Francuski rynek samochodów osobowych i lekkich aut użytkowych wciąż wykazywał lekką tendencję spadkową (-1% w lutym), ale Peugeot radził sobie w tej sytuacji naprawdę dobrze. Dzięki dobrej sprzedaży (29.439 nowych rejestracji) wzrosły udziały marki w tym rynku z 16,2% w lutym ubiegłego roku do 17,2% w roku bieżącym.
Jeszcze lepiej wygląda to w ujęciu rynku wyłącznie samochodów osobowych. Tutaj spadek w lutym w całej Francji wyniósł 1,4%, zaś Peugeot zyskał 1,4 punktu procentowego uzyskując penetrację rynku wynoszącą 17,1%.
Trzy z dziesięciu najchętniej kupowanych we Francji samochodów osobowych mają na maskach kroczącego lwa. To Peugeoty 208, 2008 i 308. Ten pierwszy, Peugeot 208, w lutym sięgnął po 7.135 nowych rejestracji i w efekcie zdobył 5% we francuskim rynku!
Nowy Peugeot 308 ma 2,8% udziału w rynku i jest najchętniej kupowanym modelem kompaktowym we Francji. Zapewne te udziały wkrótce wzrosną, bo przecież w Genewie zadebiutowała wersja kombi, nazwana oczywiście 308 SW. To samochód z potężnym bagażnikiem, ale o proporcjonalnej budowie, która sprawia, że auto wygląda po prostu dobrze.
Lifting modelu 3008 oraz świeżość Peugeota 2008 sprawiają, że w segmencie crossoverów Peugeot jest najlepszą marką na francuskim rynku. Popyt rośnie, więc zwiększono produkcję 2008-ki w zakładach w Miluzie – teraz bramy fabryki opuszcza 680 pojazdów na dobę.
KG
Najnowsze komentarze