 208. Także w Algierii to auto zyskuje zwolenników zachwyconych zarówno stylistyką nadwozia, jak i nowatorskim designem wnętrza.
Na stoisku Peugeota w Algierze można oczywiście obejrzeć także najmocniejszą „cywilną” odmianę tego samochodu – 208 GTi. Posadowiony na 17-calowych felgach i napędzany 200-konnym benzynowym silnikiem 1.6 THP Peugeot 208 budzi do życia każde serce, choć nie każdy kierowca będzie miał okazję taki samochód poprowadzić. Ale na targach można choćby usiąść za kierownicą, cieszyć się zmysłowymi materiałami wykończeniowymi i niebanalną stylistyką.
Na zauważalnie większą sprzedaż Peugeot może pewnie liczyć w przypadku modelu 301. Kompaktowy, przestronny sedan w Algierii uznawany będzie za samochód prestiżowy, bo właśnie trójbryłowe nadwozia się tam podobają. Auto ma 444 cm długości i kryje w sobie nie tylko przestronne wnętrze i imponujący bagażnik, ale zapewnia do tego komfortową podróż i przyzwoite wyposażenie, a koszty zakupu i eksploatacji na pewno nie zrujnują algierskich kieszeni. 301-ka produkowana jest w hiszpańskim Vigo, a Peugeot liczy na sprzedaż 150.000 egzemplarzy rocznie na całym świecie. To się może udać, bo w samej tylko Algierii od wprowadzenia do sprzedaży tego modelu przy okazji Salonu Samochodowego w Oranie, sprzedano już 11.000 sztuk tego modelu.
Zwiedzający targi w Algierze z pewnością przyciągnie także miejski SUV oznaczony cyferkami 2008. Ten samochód dopiero co pokazywany był w wersji produkcyjnej w Genewie, a już pokazywany jest w Afryce Północnej. Peugeot 2008 jest autem z założenia miejskim (mierzy sobie jedynie 416 cm długości), ale opracowane zostało przez projektantów marki z Europy, Chin i Ameryki Łacińskiej i oferowane ma być na kilku kontynentach. Czy spodoba się także w Afryce? Z pewnością!
W Algierze Peugeot pokazuje także inne, większe modele z coraz popularniejszych segmentów: crossovera 3008 i kompaktowego SUV-a 4008. Jednakże to z 2008-ką francuski producent wiąże największe oczekiwania – dzięki nowoczesnym silnikom i platformie wspólnej z miejską 208-ką ten samochód nie musi być drogi ani w zakupie, ani w eksploatacji.
Peugeot posiada obecnie w Algierii sieć 37 partnerów, a w roku bieżącym prawdopodobnie pojawi się kilku nowych. Firma mocno angażuje się we właściwe przygotowanie kadry zarówno w zakresie sprzedaży nowych samochodów, jak i właściwej obsługi posprzedażnej. Rozwija się także sprzedaż lekkich samochodów użytkowych, stanowiąca znaczący procent całkowitej sprzedaży Peugeota w Algierii.
KG
Najnowsze komentarze