Peugeot RCZ to jeden z tych modeli, za którymi wciąż mimo upływu lat, bezwstydnie wodzimy wzrokiem, kiedy tylko znajdą się w pobliżu. Francuska marka nie zdecydowała się na wersję z otwieranym dachem, ale kabriolet istniał w zamyśle projektantów firmy, powstał nawet prototyp, który można oglądać w muzeum l’Aventure Peugeot w Sochaux.
Peugeot RCZ to rodzynek w ofercie, który powstał na podstawie koncepcyjnego 308 RCZ. Produkcja Coupe z wgłębieniem na środku dachu trwała od 2009-2015 roku i zakończyła się na poziomie 68 tys. egzemplarzy. Peugeot ku ubolewaniu fanów zrezygnował z niszowego segmentu skrupulatnie licząc każdy grosz i stawiając na samochody, które trafią do większego grona odbiorców i przyniosą większy zysk.
Kalkulacje księgowych to także jeden z powodów, dla których marka nie zdecydowała się na wprowadzenie wersji kabrio, mimo iż takie pomysły chodziły po głowach stylistów. Jedną z koncepcji zaproponował producent nadwozi Heuliez, który jest zresztą odpowiedzialny za opracowanie otwieranego zadaszenia do 206 CC. Powstał nawet szkic RCZ Cabrio, ale Peugeot był nieugięty, zwłaszcza że do oszczędności dochodził jeszcze inny kłopot.
Charakterystycznym elementem designu Peugeot RCZ jest zgrabne wyżłobienie w zadaszeniu. Uzyskanie podobnego efektu w kabriolecie okazało się trudne a wręcz niemożliwe, zwłaszcza w wersji „miękkiej”. RCZ straciłby swój oryginalny charakter.
Prototyp pojazdu powstał i stał się częścią wystawy Style i Design Peugeot, którą można oglądać w muzeum de l’Aventure Peugeot w Sochaux do 22 września. Jeśli wybieracie się do Francji warto wstąpić. Obok Peugeot RCZ zobaczymy inną ciekawostkę – kabriolet na bazie 208.
Najnowsze komentarze