Kończymy podsumowanie roku 2013 na francuskim rynku nowych samochodów. Po Citroënie oraz Renault i Dacii przyszedł czas na Peugeota. A wcześniej przecież opisaliśmy wam też, jak francuskie marki zakończyły rok na rynku polskim, znacznie dla nich trudniejszym, niż rodzimy.
Francuski rynek notował w roku ubiegłym straty na poziomie sięgającym blisko 6%. Na tym tle całkiem przyzwoicie wypadły marki francuskie, w tym Peugeot, któremu udało się utrzymać udział w rynku na poziomie 16,2% (łącznie samochody osobowe i lekkie auta użytkowe).
Przedstawiciele marki są zadowoleni zwłaszcza z dobrej pozycji Peugeota na rynku odbiorców prywatnych. W porównaniu do roku 2012 rok ubiegły przyniósł niewielki, ale jednak wzrost sprzedaży w tym kanale dystrybucji. W dużej mierze to zasługa model 2008 wprowadzonego na rynek francuski w kwietniu ubiegłego roku. Na rodzimym rynku zamówiono przeszło 33.500 sztuk tego modelu, w dużej mierze w górnych poziomach wyposażenia.
Świetnie sprzedawał się też model 208, którego zarejestrowano we Francji w roku minionym ponad 107.000 egzemplarzy.
Wprowadzony na rynek jesienią Nowy Peugeot 308 zanotował już 18.000 zamówień we Francji. Gama tego modelu powiększy się wiosną o kombi (tradycyjnie nazwane SW), pojawią się też nowe jednostki napędowe, w tym nowy silnik 1.6 BlueHDi o średniej emisji dwutlenku węgla tylko 82 g/km.
Wciąż dużym zainteresowaniem cieszą się odnowione w roku ubiegłym modele 3008 i 5008, których łączna sprzedaż (Peugeot łączy te dwa modele z uwagi na niemal bliźniaczą konstrukcję) sięgnęła 3,2% francuskiego rynku. Sporo klientów sięga też po najdroższą w gamie wersję 3008 HYbrid4.
Peugeot 508 z kolei jest już drugi rok z rzędu liderem sprzedaży w swojej klasie – rok 2013 zakończył z 1,2-procentowym udziałem w rynku, w czym spora zasługa wersji hybrydowej.
Co czwarty model 3008 bądź 508 wybierany przez firmy ma napęd hybrydowy.
Sytuacja na rynku francuskim nie wygląda więc źle, ale Citroën, Peugeot, czy Renault koncentrują się na rozwoju sprzedaży poza Europą. Na roczne globalne wyniki koncernów przyjdzie nam jeszcze chwilkę poczekać.
KG
Najnowsze komentarze