Peugeot, podobnie jak inni europejscy producenci, szuka swojej drogi w obliczu elektryfikacji samochodów i nieuchronnego pojawienia się konkurencji z takich krajów jak Chiny. Jednym ze sposobów na ucieczkę do przodu ma być design – uważa dyrektor designu marki, Matthias Hossann.
„Obecnie mamy coraz mniej pojazdów, które mogą wyglądać nieco zaskakująco lub inaczej pod względem designu. Ale myślę, że design będzie coraz ważniejszy w przyszłości sektora motoryzacyjnego, zwłaszcza w celu konkurowania z innymi nowymi graczami na rynku, takimi jak chińscy producenci, ponieważ fakt elektryfikacji wszystkich pojazdów oznacza, że osiągniemy równoważne poziomy technologii, a zatem design będzie jedynym czynnikiem różnicującym” – uważa dyrektor designu Peugeot, Matthias Hossann.
Zauważa przy tym, że dzisiaj konkurencja na rynku także pod względem designu jest bardzo silna. Producenci obrali drogę wyróżniania się i dopracowanych wizualnych projektów. Rynek wymusza więc zdecydowanie działania i radykalne nowe pomysły. „Istnieje wyraźnie bardzo silna konkurencja, która jest interesująca pod względem estetycznym. Mamy więc wyzwanie, aby pójść dalej w tej dziedzinie” – dodaje Hossann.
Peugeot jest obecnie liderem jeśli chodzi o design a nowe samochody, takie jak Peugeot 408, wyróżniają się i przyciągają uwagę klientów. Nie bez powodu mówi się, że to jedne z najlepiej wyglądających aut na rynku. A jak będzie wyglądać przyszłość? Zapowiedzią nowej linii stylistycznej jest Peugeot Inception. „Kolejne modele marki będą oparte na bardziej kociej postawie z elementami zapewniającymi większą dynamikę. Wszystko to znajduje odzwierciedlenie w Inception Concept” – zdradza Hossann.
Zobacz: Nowe samochody Peugeot
Najnowsze komentarze